Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kinderfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kinderfoto's

    Het is me al een aantal keer opgevallen dat mensen schattige foto's plaatsen van hun kindje die onbevangen naakt rondhuppelt. En iedere keer weer bekruipt me bij het bekijken van zo'n plaatje het gevoel: wie bekijkt deze foto nog meer? Ben ik de enige met deze "afwijking" , maak ik me te druk om dit soort dingen of realiseren mensen zich dit gewoon niet? Ik zou zelf in elk geval nooit een foto van mijn kind (of dat van een ander) plaatsen tenzij de foto niet meer laat zien dat het lichaam tot aan het sleutelbeen. Niet omdat ik dit soort foto's niet kan waarderen in alle onschuld maar puur omdat ik niet zou willen dat zulke foto's worden bekeken door mensen met heel andere bedoelingen. Wat vinden jullie hier van?

  • #2
    Re: kinderfoto's

    Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Maar hier heb ik toch de bedenking bij dat je in dat geval ook beter geen enkele foto van je kind post, als het dan toch iemand met slechte bedoelingen is... als je begrijpt wat ik bedoel.

    Maar dan algemeen gesproken; ik begrijp eerlijk gezegd heel de tamtam en het grote taboe van en rond "naakte mensen (jong en oud)" niet goed. Wat is er nu zo mooi als het menselijk lichaam??? (vooral dan de vrouwen ) En wat is er zo erg aan dat zovele mensen zich zelfs schamen als iemand anders het te zien zou krijgen?

    Ps; mensen met slechte bedoelingen heb je overal, zijn er altijd geweest en zullen er altijd en overal zijn...
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: kinderfoto's

      Doe ze dan een burka aan...is jou probleem opgelost

      *ZUCHT*
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: kinderfoto's

        Zo de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten.... Om dezelfde reden worden we ook opgescheept met nutteloze "veiligheidsmaatregelen". De verharding van de maatschappij vindt eerder plaats in het hoofd van bange mensen dan in de maatschappij zelf. Daarom:
        De mens lijdt dikwijls het meest
        Door het lijden dat hij vreest
        Doch wat nooit op zal dagen
        Zo heeft hij meer te dragen
        Dan God te dragen geeft

        Overigens denken Nederlandstaligen dat deze tekst geschreven is door Nicolaas Beets terwijl Franstaligen denken dat de filosoof Michel de Montaigne de regels heeft geschreven. In werkelijkheid is de auteur niet bekend. We weten alleen dat de tekst al heel oud is. Blijkbaar is de mens op dit punt in eeuwen tijd niet veranderd.

        Groeten, Miriam

        Comment


        • #5
          Re: kinderfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
          Zo de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten....

          Groeten, Miriam
          Gelegenheid creeërt ook de dief. Ik voor mij vind het in elk geval geen prettig idee dat iemand naaktfoto's van mijn zoon voor ranzige doeleinden zou kunnen gebruiken en zal ze dus ook nooit posten. Blijkbaar tillen de meeste mensen er minder zwaar aan, snap alleen het "vijandige toontje" van sommige van jullie niet helemaal

          Comment


          • #6
            Re: kinderfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
            Gelegenheid creeërt ook de dief. Ik voor mij vind het in elk geval geen prettig idee dat iemand naaktfoto's van mijn zoon voor ranzige doeleinden zou kunnen gebruiken en zal ze dus ook nooit posten. Blijkbaar tillen de meeste mensen er minder zwaar aan, snap alleen het "vijandige toontje" van sommige van jullie niet helemaal
            Natuurlijk zul jij dergelijke foto's nooit voor 'ranzige doeleinden' gebruiken, maar je komt wel op het idee om dat te doen. Je gaat er te gemakkelijk vanuit dat andere bezoekers net zo pervers denken en blijkbaar zelfs ook zo zullen handelen. Vanuit dat perspectief had je het vijandige toontje wel kunnen verwachten want het is geen lichte beschuldiging die je impliciet hebt geuit.

            Het gaat er niet om dat 'andere mensen daar minder zwaar aan tillen'. Als iemand de foto's van mijn kinderen zou misbruiken, zou ik daar heel erg kwaad om zijn. Waar het wel om gaat is dat jij impliciet beweert dat andere bezoekers van Belgium Digital A) foto's van kinderen misbruiken voor 'ranzige doeleinden' en/of B) hun kinderen niet voldoende beschermen door foto's ter beschikking stellen voor 'ranzige doeleinden'.

            Overigens moet je toch even uitleggen wat je onder 'ranzige doeleinden' verstaat... ben je zo puriteins dat het zien van een bloot persoon voor jou per definitie ook seks danwel opwindend is?

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: kinderfoto's

              Dan word ik serieus verkeerd begrepen en nu snap ik de reacties ook direct! Ik bedoel dus niet dat andere leden van hier met de verkeerde bedoelingen zo'n foto zouden kunnen bekijken, maar dat iedereen met een internetverbinding wel dit forum kan bezoeken. De meeste zullen dit inderdaad doen uit interesse voor fotografie maar het forum is natuurlijk net zo toegankelijk voor iemand die met heel andere bedoelingen dit soort fora afstruind. En die zal heel anders dan wij naar die schattige foto van dat kindje kijken en hem misschien ook opslaan waardoor zo'n foto dan in het circuit terecht komt.

              Comment


              • #8
                Re: kinderfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                Ik bedoel dus niet dat andere leden van hier met de verkeerde bedoelingen zo'n foto zouden kunnen bekijken
                Waarom zou de populatie van BD geen gemiddelde van de samenleving zijn?

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                De meeste zullen dit inderdaad doen uit interesse voor fotografie maar het forum is natuurlijk net zo toegankelijk voor iemand die met heel andere bedoelingen dit soort fora afstruind. En die zal heel anders dan wij naar die schattige foto van dat kindje kijken en hem misschien ook opslaan waardoor zo'n foto dan in het circuit terecht komt.
                Ik weet niet hoelang je al internet hebt maar er zijn sites waar mensen 'met heel andere bedoelingen' heel veel foto's kunnen vinden waar ze meer interesse in zullen hebben dan foto's van een dagje strand. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. En als je het wel doet, plaats je gewoon geen foto's van je kinderen.

                Comment

                Working...
                X