Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker badderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker badderen.

    Gisteren maar eens gespeeld met mijn nieuwe lens.


    Ik ben er klaar mee.

  • #2
    Re: Lekker badderen.

    Mooie foto, maar mist hij niet een beetje scherpte. mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Lekker badderen.

      Volgens mij ook, maar dat heb ik wel vaker. Wat kan ik daar nu het beste tegen doen? Ligt het aan de 'metering' methode? Hoe kan ik die voor deze opnames het beste zetten, evaluative, centre-weighted of partial? En wat is de beste keuze voor de focussering?
      Ik ben er klaar mee.

      Comment


      • #4
        Re: Lekker badderen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Willem.
        Volgens mij ook, maar dat heb ik wel vaker. Wat kan ik daar nu het beste tegen doen? Ligt het aan de 'metering' methode? Hoe kan ik die voor deze opnames het beste zetten, evaluative, centre-weighted of partial? En wat is de beste keuze voor de focussering?
        Zou het niet beweginsonscherpte zijn ?

        Comment


        • #5
          Re: Lekker badderen.

          Wat de foto betreft:
          comment:
          aan de belichting ligt het zeker niet hoor, door het gebrek aan exif is een oorzakelijke faktor zoeken niet steeds gemakkelijk, maar ik veronderstel dat het met de 70-200 genomen is dus aan de lens zal het ook niet liggen. Wat blijft over: op de 200 mm stand zien dat je snelheid hoog genoeg is en het onderwerp volgen met eventueel Al SERVO en ook op continu opnamen zetten, je zal misschien bij de eerste opname wat onscherpte maar bij de tweede meer kans op prima shot hebben, en ook als belangrijkste steeds trachten met het centrale AF punt scherp te stellen.

          Comment


          • #6
            Re: Lekker badderen.

            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            Wat de foto betreft:
            comment:
            aan de belichting ligt het zeker niet hoor, door het gebrek aan exif is een oorzakelijke faktor zoeken niet steeds gemakkelijk, maar ik veronderstel dat het met de 70-200 genomen is dus aan de lens zal het ook niet liggen. Wat blijft over: op de 200 mm stand zien dat je snelheid hoog genoeg is en het onderwerp volgen met eventueel Al SERVO en ook op continu opnamen zetten, je zal misschien bij de eerste opname wat onscherpte maar bij de tweede meer kans op prima shot hebben, en ook als belangrijkste steeds trachten met het centrale AF punt scherp te stellen.
            Scherp stellen doe ik meestal met alleen het centrale AF punt.
            En ja, deze is genomen met de 70-200

            Exif:
            Exposure Time |1/500 sec.
            FNumber |f/4.5
            ExposureProgram |Shutter priority
            ISO Speed Ratings |100
            Focal Length |200.0 mm
            Metering Mode |Partial

            En het weer is goed genoeg om het geleerde in de praktijk te brengen.
            Last edited by Willem.; 9 juni 2006, 13:46.
            Ik ben er klaar mee.

            Comment

            Working...
            X