Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starten met fotografie

    Waarschijnlijk is deze vraag al verschillende malen gesteld op dit uitstekend forum, maar ik vind na enig zoekwerk weinig terug

    Mijn vraag :
    Waar vind ik goeie informatie over digitaal fotografie en dit voor iemand die er nog niets van kent ? Bedoel hiermee zowel op internet als een goed boek.

    Vragen zoals wat is een diafragma en hoe neem ik een mooie portert foto enz... houden me bezig. Iemand info of een link waar ik meer vindt. Thx

    Grtjes erik

  • #2
    Re: Starten met fotografie

    Ik vind een boek altijd handiger : Zoek eens op John Freeman of Erik Mansvelders

    Comment


    • #3
      Re: Starten met fotografie

      Ik ben naar de onze plaatselijke bibliotheek gestapt en heb daar twee boeken gehuurd. De ene was "Digitale fotografie voor Dummies" en de andere weet ik de titel of auteur niet meer. Maar ja... maakt ook niet uit, mijn punt is maar dat een plaatselijke bibliotheek altijd handig is.

      Ik denk dat je ook veel uit de praktijk leert. Ik heb me net ingeschreven voor de demshoot in attenrode, voor de shooting day in Olmen en heb net een topic geopend met de vraag of ik eens met iemand mee op shoot kan gaan om zo wat bij te leren.
      http://www.dennisclaes.be

      Comment


      • #4
        Re: Starten met fotografie

        Als engels geen probleem is kun je hier eens een kijkje nemen: http://www.luminous-landscape.com/
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Starten met fotografie

          Ben naar de Bib geweest en volgende boeken meegenomen :

          Digitale fotografie in de praktijk Bill Corbertt -- ff kunnen inkijken en vindt die verouderd.

          Digitale fotografie en beeldbewerking van Michael Freeman.
          Digitale fotografie : handleiding van Tim Daly.

          De boek van Erik Mansvelders hebben ze niet, ff op internet gekeken ziet er zeer intersant, kan niet anders dan met zo een voornaam . Denk deze boek aan te kopen.

          Bedankt voor de info.

          Mijn engels gaat maar of het technische goed is, is een andere vraag, maar bedankt ga toch eens goe proberen

          Comment


          • #6
            Re: Starten met fotografie

            Boeken en internet zijn altijd handig om uit te leren.

            maar heb ik hier niet al veel verstaan dat fotografie in de praktijk geleerd moet worden ?

            ikzelf ben ook beginnend amateur, laat het ons zo zeggen.

            dit onderwerp deed mij zo denken :
            kunnen we niet het meeste leren van andere fotografen die ervaring hebben.
            die moeten dit natuurlijk wel zien zitten.

            ik weet wel dat je kunt meegaan op een shooting day, maar denk dat de mensen dan liever foto's nemen ipv heel den tijd newbies uitleg te geven.

            dus nog mensen voor het idee te vinden, samenkomen om vooral te leren ?
            natuurlijk graag met enkele old-timers bij
            Live is what you make of it,
            http://www.flickr.com/photos/merces/
            merces

            Comment


            • #7
              Re: Starten met fotografie

              Heb je geen fotoclub in de buurt denk dat het ook een oplossing kan zijn. mvg duindistel

              Comment


              • #8
                Re: Starten met fotografie

                Kheb zelf al een "advertentie" gezet bij "algemeen" om eens samen met een meer ervaren fotograaf foto's te gaan trekken. Je mag voor mij altijd mee, maar er is nog niets afgesproken ofzo. Kheb het de komende weken ook redelijk druk (alleen zondagen zijn nog vrij). Met meerdere mensen fotograferen heeft ook nog het voordeel dat we de kosten wat kunnen drukken. Ik weet echter niet of mijn model het ziet zitten om voor zoveel mensen tegelijk te poseren.

                Fotoclub kan interessant zijn, maar kben zelf ook al eens gaan rondkijken en de meeste fotoclubs in mijn buurt zijn eerder bezig met het bekijken en bekritiseren van foto's dan echt in de praktijk bezig te zijn. Dinsdag bel ik met iemand van een fotoclub om er wat meer over te leren. Het gaat hier om de fotoclub in Beringen. Als je van daar in de buurt bent, wil ik altijd de verkregen informatie met je delen. En indien je niet van die buurt bent, dan stel ik voor dat je zelf ook eens belt naar een fotoclub in je buurt om meer te weten te komen.

                Ik neem alleszins ook al deel aan de shooting day. Kheb zelf ook wel wat schrik om de mensen te storen om vragen te stellen terwijl ze zelf bezig zijn met foto's te trekken, maar ja ... ik zie wel hoe de sfeer is ...

                Edit: kzie dat je van Drongen bent, da's natuurlijk wel redelijk ver om mee op shoot te gaan, maar ja ... je kan altijd zelf een oproep doen hier om eens te vragen of je met iemand mee mag ...
                http://www.dennisclaes.be

                Comment


                • #9
                  Re: Starten met fotografie

                  met dank aan duindistel.

                  ondertussen heeft mijn andere vriend, (google genaamd). mij al een stukje vooruit geholpen.

                  zal ne keer naar de fotoclub uit gent gaan.
                  jaja, een van hun volgende meeting handelt over, rara, belgium digital

                  thanks
                  Live is what you make of it,
                  http://www.flickr.com/photos/merces/
                  merces

                  Comment


                  • #10
                    Re: Starten met fotografie

                    Wel, aangezien ik zelf ook een beginner ben op dit gebied zou ik het ook interessant vinden moesten de beginners onder BD eens samenkomen om iets bij te leren in de praktijk.

                    Als er dan nog een "gevorderde" met een goed hart de newbie's eens zou willen ondersteunen zou het helemaal TOP zijn!
                    Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

                    Comment


                    • #11
                      Re: Starten met fotografie

                      Goh, wat voor mij een hele goed leerschool is geweest? je kunt het geloven of niet ... zo voor de hand liggend is het: www.BelgiumDigital.com Groetjes X.

                      Comment

                      Working...
                      X