Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Architectuur 02

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Architectuur 02

    Nog wat foto’s uit de serie Architectuur.

    Grt,
    Hexagon






    Last edited by Hexagon; 7 juni 2006, 00:12.
    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: Architectuur 02

    hmmm, dit is een moeilijke reeks!

    ik zou gaan voor de 2de, die heeft een mooi optisch bedrog en schitterende kleuren en wolken

    de derte zou ik recht trekken zodat de diagonale weerkaatsing van hoek tot hoek gaat
    Nikon D700, 50mm f/1.4D AF Nikkor, 17-35mm f/2.8 ED AF-S Nikkor

    Comment


    • #3
      Re: Architectuur 02

      Ik vind de tweede ook wel mooi

      Comment


      • #4
        Re: Architectuur 02

        Hexagon,
        Dit is inderdaad de voorkant.
        Mooie 'line up' bij de eerste foto. je compo beperkt tot de gebouwen . Indien mogelijk zou ik van het voorste gebouw helemaal in het beeld brengen, zodat je de volledige kromming ziet. En wordt dan geleidelijk afgesneden door elk opvolgend gebouw.

        De tweede is voor mij de mooiste, omwille van de mooie weerspiegeling die netjes vershoven tov de achtergrond. Het weer was je gunstig gezind: blauw met wolkjes

        Diene laatste is een mooie abstractje van lijnen, het naastliggend gebouw snijd de compo mooi diagonaal, knap gezien . Spijtig van de rommelige indruk achter het glas, maar daar is de fotograaf niet de oorzaak van .
        De suggestie om de lijnen 'recht te trekken' is een leuke om te proberen, maar denk niet dat het de foto zal bijbrengen....
        Groeten,
        Ludo

        Comment


        • #5
          Re: Architectuur 02

          Code:
          [B]Ludo_  [/B]
          Dit is inderdaad de voorkant.
          Mooie 'line up' bij de eerste foto. je compo beperkt
           tot de gebouwen . Indien mogelijk zou ik van het 
          voorste gebouw helemaal in het beeld brengen, zodat 
          je de volledige kromming ziet. 
          En wordt dan geleidelijk afgesneden door elk opvolgend 
          gebouw. 
          
          De tweede is voor mij de mooiste, omwille van de mooie 
          weerspiegeling die netjes vershoven tov de achtergrond.
           Het weer was je gunstig gezind: blauw met wolkjes    
          
          Diene laatste is een mooie abstractje van lijnen, het 
          naastliggend gebouw snijd de compo mooi diagonaal, 
          knap gezien . Spijtig van de rommelige indruk achter het glas,
           maar daar is de fotograaf niet de oorzaak van  .
          De suggestie om de lijnen 'recht te trekken' is een leuke om 
          te proberen, maar denk niet dat het de foto zal bijbrengen....

          Bedankt voor het commentaar, ik kan hier zeker nog wat van leren.

          Ik wil toch nog wat toelichting geven op de foto,s.
          Foto 1 geeft weer, de vreemde plaatsing van de gebouwen, en deze foto heeft me veel werk gekost, om alle gebouwen vrij te krijgen van lichtmasten, verkeersborden, paaltjes en kastjes, zo ongeveer 20 stuks.

          De gebouwen niet compleet.
          Ik kreeg van deze kant de gebouwen er niet allemaal op, kon niet verder naar achter en had geen andere objectief om het geheel er op te zetten.
          Ik had eigelijk liever 2 meter hoger gestaan en 20 meter achteruit, dan hadden alle schaduwen van de opeenvolgende gebouwen op elkaar aangesloten, dat was mooier geweest, maar was niet te realiseren.
          Van de andere kant, zijn de gebouwen er wel op te krijgen, maar dan maak je tegenlichtopname. De spiegeling maakt dan geen deel meer uit van het geheel, en die spiegeling met de wolkenlucht dat was juist zo mooi..

          Foto 2 De foto geeft achteraf een vreemde vertekening en dat vond ik eigelijk wel mooi.
          Trouwens als je langs, of onder die gebouwen loopt, geeft het naar alle kanten een optische vertekening en vraag je je af, wat zie ik nu eigelijk.

          Foto 3 is één van de ramen. Ik heb er nog wel een paar gefotografeerd.
          Ik ben bezig om ze in het album zetten, maar moet er nog even aan werken om een mooi geheel te krijgen.

          Grt,
          Hexagon
          Grt,
          Hexagon

          Comment


          • #6
            Re: Architectuur 02

            Leuke reeks van leuke gebouwen.

            Als ik me niet vergis staan die bij R'dam net rechts van de Brienenoord brug als je richting R'dam rijdt?

            Terwijl ik dit schrijf en de foto's nog eens bekijk wordt dit al bevestigd door de weerspiegeling in de eerste foto.

            Comment

            Working...
            X