Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fazantjes op wandel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fazantjes op wandel

    De eerste echte zomerzon lokt gegarandeerd de jonge fazantjes uit hun dekking.
    Dat was vandaag niet anders. 't Is natuurlijk wel iets anders dan eendjes fotograferen op de vijver Ze zijn snel, beweeglijk en zéér alert. Wat me wel is opgevallen is dat de slechte meimaand een zware tol geëist heeft. De nesten die ik gevonden heb telden gemiddeld 2 tot 3 kuikens, waar dat met een warme meimaand tot het dubbel oploopt. Voor alle duidelijkheid : onderste foto is wel de kloek alleen





    fotosite

  • #2
    Re: Fazantjes op wandel

    Niet eenvoudig om deze in beeld te brengen.
    Ik ga voor je eerste
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: Fazantjes op wandel

      laatste de mooiste, maar de tweede de beste.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fazantjes op wandel

        Knap geschoten - niet evident !!!
        Uit de wagen, schuiltent of met de "benenwagen" ???
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Fazantjes op wandel

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
          Knap geschoten - niet evident !!!
          Uit de wagen, schuiltent of met de "benenwagen" ???
          Greetz, Kariboe
          Met de fiets
          Ik rijd op mijn gemak door het veld en door ervaring weet ik meestal wel waar ze zich ophouden. Als ik een troepje zie bewegen rijd ik zo nonchalant mogelijk verder, zo'n 15 meter, fiets tegen de grond, camera van mijn rug en zachtjes terug. Nu, ze wandelen altijd in dezelfde richting, meters ver soms, en als ze niks meer horen of zien komen ze uit hun dekking en dan is het de moment natuurlijk.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Fazantjes op wandel

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Met de fiets
            Ik rijd op mijn gemak door het veld en door ervaring weet ik meestal wel waar ze zich ophouden. Als ik een troepje zie bewegen rijd ik zo nonchalant mogelijk verder, zo'n 15 meter, fiets tegen de grond, camera van mijn rug en zachtjes terug. Nu, ze wandelen altijd in dezelfde richting, meters ver soms, en als ze niks meer horen of zien komen ze uit hun dekking en dan is het de moment natuurlijk.
            Goed om te onthouden. Mocht ik ooit een telelens hebben, ga ik dat ook doen.

            De eerste foto is mooi. De tweede minder, vanwege de onscherpte van de vrouwtjesfazant. De derde zou het mooiste zijn, ware het niet dat de crop zo is, dat het dier er niet helemaal op staat; wel mooi zo met die brandnetels.
            Ondanks dat alles, knappe foto's. Petje af
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Fazantjes op wandel

              De tweede minder, vanwege de onscherpte van de vrouwtjesfazant.
              Je moet compromissen sluiten, F8 krijg je elk struikje en bladje er scherp op te staan en dat is 't me ook niet, F6.3 en dan krijg je het fenomeen van die tweede vogel die onscherp is. 't Is keuzes maken.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Fazantjes op wandel

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Je moet compromissen sluiten, F8 krijg je elk struikje en bladje er scherp op te staan en dat is 't me ook niet, F6.3 en dan krijg je het fenomeen van die tweede vogel die onscherp is. 't Is keuzes maken.
                Klopt helemaal. Ik zeg ook niet dat de foto slecht is... ik vind em niet zo mooi als de andere twee
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: Fazantjes op wandel

                  Ijzig scherp, ... én dat allemaal uit de losse hand!...

                  Comment

                  Working...
                  X