Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfde regels voor iedereen!!!

    man man man, soms is het toch erg ...

    Zie hier een kleine reportage van een uitstapje naar de Antwerpse zoo. Voor de gelegenheid heb ik er eens een ander formaat van gemaakt. En nee hoor, ik heb de forumregels niet overtreden :p ... Edit Mod Hanske : Omdat het niet voor iedereen duidelijk is , dat het hier een collage betreft ( zie de eerste 2 reply's ) , en


    waarom moest hier ingegrepen worden
    en de foto's verwijderd worden?
    dit kan toch niet?

    de regels zijn er voor iedereen,
    en als die gerespecteerd worden
    dan dient een mod niet in te grijpen!!!

    als je binnen de 900px-regel blijft,
    maar je vindt manieren om bv. met 3x 900px vertikaal
    één foto van 2700px te plaatsen,
    dan is dat knap gevonden.

    of je slaagt erin een reeks van 24 foto's te plaatsen
    binnen de regels,
    dan ben je spitsvondig.
    en dat moet zo voor iedereen zijn!
    ook voor deze poster!

    creativiteit mag je niet afstraffen!
    zeker niet op een 'kunstzinnig forum' als deze!

    ik vind nu wel dat de mod in dit geval
    zijn fout dient recht te zetten!

    mm
    Last edited by mm; 7 juni 2006, 21:30.
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    is idd een spijtige zaak.

    bd kennende zal dit fenomeen aangekaart worden en zal men met een uniform antwoord naar buiten komen
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Jaaa joepie ...
      eindelijk erkenning voor de briljante grijze massa tussen mijn oren .
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        De regel van max. 3 foto's van 900x900 en 200KB is er:

        - 3 foto's: om te vermijden dat postings onoverzichtelijk worden, 10 foto's onder mekaar en een paar mensen die de foto's quoten bij het antwoorden en je krijgt ellenlange pagina's waar je de tekst moet tussen zoeken. Wil je veel foto's tonen, maak een album en plaats een link...

        - 200KB/foto: vroeger had het tot doel om ook voor modemgebruikers een min of meer aanvaardbare snelheid te garanderen, tegenwoordig zullen er maar zeer weinig modemgebruikers zijn. Ik denk dat het wel een goede maatregel is die zo mag blijven omdat sommige mensen trage servers gebruiken, zet je daar dan een grote foto op gaat het alsnog traag en dat is allesbehalve aangenaam...

        - 900 pixels: zodat het forum aangenaam bekijkbaar blijft op een basisresolutie van 1024x768 pixels. Tegenwoordig gebruiken de meeste mensen 1280x1024 dus in de toekomst kan dit eventueel wat opgetrokken worden maar dan zal 200KB ook niet meer volstaan om nog iets kwalitatief te tonen...

        Ik vind dat als je 3 foto's onder mekaar aanéén kleeft om 1 geheel te vormen en het blijft binnen de opgelegde (redelijk strenge) regels: dat moet kunnen.
        Naast mekaar ligt moeilijker... leuk om een panorama te tonen maar dat gaat ten koste van de overzichtelijkheid van het forum (lange tekstregels over 3 schermen leest niet makkelijk)

        Mogelijke toekomstige aanpassing (wegens gemeengoed van steeds snellere internetverbindingen en standaard grotere schermen) zou kunnen zijn:
        max. 1000 pixels/250KB/3 foto's

        Dit is mijn persoonlijke mening en ik antwoord hierop omdat ik aan de basis lag van deze regels.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #5
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim
          3 foto's: om te vermijden dat postings onoverzichtelijk worden, 10 foto's onder mekaar en een paar mensen die de foto's quoten bij het antwoorden en je krijgt ellenlange pagina's waar je de tekst moet tussen zoeken.
          Een collage, bestaande uit drie gedeeltes van 900 pixels hoog én breed is niet
          hoger, langer of breder dan drie gewone foto's met dezelfde afmetingen.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • #6
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim
            De regel van max. 3 foto's van 900x900 en 200KB is er:

            - 3 foto's: om te vermijden dat postings onoverzichtelijk worden, 10 foto's onder mekaar en een paar mensen die de foto's quoten bij het antwoorden en je krijgt ellenlange pagina's waar je de tekst moet tussen zoeken. Wil je veel foto's tonen, maak een album en plaats een link...

            - 200KB/foto: vroeger had het tot doel om ook voor modemgebruikers een min of meer aanvaardbare snelheid te garanderen, tegenwoordig zullen er maar zeer weinig modemgebruikers zijn. Ik denk dat het wel een goede maatregel is die zo mag blijven omdat sommige mensen trage servers gebruiken, zet je daar dan een grote foto op gaat het alsnog traag en dat is allesbehalve aangenaam...

            - 900 pixels: zodat het forum aangenaam bekijkbaar blijft op een basisresolutie van 1024x768 pixels. Tegenwoordig gebruiken de meeste mensen 1280x1024 dus in de toekomst kan dit eventueel wat opgetrokken worden maar dan zal 200KB ook niet meer volstaan om nog iets kwalitatief te tonen...

            Ik vind dat als je 3 foto's onder mekaar aanéén kleeft om 1 geheel te vormen en het blijft binnen de opgelegde (redelijk strenge) regels: dat moet kunnen.
            Naast mekaar ligt moeilijker... leuk om een panorama te tonen maar dat gaat ten koste van de overzichtelijkheid van het forum (lange tekstregels over 3 schermen leest niet makkelijk)

            Mogelijke toekomstige aanpassing (wegens gemeengoed van steeds snellere internetverbindingen en standaard grotere schermen) zou kunnen zijn:
            max. 1000 pixels/250KB/3 foto's

            Dit is mijn persoonlijke mening en ik antwoord hierop omdat ik aan de basis lag van deze regels.
            wim,

            ik ga 100% akkoord mét de regels!
            én ik vind ze goed
            én ik vind dat er stééds moet ingegrepen worden
            àls ze worden overtreden.


            maar daar wringt hem net het schoentje:
            dg heeft zich aan de regels gehouden!
            zoals de mod ook zelf zegt.

            [Alhoewel u dus niet de forumregels heeft overtreden , grijp ik in dit specifieke geval toch in ... ]

            hij plaatst 3 foto's
            (weliswaar eigenzinnig gesneden)
            die elk 900x900 groot zijn
            en geen enkele overtreed de 200kb regel.

            welke reden heeft de mod dan om de posting te verminken?

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Nounou, daar moet je toch niet rood voor aanlopen

              Het principe blijft van 3 foto's 900x900 aan 200Kb max per foto.

              De foto's (erg knappe foto's, BTW) van Birdseye zijn 3 foto's aan 900x900 en minder dan 200Kb. Op dat vlak geen probleem, alleen toont hij ze onder elkaar zodat het één foto lijkt.
              Voor panoramafoto's van dit vertikaal formaat heb ik geen probleem, het gaat hem ook maar over één foto die in drie stukjes gekapt is en het stoort ook niemand.

              Een andere situatie is deze van bv Trebs die een collage maakt van hetzelfde onderwerp in 24 opnames. Hij zou nét zo goed deze in drie collages van 8 foto's kunnen laten zien.
              Met collages hebben we ook geen problemen, ze horen nu eenmaal ook bij fotografie en worden regelmatig zonder problemen toegelaten op de verschillende forums.

              Wat de foto's van dg betreft, die kan je bezwaarlijk een collage noemen, noch een panorama. Het zijn in wezen x-aantal verschillende foto's en enkel op deze wijze gepost om zoveel mogelijk (verschillende) foto's te laten zien. Geen samenhang op een duidelijke manier tussen de verschillende foto's. Geen meerwaarde door deze manier van posten ook. Sommige forumleden storen zich aan deze manier van showen.
              Tegen de geest van de forumregels daarom, en niet toegestaan.

              Moeten we daarom de forumregels gaan aanpassen? Neen, ik vind van niet. We kunnen nooit álle situaties ondervangen via specifieke regels. Daarom staat er ook dit tekstje in de FAQ:
              Citaat:
              Tracht begrip op te brengen voor de interventies van de moderators. Het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen en daarom proberen we de gulden middenweg te kiezen met als doel het forum zo aangenaam en toegankelijk mogelijk te houden. De moderators van het forum hebben ten allen tijde het recht om berichten te verwijderen, te bewerken en te verplaatsen en om onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij vinden dat de berichten niet conform de regels of de doelstellingen van de site zijn en dit zonder uitleg.
              Want voor je het weet worden die foto's morgen ook nog eens een keer horizontaal gesplitst, en dan zitten we met 12 foto's van 450x450pixels...


              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Wat de foto's van dg betreft, die kan je bezwaarlijk een collage noemen, noch een panorama.
                Allee, een reeks (brede crops) dan, samenhangend door het feit dat ze allemaal op dezelfde dag en dezelfde locatie gemaakt zijn.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                Comment


                • #9
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  Als het allemaal beesten zijn zoals titel "beestenboel" mag het normaal geen probleem zijn...
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    Ik heb het in juli 2005 ook een keer gedaan, maar dat betrof een superbreed pano dat ik in delen liet zien.



                    Persoonlijk denk ik dat het handigheidje beter aanvaardbaar is bij een pano omdat je zo meer detail van je pano kunt laten zien. Als je de limieten gebruikt om veel meer kleine foto's te laten zien, krijg je wel meer (foto's) maar tegelijk ook minder (kwaliteit) te zien...

                    Wat mij betreft mag er een regeling komen waarin wordt gesteld dat je maximaal drie afzonderlijke opnames mag laten zien in niet meer dan drie bestanden van maximaal 900x900 pixels. Maar degene die een draadje begint van 2700 pixels breed, moet dan toch rekening houden met weinig tevreden kijkers

                    Wat betreft de maximale bestandsomvang van 200 KB... ach, dat helpt je ook een beetje om je eigen website niet al te zwaar te maken. Ik vraag me af of het veel kwaliteitverbetering zal opleveren als we nog grotere platen laten zien.

                    groeten, Miriam

                    Comment


                    • #11
                      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Ik heb het in juli 2005 ook een keer gedaan, maar dat betrof een superbreed pano dat ik in delen liet zien.
                      Niet te hard roepen Miriam, of één van de moderatoren gaat je panorama wissen.
                      Ik had eigenlijk een bijna identieke post gedaan ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Wat mij betreft mag er een regeling komen waarin wordt gesteld dat je maximaal drie afzonderlijke opnames mag laten zien in niet meer dan drie bestanden van maximaal 900x900 pixels.
                      Zo goed kon ik het niet verwoorden toen ik de mods liet weten dat ze de forumregels dan ook maar moeten aanpassen.
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                      Comment


                      • #12
                        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        toch blijf ik er bij dat wanneer je werkenlijk wilt preciesieren dat het om 3 foto's maar mag gaan, dan moet dit ook zo maar in het reglement worden gezet... de collage van dg is gewoon goed gevonden net zoals willy aanhaalde van de andere leden, het gaat hem telkens ook om andere foto's in trebs zijn geval dan en birdeye heeft gewoon een prachtige collage in mekaar gestoken waarmee hij de forumregels zeer handig omzeilt, DG doet maar net hetzelfde. als dat voor de anderen kan, moet het ook voor DG kunnen want zo vind ik persoonlijk dat bij birdeye ook niet onmiddelijk duidelijk is dat het om 3 foto's gaat... hier zou je dan ook kunnen stellen dat hij aanzet geeft om de forumregels te overtreden.

                        MVG
                        een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                          Nounou, daar moet je toch niet rood voor aanlopen
                          't was dat of thumbs down,
                          maar dat vond ik minder passen.
                          (edit: ik heb het dus aangepast hé)

                          de foto's van trebs en birdseye ken ik,
                          die had ik natuurlijk ook in gedachten.
                          de combinatie tot één grote foto van 2700px
                          is even "verwarrend" als je wil
                          als de bijdrage van dg.
                          maar ik vind (!!) dat dit moet kunnen!
                          (dit is een belangrijke nuance hier hé!)

                          Moeten we daarom de forumregels gaan aanpassen? Neen, ik vind van niet.
                          ik ook niet,
                          maar waarom werd de TS niet gewoon
                          van het probleem op de hoogte gebracht via PM
                          en werd het geval zo niet opgelost?

                          als ik me niet vergis ben jij het trouwens niet
                          die hebt ingegrepen op de betreffende topic.

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior
                            toch blijf ik er bij dat wanneer je werkenlijk wilt preciesieren dat het om 3 foto's maar mag gaan, dan moet dit ook zo maar in het reglement worden gezet... de collage van dg is gewoon goed gevonden net zoals willy aanhaalde van de andere leden, het gaat hem telkens ook om andere foto's in trebs zijn geval dan en birdeye heeft gewoon een prachtige collage in mekaar gestoken waarmee hij de forumregels zeer handig omzeilt, DG doet maar net hetzelfde. als dat voor de anderen kan, moet het ook voor DG kunnen want zo vind ik persoonlijk dat bij birdeye ook niet onmiddelijk duidelijk is dat het om 3 foto's gaat... hier zou je dan ook kunnen stellen dat hij aanzet geeft om de forumregels te overtreden.

                            MVG
                            Moet me hierbij aansluiten.
                            Regels gelden voor iedereen, maar soms ...all animals are created equal...
                            @dg: kan je nog een link plaatsen zodat wij allen je realisatie kunnen bewonderen.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door mm
                              ... maar waarom werd de TS niet gewoon
                              van het probleem op de hoogte gebracht via PM
                              en werd het geval zo niet opgelost?

                              als ik me niet vergis ben jij het trouwens niet
                              die hebt ingegrepen op de betreffende topic.

                              mm
                              Sommige forumleden vinden het blijkbaar een schande als ze een opmerking krijgen van een mod. Je mag de zaken ook niet dramatiseren, het is gewoon een opmerking. Respecteer die opmerkingen en der is niets aan de hand.

                              Ik zou óók kunnen stellen, waarom heb je zélf geen PM gestuurd om je ongenoegen te uiten?

                              En neen, ikzelf heb niet ingegrepen in de topic, maar deze situatie is wel uivoerig besproken met de mods die vanavond online waren. Ik sta dan ook achter de beslissing van de mods om in te grijpen. Verder is het ook m'n taak als forumcoördinator om het standpunt hier te verduidelijken.


                              Oorspronkelijk geplaatst door dg
                              Allee, een reeks (brede crops) dan, samenhangend door het feit dat ze allemaal op dezelfde dag en dezelfde locatie gemaakt zijn.
                              De reden die je zelf opgaf was "om meer foto's te kunnen tonen". Iedereen mag hier drie foto's in een showcaseforum posten. Om redenen die Wim hierboven al aangaf, maar ook om een zekere kwaliteit te kunnen behouden. Showcase wordt nog al te vaak gebruikt als plaatjesboek, terwijl het in feite portfolio-foto's zouden moeten zijn en enkel de betere foto's te laten zien.
                              Zoals reeds geschreven, het op die manier foto's posten was niet om origineel te zijn noch om practische redenen (zoals de pano's) maar enkel om méér foto's te laten zien en dan begrijp ik de forumleden die zich afvragen waarom dat toegelaten wordt.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X