Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's onleesbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's onleesbaar

    Hallo,

    ik had een SD-kaartje gekocht voor mijn D50 en toen ik in Barcelona zat (1 week later) verdwenen alle foto's zomaar van op mijn kaartje...enkele foto's die er wel nog op stonden waren als een puzzel versnipperd en terug aan elkaar geplakt.

    Ik heb mijn kaartje binnengebracht en meer dan een maand later kreeg ik pas een nieuwe. Nu verdwijnt af en toe de beeldgegevens van een foto. Er staan vaak roze strepen op de foto zoals het voorbeeld hieronder. Ook een beschadigde foto die ik niet meer kan openen in Photoshop komt voor. Is dit normaal? Gebeurt dit bij jullie ook?

    Groetjes

    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

  • #2
    Re: foto's onleesbaar

    Oorspronkelijk geplaatst door AtroX
    Is dit normaal?
    Wat denk je zelf?

    Comment


    • #3
      Re: foto's onleesbaar

      Deze foto op zich is natuurlijk niet echt normaal maar het heeft dan ook de trekken mee van degene die deze foto genomen heeft

      Maar is het normaal dat er op een splinternieuw kaartje zulke foto's tussenzitten?

      Groetjes
      "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
      Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

      Comment


      • #4
        Re: foto's onleesbaar

        Als je nu al met twee verschillende kaartjes problemen hebt, zou ik langzaam de camera gaan verdenken (als je verder niks raars met je kaartjes doet). Heb je dat laatste kaartje al eens op de camera geformatteerd?

        Comment


        • #5
          Re: foto's onleesbaar

          Jep,

          doe ik altijd voor ik m'n kaartje de eerste keer gebruik en telkens als ik de foto's geknipt hebt vanop mijn kaartje...

          Maar de 'misvormingen' van de foto's zijn verschillend bij de 2 kaartjes...
          Last edited by AtroX; 12 juni 2006, 23:22.
          "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
          Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

          Comment


          • #6
            Re: foto's onleesbaar

            kun je nog een andere aangetaste foto laten zien?
            ik vermoed dat het probleem bij je sensor ligt ...
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: foto's onleesbaar

              Voorlopig is dit de enige aangetaste foto die ik nog had...van mijn vorig kaartje had ik er een paar totdat mijn harde schijf crashte

              Wat ik wel kan tonen is de foutmelding die ik soms krijg als ik vanuit Adobe Bridge een foto wil openen:

              "Could not complete your request because an unexpected end-of-file was encountered."

              Ik ga deze middag op jacht, mss zitten er opnieuw een paar foto's tussen. Maar nadat ik mijn eerste kaartje had binnengebracht (ik had hem toen nog geen 2 weken) mocht ik er eentje van iemand anders gebruiken. In 6 weken heb ik geen enkel probleem gehad tot ik opnieuw het mijne terugkreeg.

              Het merk is Extreme Memory, misschien is dit wel heel slecht
              "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
              Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

              Comment


              • #8
                Re: foto's onleesbaar

                Ik zou toch maar eerst eens proberen met een kaartje van één van de meer bekende merken voordat je je toestel opstuurt.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: foto's onleesbaar

                  Ik ben terug geweest naar de winkel en ik mag zaterdag m'n kaartje inruilen voor een SanDisk...
                  "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
                  Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's onleesbaar

                    Alles opgelost!

                    Ben net terug van Turkije. Heb met mijn SanDisk kaartje geen problemen meer gehad. Had nog een andere gekocht en alles werkte perfect

                    Groetjes
                    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
                    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's onleesbaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door AtroX
                      Jep,

                      doe ik altijd voor ik m'n kaartje de eerste keer gebruik en telkens als ik de foto's geknipt hebt vanop mijn kaartje...

                      Maar de 'misvormingen' van de foto's zijn verschillend bij de 2 kaartjes...
                      Formateer die kaartjes eens op de pc en kies daar voor "full format" ipv "quick format". Sommige cameras doen enkel een quick format en dat is niet altijd genoeg.
                      Ik heb met m'n Minolta compactje en een SanDisk SD'tje het probleem gehad dat na enkele 70-tal fotos m'n camera steeds trager en trager begon te lezen van en schrijven op het kaartje. Het advies van SanDisk zelf was om regelmatig eens een full format te doen zodanig dat de kaart echt leeg is. (wat eigenlijk ook klopt, 'k zit in de IT sinds mensenheugnis)
                      Sindsdien geen problemen meer gehad met dat kaartje, en ik zal deze praktijk blijven voortzetten met de CF's van m'n D200.

                      PS: na de full format op de pc wel ook nog eens een format doen met je camera zelf (standaard init)
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's onleesbaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
                        Het advies van SanDisk zelf was om regelmatig eens een full format te doen zodanig dat de kaart echt leeg is. (wat eigenlijk ook klopt, 'k zit in de IT sinds mensenheugnis)
                        Dan zou je misschien toch eens moeten opzoeken wat het verschil is tussen 'quick' en 'full' want dat heeft niets met 'echt leeg' te maken.

                        Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface, and more.

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's onleesbaar

                          hoi, heb jammer genoeg hetzelfde probleem aan de hand, alleen zijn bij mij de foto's random onleesbaar over alle foto's die ik gedownload heb van mijn memory device (ongeveer 40% van de foto's zijn onleesbaar). Zou hier misschien een nieuw bericht voor moeten beginnen, maar sinds het mijne hierbij aanleunde dacht ik misschien de thread verder te zetten ? anders mag de administrator me wel verzetten...
                          probleem ligt dus volgens mijn iet bij de geheugenkaarten zelf (ook de onleesbare foto's per map, dus per geheugenkaart zijn at random precies)
                          ik vermoed (hoop) ook niet bij mijn geheugenopslagmedium (fotomax 40 G van de mediamarkt) omdat we ooit een geheugenkaart per ongeluk 2 keer hadden gedownload, en eentje staat bijna volledig goed op mijn pc, en de andere heeft superveel onleesbare foto's. Daarbovenop zijn sommige foto's blijkbaar onleesbaar (en daarmee bedoel ik foto's zoals Atrox al toonde) in sommige programma's zoals Adobe photoshop, maar wel leesbaar via EOS D preview. Om het nog wat moeilijker te maken, tonen de meeste foto's zich wel leesbaar in thumbnail formaat, maar toont de onleesbaarheid zich als je ze opent. Probleem zou dus bij de computer kunnen liggen ? heb macafee al laten lopen, maar die vindt niks..

                          iemand help ? ik ben net terug van safari, en ben reuze in paniek al mijn mooiste foto's te verliezen !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's onleesbaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                            Dan zou je misschien toch eens moeten opzoeken wat het verschil is tussen 'quick' en 'full' want dat heeft niets met 'echt leeg' te maken.

                            http://support.microsoft.com/?kbid=302686
                            En toch kon je vroeger na een "quick" wel een unformat doen en bestanden recupereren, en na een "full" niet. Dus is er wel ergens een verschil tussen "echt" leeg en "eruit zien als" leeg.

                            (bij een quick of delete wordt er enkel een δ (speciaal karakter) geplaatst op de eerste plaats vd filenaam en wordt de rest intact gelaten, in de FAT tabel)
                            (bij een full worden de filenaam en lokatie vd file op de schijf volledig gewist uit de FAT-tabel zodat er geen unformat of undelete meer kan gedaan worden)
                            (trust me on this, ik heb nog programmas geprogrammeerd die op bit-niveau de schijven gingen aanpassen om dingen te recoveren)

                            ------------------------------------------------------------------------

                            @sabrina
                            Maar om terug on-topic te gaan, het is volgens jou zeker dat die problemen niets met de fotomax te maken hebben ? Die staat ferm in promo in oostende.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto's onleesbaar

                              Heren, dames even ter verduidelijking.
                              De foto die hier gepost werd met de fout, is een typsich verschijnsel bij JPEG.
                              JPEG is een leuk formaat omdat het fel comprimeerd met aanvaardbaar detailverlies
                              Het beeld van een jpeg is echter op zich een raster, 8 op 8. Het algoritme dat er wordt op losgelaten brengt dat raster naar enkele bits, byte en die worden dat weggeschreven.
                              Wanneer nu tijdens het copiëren, om enige reden (ik weet ook niet waarom, maar vaak is het een fout in communicatie, transfert, eventueel even alle log-bestanden nagaan tijdens opstarten ...) er een bit verloren gaat, krijg je dergelijke catastrofes. Er bestaat helemaal geen automatisch systeem om dit op te lossen. Eenmaal een bit uit de reeks, krijg je eigenaardige effecten

                              vb





                              De getoonde beelden door de topicstarter zijn wel erg grootte fouten.
                              Oplossing ? Eens je hele systeem laten controleren, want ergens loopt communicatie wel erg fout.
                              Je kan eventueel het programmaatje ophalen op mijn site en een poging doen om het geheel te herstellen, alhoewel ik daar sterk aan twijfel gezien de grote ernst van ontbrekende en foute bits, bytes ...
                              Onder fototgrafie, programma's


                              AANPASSING:
                              Je kan met je kaartje ook nog altijd bij iemand gaan om die daarin te lezen. Lukt het daar wel, dan ben je nagenoeg zeker dat het met transfert tussen PC en uw fototoestel fout gaat. Dit is trouwens ook de redenen dat je best copieert via een kaartlezertje en niet via je fototoestel. Slechte spanning, batterijen ... kunnen medeoorzaak zijn voor transfert-problemen
                              Last edited by Wim.Vanmaele; 17 juli 2006, 11:52.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X