Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FNAC Fotomarathon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FNAC Fotomarathon

    Aldus een mail van FNAC :

    Beste fotografie-liefhebber,

    Vorig jaar nam u deel aan de eerste Fnac Fotomarathon. We nodigen u dus graag uit om ook dit jaar mee te doen.

    Voor het tweede jaar op rij organiseert Fnac België een fotomarathon in de grote steden waar Fnacwinkels aanwezig zijn: Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven en Luik.
    De editie 2006 zal plaatsvinden op zaterdag 24 juni.
    In elke stad zullen teams van 2 personen de straten digitaal onveilig maken. De deelnemers moeten enkel in het bezit zijn van een digitaal fototoestel en zich op voorhand inschrijven aan € 10 per team.
    Dit inschrijvingsgeld zal ook dit jaar naar een caritatief doel gaan.
    De teams fotograferen volgens opgelegde thema's en kunnen hun foto's downloaden op bepaalde locaties in de stad. Een jury bepaalt wie de winnaar is van de fotomarathon en op het einde van de dag worden de prijzen toegekend.
    De winnaars van de fotomarathon worden tentoongesteld in de fotogalerijen van Fnac België, op de site,...

    In bijlage vindt u een flyer met iets meer informatie.
    Inschrijven kan in onze Fnac-winkels. Let wel: het aantal inschrijvingen is beperkt.

    Wij hopen u te mogen verwelkomen in Antwerpen!!


    Tine De Schutter
    Verantwoordelijke Communicatie
    Fnac Groenplaats
    Last edited by Arousal; 23 juni 2006, 12:46.

  • #2
    Re: FNAC Fotomarathon

    En in de "Zone 09" van deze week staan een aantal van de vorige winnaars met een beetje commentaar van de jury...
    Groeten, David

    Comment


    • #3
      Re: FNAC Fotomarathon

      ik heb me vandaag ingeschreven in de Fnac in Gent.
      nog mensen van het forum die daar zullen zijn ?
      wij kregen teamnummer 56, van de 120 die er max konden deelnemen.
      Canon Eos 40D + 70-200 f2.8 + 24-70 f2.8 + 50mm 1.8 + 18-55 + 28-90 + 75-300 USM III + Speedlite 420EX
      http://www.inframe.be

      Comment


      • #4
        Re: FNAC Fotomarathon

        Ja, ik zal er ook zijn. Toevallig ook met teamnummer 56

        Comment


        • #5
          Re: FNAC Fotomarathon

          Hoi, tis een tijdje geleden dat ik iets gepost heb , maar ook ik heb meegedaan aan de wedstrijd.
          Wat vonden jullie ervan? En van de winnende foto's? Ikzelf heb een fantastische dag gehad en volgend jaar zal ik allicht weer meedoen. Spijtig genoeg niets gewonnen, maar wel vond ik dat ze nog wat kleinere prijzen mochten uitdelen ofzo. En blijkbaar had ik het ook niet zo goed begrepen want ik dacht dat de foto's iets te maken moesten hebben met de stad, dat staat toch in de folder die ik gekregen heb, allee ongeveer toch, "doorkruis de stad en maak foto's rond opgelegde thema's" Bij ons hier in Gent was er bij de winnende foto's niets bij wat me aan de stad deed denken, de hoofdwinnaar was een foto op het platteland zo op 't eerste zicht, terwijl ze ons vooraf gezegd hadden om binnen Gent te blijven. Mooie foto's dat wel, maar voor ons kwam het als een verrassing over toen we de winnende foto's zagen. Nu weet ik voor volgend jaar dat er blijkbaar geen beperkingen zijn... hoe abstracter hoe beter zo te zien.
          Zijn er nog mensen die me hierin volgen of ligt het aan mij?

          Comment


          • #6
            Re: FNAC Fotomarathon

            Oorspronkelijk geplaatst door dilbert
            Nu weet ik voor volgend jaar dat er blijkbaar geen beperkingen zijn... hoe abstracter hoe beter zo te zien.
            Zijn er nog mensen die me hierin volgen of ligt het aan mij?
            Had je de Zone 09 maar es moeten openslaan Toen ik de winnaars van vorig jaar zag, wist ik al: niks voor mij...

            Staan de winnaars van dit jaar ergens on-line?
            Groeten, David

            Comment


            • #7
              Re: FNAC Fotomarathon

              Wij hebben dit jaar meegedaan in Antwerpen. Vond het idee leuk, en 't was best wel een lange dag. Van de 4 winnende foto's vond ik er 2 echt goed (die met de hand vooral, die met water was ook wel OK).

              Hier een overzicht van de foto's die wij hebben ingeleverd. Even ter verduidelijking voor diegenen die het concept niet kennen : We kregen 4 thema's : water, zwart-wit, be connected en detail, waarvoor we telkens max 2u&5 kregen om foto's te maken en die af te geven. De foto's mochten _niet_ bewerkt worden...

              Klik op de afbeelding om een grotere versie te bekijken :



              Voor de techneuten : foto's zijn getrokken met een D70, sommige met de 18-70 kitlens, de rest met een 50mm f1.8. De twee foto's van thema 'detail' zijn getrokken met een Digital Ixus 750.
              D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

              Comment


              • #8
                Re: FNAC Fotomarathon

                Ik vind dat jullie een knappe reeks inleverden

                Comment

                Working...
                X