Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ip8500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ip8500

    Hallo
    Vraagje aan de IP8500 bezitters .
    Hoe kom ik in hemelsnaam van die groen-blauwe zweem af als ik mijn foto's afprint .Ben er nu al weken mee bezig .Ik weet niet meer wat ik moet doen .
    Help help help help AUB.

    wingske

  • #2
    Re: Ip8500

    Welk papier gebruik je, en welke papierkeuze geef je op bij het printen?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ip8500

      Hallo
      Ik gebruik het papier van de Aldi ,en geef Glossy foto papier extra in .

      Wingske

      Comment


      • #4
        Re: Ip8500

        Hoi Ludo,

        Ge moet dat eens aan Mic vragen.

        Ik heb die op de Algemene vergadering iets horen zeggen over sliders die je bij aldi-papier moet terugzetten. Dat was iets in de trant van ;rood -3 ;groen +1; geel -4

        Aan de hand van de kleurzweem die je hebt moet je een correctie uitvoeren die je in de software kunt instellen.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Ip8500

          Hey Jean
          Ik heb reeds enkele maanden geleden dit probleem voorgelegd aan Mic.
          Mic vertelde mij toen dat er meer dan waarschijnlijk een patroon niet goed ingeklikt zou zitten .Verschillende malen erin en eruit gedaan telkens met een duidelijke hoorbare klik .Niets heeft geholpen .Ten einde raad het probleem nog eens op BD gezet ,enkel Bart heeft erop gereageerd .
          Van instellingen aan te passen werd mij nooit iets verteld .
          Intussen al een paar pakken aldi-papier naar de knoppen getest.
          Bedankt voor de reaktie Jean.

          wingske

          Comment


          • #6
            Re: Ip8500

            Mag ik vragen of je al lang dat probleem hebt ????
            Of is het enkel bij de inkt van een nevenmerk zoals mcdv ???
            Als dat zo is haal er de patronen eens uit en kijk of er genoeg inkt in de spons reservour zit,
            heb dit ook meegemaaakt en er was gewoon een cartoughe kapot omdat die de inkt niet naar de spons liet lopen en de spons droog werdt en daardoor cartough kapot en een ander ingestoken en klaar was kees.
            Die klik hoor je ook als je alvorens de inkt er in te steken even dat hendeltje achteruit trekt zodat het wat spant als je ze plaatst.
            Maar een slechte inkttank kan altijd, heb er reeds zo een 3 tal gehad
            Geen probleem die inkt is toch spotgoedkoop de vuilbak in en vervangen door een ander.
            Ander moet je eens de orginele patronen halen en daar eens duchtig mee printen en als dat nog kleurzweem geeft zou ik de printkop maar eens kuisen of desnoods vervangen.

            Grts
            Formatje

            Comment


            • #7
              Re: Ip8500

              Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
              Mag ik vragen of je al lang dat probleem hebt ????
              Of is het enkel bij de inkt van een nevenmerk zoals mcdv ???
              Als dat zo is haal er de patronen eens uit en kijk of er genoeg inkt in de spons reservour zit,
              heb dit ook meegemaaakt en er was gewoon een cartoughe kapot omdat die de inkt niet naar de spons liet lopen en de spons droog werdt en daardoor cartough kapot en een ander ingestoken en klaar was kees.
              Die klik hoor je ook als je alvorens de inkt er in te steken even dat hendeltje achteruit trekt zodat het wat spant als je ze plaatst.
              Maar een slechte inkttank kan altijd, heb er reeds zo een 3 tal gehad
              Geen probleem die inkt is toch spotgoedkoop de vuilbak in en vervangen door een ander.
              Ander moet je eens de orginele patronen halen en daar eens duchtig mee printen en als dat nog kleurzweem geeft zou ik de printkop maar eens kuisen of desnoods vervangen.

              Grts
              Formatje
              Hallo ,ik vermoed dat ik dit probleem beginnen te krijgen heb vanaf dat ik overschakelde op mvcd-inkt .Ik moet er echter bij zeggen dat ik er niet zeker van ben ,ben al zolang aan het kl.ten .Ik heb daarjuist al de patronen nagekeken en ze bevatten weldegelijk allen inkt .Nu ,in een IP8500 zitten 8 patronen ,doch als men naar kleuraanpassing gaat staan er echter maar 4 , klopt dat ? Jean spreekt van rood-groen-geel ,rood en groen is daar zelfs niet bij .Ik weet het niet meer hoor ,dit is mijn 3 canon printer en eerlijk gezegd heb ik geen goede ervaringen met dit merk .
              wingske

              Comment


              • #8
                Re: Ip8500

                !!!!!!!!!!!!!!!
                Hoe er staan er maar 4 op ????
                Heb je al eens de drivers aangepast ???,
                Mag ik vragen of je hiervoor ook een canon printer had, indien zo is het mogelijk dat er het een en anders is blijven hangen van vorige printer.

                Maar mijn vraag was of er geen cartridge leekomt ter hoogte van de spons maar
                de inkt reservoure nog vol is
                Zie je doordat de spons verkleurt waar er geen inkt meer is
                Zoals vermeld heb ik dit al een paar keer voorgehad.
                Ook op letten dat je het plasstikje dat boven de cartridge hangt er af trekt maar niet helemaal de bovenste stikker.
                Het is ter hoogte van de cartridge achterkant dat er een stukje vrij moet zijn.
                Maar als ik U was zou ik toch eens terug overschakelen op de inkt van Canon zelf, het is wel heel wat duurder maar als je probleem hiermee verholpen is kan je nog uitkijken naar ander inkt cartridgen van een ander merk zoals pelikaan enz...
                Maar wij drammen nu maar door over de inkt he, maar staat alles wel goed ingesteld in je printer zijn eigenschappen.
                En of je probleem niet ligt bij het papier.
                Weet dat het een hele hoop is maar ik heb een canon i865
                En heb deze nu toch al een jaartje of 3.
                En voor fotos af te drukken heb ik toch ook al wat moeten doen om deze perfect te krijgen.
                Verschillende papier soorten getest en bij mij kwam dat van epson er als heel goed uit en de kwaliteit was goed .
                Nog een vraagske met welk program druk je af ??,
                Ik gebruik hiervoor zoombrowser zelf (versie 5.6), met easy photprint verlies ik wat scherpte en kleur.
                Met een ander program zoals picasa dan zijn de kleuren niet waarheidsgetrouw meer met hetgeen er op de foto staat en ook de scherpte is foetsie.
                Dus zoeken en desnoods toch eens overwegen om desnoods en ander printkop te kopen en de orginel inkt cardridges van canon zelf.
                Wat natuurlijk al een aardig kostenplaatje op zal leveren.

                Grts
                Formatje

                Comment


                • #9
                  Re: Ip8500

                  bij mijn driver staan er ook maar 4 en dat is normaal; (8500)
                  (cyaan, magenta, geel en zwart)

                  Wat je best eens doet...

                  open word of excel, en vul vakjes of tekst met verschillende kleurtjes. zo moet je niet altijd een blad naar de kl*ten printen. En test zo...

                  telkens een regel verderzetten je tekst en terug hetzelfde blad gebruiken. Zoals eerder vermeld, kan het de inkt zijn die vast zit of zo...

                  en is die groen-blauwe zweem over alle kleuren... (als je effe kleuren afdrukt???)

                  Lesley.
                  -=- Light is the key...

                  Comment

                  Working...
                  X