Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode ogen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rode ogen

    Velen fotograferen in een studio.Dus binnen met flitser.
    Ik zie hier ook foto's van feestjes...dus daar gebruik je geen studiomateriaal.Waarom hebben jullie geen last van rode ogen bij het gebruik van de flitser
    Of heeft dit te maken met het fototoestel...sluitersnelheid misschien ?
    Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

  • #2
    Re: Rode ogen

    externe flits gebruiken
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Rode ogen

      En als je die niet hebt en je werkt met de ingebouwde, eens kijken of je camera gee "red-eye reduction" mode heeft.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Rode ogen

        ik kan geen extern flitser monteren.Er staat wel een antirode ogen op mijn toestel maar dit haalt niets uit.Tevens is dit moeilijk in gebruik omdat de flitser 2 keer af gaat.Dus de mensen die je fotografeert denken bij de eerste flits dat ze er op staan en bewegen denkende dat het klaar is.Zou een mat voorzetglas helpen ?
        Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

        Comment


        • #5
          Re: Rode ogen

          Oorspronkelijk geplaatst door Rocky
          ik kan geen extern flitser monteren.Er staat wel een antirode ogen op mijn toestel maar dit haalt niets uit.Tevens is dit moeilijk in gebruik omdat de flitser 2 keer af gaat.Dus de mensen die je fotografeert denken bij de eerste flits dat ze er op staan en bewegen denkende dat het klaar is.Zou een mat voorzetglas helpen ?
          Da's uiteraard normaal, dat zijn de voorflitsen die hij afvuurt om de pupilopening aan te passen. Tja, als je niet wil voorflitsen en je kan niet indirect flitsen, je kan nog altijd een omnibounce in mekaar knutselen : van een ondoorzichtig plastic flesje (melkwit) een kapje snijden en op je flitskop zetten en daar doorheen flitsen (als je interne flitser daar krachtig genoeg voor is?). Of de rode ogen wegwerken in photoshop, maar dat kan best een tijdrovend werkje zijn.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Rode ogen

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Da's uiteraard normaal, dat zijn de voorflitsen die hij afvuurt om de pupilopening aan te passen. Tja, als je niet wil voorflitsen en je kan niet indirect flitsen, je kan nog altijd een omnibounce in mekaar knutselen : van een ondoorzichtig plastic flesje (melkwit) een kapje snijden en op je flitskop zetten en daar doorheen flitsen (als je interne flitser daar krachtig genoeg voor is?). Of de rode ogen wegwerken in photoshop, maar dat kan best een tijdrovend werkje zijn.
            Dit is inderdaad tijdrovend.Ik ga de test eens doen met plastic.En zo blijft de foto ook onbewerkt.Dank jullie voor de snelle reacties.
            Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

            Comment


            • #7
              Re: Rode ogen

              ik heb geen rode ogen maar grijze

              Comment

              Working...
              X