Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwantiteit-kwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwantiteit-kwaliteit

    Iedereen beseft heel goed dat er momenteel een overaanbod aan post's is, maar dat is voor een liefhebber niet erg, die kijkt gewoon graag naar de foto's.
    Maar persoonlijk vind ik dat bepaalde foto's (post's) beneden alle peil zijn, en ik heb het over posts in de SHOWCASE, niet in de discussiefora.

    MAAR wie ben IK ?

    Dus dacht ik : als er een jury is die bepaald wat er in de HOF mag, kan diezelfde jury dan ook niet bepalen wat UIT de showcase moet ?

    Ik weet het, dit is verschrikkelijk moeilijk, maar je kan ook vaak aan de negatieve comments lezen wat er fout is.

    Uiteindelijk geraak je uit dit soort problemen niet, maar het is een bedenking.

  • #2
    Re: kwantiteit-kwaliteit

    Eindelijk iemand die het in mijn plaats voorstelt...
    Ik wou er niet over beginnen, heb ook al meermaals her en der eens een foto of reeks geplaatst die niet iedereen aansprak.

    Maar ik heb er mij vanavond toch al 2 keer aan geergerd, dat op een totaal van misschien pakweg 30 geopende showcase topics ? Goed gemiddelde, niet?

    Men kan vriendelijk doorverwijzen, maar hoe doe je zoiets zonder dat je het risico loopt de mensen op hun tenen te trappen. Je kan natuurlijk altijd min of meer proberen te beschrijven wat er fout zit, maar het is niet de bedoeling van showcase.

    Volgens mij kan er weinig of niets aan gedaan worden behalve sensibiliseren. Anders zullen er toch wel altijd enkele licht geraakt zijn.

    Comment


    • #3
      Re: kwantiteit-kwaliteit

      toch bij mij dan de vraag: maakt een geoefent fotograaf een goede opname, of kan een beginnend fotograaf een goede opname maken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: kwantiteit-kwaliteit

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        toch bij mij dan de vraag: maakt een geoefent fotograaf een goede opname, of kan een beginnend fotograaf een goede opname maken.
        grt,bouk.
        Dit topic is niet van toepassing op beginnende fotografen die goede opnames maken. Het gaat over de beginnende fotografen die - om het cru te zeggen - gewoon lelijke foto's posten. Groot verschil!!

        Comment


        • #5
          Re: kwantiteit-kwaliteit

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Dit topic is niet van toepassing op beginnende fotografen die goede opnames maken. Het gaat over de beginnende fotografen die - om het cru te zeggen - gewoon lelijke foto's posten. Groot verschil!!
          Dàt is onvermijdelijk denk ik. Als je het hier gezellig wil houden, kan je dit onmogelijk uitsluiten... Trouwens, ik ga ervan uit dat veel (beginnende?) fotografen gewoon niet zien dat hun beeld(en) flink wat fouten vertonen.
          Wat mij meer irriteert is dat de zogenaamde meer ervaren(?) BD-leden niet iet of wat kritischer zijn in hun commentaren. Veel "oohs en aaahs", maar weinig motivatie. Of nog erger, flink de loftrompet blazen bij beelden die eigenlijk flink de mist ingaan...
          Kritiek die oprecht en gefundeerd is, is uiteindelijk veel leerzamer dan het wierookvat !!! Uiteraard kan niet iedereen daarmee even goed overweg...

          Maar jullie hebben gelijk : een beetje meer discipline en terughoudendheid bij het plaatsen van beelden, zou dit forum deugd doen. Maar dat kan je alleen maar beleefd vragen...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: kwantiteit-kwaliteit

            Ik denk niet dat je dat kan uitsluiten.
            En ik moet eerlijk toegeven, de foto's die ik 2 jaar geleden postte (toen ik net begon) vond ik toen echt goed terwijl ik die nu zelfs niet meer op de pc zou durven hebben staan
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: kwantiteit-kwaliteit

              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
              Ik denk niet dat je dat kan uitsluiten.
              En ik moet eerlijk toegeven, de foto's die ik 2 jaar geleden postte (toen ik net begon) vond ik toen echt goed terwijl ik die nu zelfs niet meer op de pc zou durven hebben staan
              Was bij mij ook het geval hoor, heb namelijk geen aangeboren talent .
              Wel jammer dat men ze toch in showcase post. mja.

              Comment


              • #8
                Re: kwantiteit-kwaliteit

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                Was bij mij ook het geval hoor, heb namelijk geen aangeboren talent .
                Wel jammer dat men ze toch in showcase post. mja.
                Door een OOH en een AAH geeft men in showcase blijk van waardering aan de fotograaf. Ik dacht dat showcase niet was om bij te sturen of te leren maar om een mening te geven, dus OOH is een mening. Of ben ik verkeerd ?

                Comment


                • #9
                  Re: kwantiteit-kwaliteit

                  Het is trouwens vaak balanceren op een dunne koord.
                  Als je dan al eens een eerlijke mening geeft, krijg je dan soms een sneer terug van "het slachtoffer" in ene andere post. Deze week meegemaakt...
                  Ik vind het niet leuk als men op de man begint te spelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kwantiteit-kwaliteit

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    Door een OOH en een AAH geeft men in showcase blijk van waardering aan de fotograaf. Ik dacht dat showcase niet was om bij te sturen of te leren maar om een mening te geven, dus OOH is een mening. Of ben ik verkeerd ?
                    Je hebt een punt, maar als een showcase foto ronduit slecht is mag het gezegd worden vind ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kwantiteit-kwaliteit

                      In showcase mag gerust gezegd worden als je een foto "minder" vind. Je hoeft je kritiek alleen niet te onderbouwen zoals in "discussie" of "discussie extra". Niemand legt je op dat je de foto mooi moet vinden. In showcase mogen de foto's komen waarvan de fotograaf zelf vindt/denkt dat hij/zij de foto niet beter had kunnen maken. Als dan iedereen met oh's en ah's komt zal dat de TS aanmoedigen om vaker in showcase te posten. Wordt er meer gereageerd met deze foto is "minder" is het aan de TS om zich eens achter de oren te krabben of hij/zij misschien toch niet beter de volgende in discussie of discussie extra zou moeten plaatsen om nog bij te leren.

                      Daarbij, zowel kritiek geven als ontvangen is voor veel mensen moeilijk .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                      En ik moet eerlijk toegeven, de foto's die ik 2 jaar geleden postte (toen ik net begon) vond ik toen echt goed terwijl ik die nu zelfs niet meer op de pc zou durven hebben staan
                      Hebben de meesten van ons die zich als beginnend fotograaf aanmeldden op dit forum dit niet doorgemaakt/meegemaakt? (beschouw mezelf overigens nog steeds als beginnend ) en kritiek altijd welkom

                      Hierbij ook een oproep aan allemaal, krijg je negatieve kritiek, speel dan niet op de man terug, maar probeer er uit te leren

                      Groetjes X.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kwantiteit-kwaliteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                        Je hebt een punt, maar als een showcase foto ronduit slecht is mag het gezegd worden vind ik.
                        natuurlijk ! ik repliceerde alleen maar op het feit dat er verweten wordt dat sommigen elkaar steeds aanmoedigen met OOH's en AAh's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kwantiteit-kwaliteit

                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                          Dus dacht ik : als er een jury is die bepaald wat er in de HOF mag, kan diezelfde jury dan ook niet bepalen wat UIT de showcase moet ?
                          Nee, lijkt me geen goed idee. Een ieder mag wat mij betreft zijn / haar beste fotos posten in showcase. Er zijn er dan weliswaar veel fotos die het niet zouden halen volgens mijn standaards, maar als de fotograag zelf nou zo trots is op die platen en ze graag wil tonen... be my guest! Daarnaast is het niet onaardig de progressie te zien die sommigen maken.

                          Dit is maar een internet-forum, geen tentoonstellingsruimte of een fotowedstrijd op hoog niveau. Als je op zoek bent naar het topje van de ijsberg, dan kun je beter alleen de wekelijkste HOF postings doorbladeren - en ook daar zitten ook nog wel eens platen tussen waarvan ik denk: "is er deze week nu echt niets beters langsgekomen?".

                          Anyway, verplaats je liever in de fotograaf en zijn beweegredenen om zo'n plaat toch te plaatsen dan je blijkbaar te ergeren aan het feit dat die platen niet aan jouw standaards voldoen.

                          Enne, die "Ooh's en Aah's"... ach, vaak lees ik de commentaren niet eens. En zeker niet van de veelposters die op iedere foto menen te moeten reageren...

                          Comment


                          • #14
                            Re: kwantiteit-kwaliteit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                            Nee, lijkt me geen goed idee. Een ieder mag wat mij betreft zijn / haar beste fotos posten in showcase. Er zijn er dan weliswaar veel fotos die het niet zouden halen volgens mijn standaards, maar als de fotograag zelf nou zo trots is op die platen en ze graag wil tonen... be my guest! Daarnaast is het niet onaardig de progressie te zien die sommigen maken.

                            Dit is maar een internet-forum, geen tentoonstellingsruimte of een fotowedstrijd op hoog niveau. Als je op zoek bent naar het topje van de ijsberg, dan kun je beter alleen de wekelijkste HOF postings doorbladeren - en ook daar zitten ook nog wel eens platen tussen waarvan ik denk: "is er deze week nu echt niets beters langsgekomen?".

                            Anyway, verplaats je liever in de fotograaf en zijn beweegredenen om zo'n plaat toch te plaatsen dan je blijkbaar te ergeren aan het feit dat die platen niet aan jouw standaards voldoen.

                            Enne, die "Ooh's en Aah's"... ach, vaak lees ik de commentaren niet eens. En zeker niet van de veelposters die op iedere foto menen te moeten reageren...
                            je hebt wel net de mijne gelezen and i'm an addict.

                            Comment


                            • #15
                              Re: kwantiteit-kwaliteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                              Door een OOH en een AAH geeft men in showcase blijk van waardering aan de fotograaf. Ik dacht dat showcase niet was om bij te sturen of te leren maar om een mening te geven, dus OOH is een mening. Of ben ik verkeerd ?
                              Natuurlijk is zijn "oohs en aaahs" een mening, en natuurlijk past dit in 'showcase' - ik doe zelf niet anders
                              Maar je hebt mij niet goed begrepen (of ik heb mij niet goed uitgedrukt) : waar ik het behoorlijk lastig mee heb, zijn de vele "oohs en aaahs" bij de foto's waar pertinent fouten in zitten. Dikwijls ben ik dan een van de weinige die daar een (voorzichtige) opmerking over maak.
                              Ziet men dat dan niet, of wil men het niet zien (of durft men het misschien niet zeggen omdat men bang is voor repercussies ??? )

                              Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X