Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opleiding fotograaf bij Syntra West

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opleiding fotograaf bij Syntra West

    Ik heb interesse voor de opleiding fotograaf bij Synthra West (Brugge). Wie heeft ervaring met deze opleiding? Ik zou graag info hierover inwinnen.

  • #2
    Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

    Hoi,
    Heb reeds verschillende curcussen bij Syntra gevolgd ivm met fotograrafie.
    De een al beter dan de ander.
    De curcus fotograaf voor 2006/2007 word volledig herzien en gaat volledig digitaal zijn.
    Geen doka meer,of andere analoge handelingen.
    Is best wel een interessante opleiding maar hangt uiteraard ook af van jou voorkennis of deze dan 2 of 3 jaar zal duren.
    peter.
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

    Comment


    • #3
      Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

      Oorspronkelijk geplaatst door MarMa
      Ik heb interesse voor de opleiding fotograaf bij Synthra West (Brugge). Wie heeft ervaring met deze opleiding? Ik zou graag info hierover inwinnen.
      Ik volg momenteel een 3 - jarige avondopleiding fotografie te Oudenaarde. Qua kostprijs is het heel wat minder dan bij Syntra, en de kwaliteit vind ik best ok.
      We krijgen les van vakmensen die al heel wat ervaring opgedaan hebben (Luc Polfliet, Hilde Braet, ... ).
      Er wordt ook niet enkel digitaal gegeven (al schijnen de modules wel vanaf volgend jaar iets te veranderen); doka, basis zwart / wit, portret fotografie (in studio met hasselblad), architectuur fotografie (TC), digitaal etc... komen allemaal aan bod.
      Fotolog -DevLog

      Comment


      • #4
        Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

        Welke organisatie geeft avondles fotografie in Oudenaarde? Nog andere lesplaatsen in (West-)Vlaanderen?
        Welke frequentie per week?
        Syntra West is inderdaad nogal duur. En mijn ervaring met de kwaliteit (van andere cursussen) is niet altijd even goed. Vandaar mijn vraag voor meer info.
        Zouden er nog andere mogelijkheden zijn in West-Vlaanderen?

        Comment


        • #5
          Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

          Oorspronkelijk geplaatst door MarMa
          Welke organisatie geeft avondles fotografie in Oudenaarde? Nog andere lesplaatsen in (West-)Vlaanderen?
          Welke frequentie per week?
          Syntra West is inderdaad nogal duur. En mijn ervaring met de kwaliteit (van andere cursussen) is niet altijd even goed. Vandaar mijn vraag voor meer info.
          Zouden er nog andere mogelijkheden zijn in West-Vlaanderen?
          In oudenaarde is dat in een provincie-school; in W Vl zal je het dus niet vinden (www.pcvodenderenschelde.be)
          Even googlen brengt mij op de site www.vormingplusbrugge.be waar er ook iets te vinden is over cursussen digitale fotografie, maar die cursussen zijn al volboekt.
          Fotolog -DevLog

          Comment


          • #6
            Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

            ik start volgend jaar een module digitale fotografie via KISP te Mariakerke (Gent) Je kan er ook analoge fotografie volgen, photoshop CS, videomontage,... De school is gelegen bij het HIGRO (hoger instituut grafisch onderwijs) en ik verwacht dan ook wel een beetje kwaliteit (meer dan louter technisch bezig zijn, gezien dit volwassenonderwijs verbonden is aan een hogeschool).
            Je kan de module ook volgen te Deinze (dichter bij de grens van Oost-Vlaanderen.

            Kostprijs: 85euro, handboek/kopies inbegrepen. De module start in september en duurt 15 weken. Je kan kiezen tussen maandag, dinsdag of donderdagavond. Er worden aansluitende modules georganiseerd.

            Van Syntra heb ik zowel positieve als negatieve commentaren opgevangen, zal wel wat van de verwachtingen afhangen denk ik.
            mvg, Caroline
            www.myspace.com/photocaroline

            Comment


            • #7
              Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

              Ik heb me onlangs ingeschreven bij sintra west in brugge. De uren komen mij best uit daar (donderdag avond en zaterdagvoormiddag). dit is het eerste jaar dat het meer digitaal gericht is. 'k Ben naar de infodagen geweest en k heb een rondleiding gekregen in de studio's. Heel interssant lijkt mij. Ik stelde hen ook de vraag of er nog veel annaloog gewerkt zal worden in de lessen omdat dit mij ook enrom intresseert (donkere kamer enz.....). Dit konden ze mij ook bevestigen. Tijdens de rondleiding ben ik ook in de donkere kamer geweest en in het lokaal waar met photoshop zal gewerkt worden, Allemaal heel interessant. Kan haast niet wachten tot september.

              Lenny

              Comment


              • #8
                Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                Ik volg reeds 2 jaar de opleiding fotograaf bij Syntra West te Brugge. In september start ik het laatste jaar.

                Volgend jaar is het volledig digitaal. Volgens dat men mij vertelde, niks meer analoog, men hoeft geen analoog toestel meer te kopen, men MOET een digitale reflex kopen.
                Wat men dan nog in die doka gaat doen weet ik niet

                Wat ik wel vervelend vind, wij moesten eerst investeren in analoog materiaal, en nu mogen we bij wijze van spreken den boel buitengooien en opnieuw investeren in digitaal materiaal.

                Ik ben de opleiding gestart uit interesse, en niet met de bedoeling fotograaf te worden, ondertussen heb ik hier mss een andere mening over.

                Je leert er vooral bij door praktijk oefeningen, door de opdrachten. Bij ons was het nog het systeem, een inleidend jaar en dan 2 "echte" jaren. Voor mijn part is het inleidend jaar en het eerste jaar evengoed te combineren. En hiermee hebben we het eerste hekelpunt van Syntra, 't zijn geldwolven, 440 euro voor 1 jaar... Dan maken ze daar 3 jaar van terwijl het evengoed in 2 jaar kan.
                Krijg je waar voor je geld???
                Naar mijn idee, NEE !!!, volgens mij zijn er goedkopere cursussen waar je evenveel leert. Is het je bedoeling om fotograaf te worden en een diploma te hebben van fotograaf, dan liggen de zaken anders.
                Maar gezien de vestigingswet afgeschaft is voor fotografen weet ik niet goed of deze opleiding nog zijn nut heeft.
                Waarom ga ik dan nog?
                Wel, om toch het diploma in handen te hebben, omdat we een toffe bende hebben, en het zijn toffe leerkrachten.
                Daarom is Syntra nog niet tof, vorig jaar trok de organisatie echt op geen kl$*^# !!!! Bij de opendeurdag ziet het er allemaal piekfijn uit, ik stond er ook
                Maar er zijn doka avonden geweest waar we geen producten hadden en zelf ons boeltje mochten meebrengen.
                Tot vervelens toe dubbele boekingen voor de doka en/of studio (meerdere klassen in 1 doka/Studio)
                Studio avonden waar er geen achtergrondpapier was
                Defecte flitsers
                Enz....
                Echt, na vorig jaar wou ik er echt een schup in geven, na herhaaldelijk het aankaarten van het probleem bij de organisatie werd er ... NIKS aan gedaan.
                Ik ben al benieuwd voor volgend jaar
                Enfin, 'k ga het stoppen, ik kan hier nog een boekje vol schrijven.

                PS vergeet niet dat je opleidingscheques kan krijgen voor de opleiding. Zo krijg je toch 125 euro terug van je inschrijvingsgeld.
                SKurt.be
                www.SKurt.be

                Comment


                • #9
                  Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                  Ik heb beslist om nog een jaartje te wachten. Ik zal eerst nog wat losse cursussen volgen ter voorbereiding. Ik ben immers nog leek.

                  Misschien kan je mij tijdens het jaar wat feedback geven.

                  Veel succes en bedankt om te reageren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                    Met hier een jaartje rond te neuzen en te oefenen ga je ook al een eind vertrokken zijn hoor.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                      Ik heb mij ook ingeschreven voor de opleiding fotograaf 1ste jaar avondonderwijs bij Syntra Brugge.

                      Ik hoop dat het nu meevalt. Een digitaal reflex en USB stick is vereist, maar dit vormt uiteraard voor mij geen probleem.

                      Ik heb ook kunnen genieten van de opleidingscheques van samen 125€. Hierbij een dankwoordje aan de provincie (is wel met ons geld maar vind het zeer goed dat deze mogelijkheid er is op vandaag).

                      Comment


                      • #12
                        Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                        Ik heb al heel wat bijgeleerd door boeken, en het internet, maar ik zou ook wel graag avondschool in deze richting volgen, maar, ik zit met volgende probleem:

                        Ik sta in een 3 ploegensysteem, dus het zou s'zaterdags moeten zijn, en rond het Antwerpse...
                        Weet iemand raad?

                        Mvg
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #13
                          Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                          We zijn inmiddels al goed gevorderd met het opleidingsjaar 2006-2007. Hoe zijn de ervaringen bij degene die een opleiding (bij voorkeur) het eerste jaar digitale fotografie volgden bij Syntra West te Brugge?
                          Graag wat informatie + welk toestel zou ik bij voorkeur kopen om eventueel deze opleiding te starten in september 2007?

                          Comment


                          • #14
                            Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                            Ik heb juist gezien dat de cursus vr 2007-2008 zal doorgaan de maandag+ woensdagavond... interessant!!

                            Graag idd, jullie reacties indien iemand vr het ogenblik de cursus aan het volgen is. Want ik zou me heel graag inschrijven!
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: opleiding fotograaf bij Syntra West

                              Op zondag 18 maart is er ginter opendeur? Misschien de moment om de mensen en docenten ter plaatse aan de tand te gaan voelen?

                              (ik heb niets te maken met Syntra, maar ben gewoon uit de buurt van daar...)
                              | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                              100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                              Comment

                              Working...
                              X