Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is.....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar is.....

    w00ha gebleven (op het forum ).......

    Laatste post 26 oct .
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

  • #2
    Soms "verdwijnen" hier wel eens personen, maar of deze gebannen zijn, op reis of ziek, daar hebben we het raden naar.Onlangs stelde ik ook de vraag waar Flurk en anderen gebleven waren, en dan krijg je als antwoord ".... en dat Flurk en anderen nog lang mogen wegblijven...." (topic "ziek" in chit chat)Ik lees hier nochtans alles, en toch kan ik niet achterhalen waarom deze reactie. Misschien ben ik wel dom, maar mijn conclusie kan alleen maar het feit zijn dat er dingen achter de schermen gebeuren waar anderen buiten gehouden worden, als ze niet behoren tot de "die hards" van dit forum.
    Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar misschien is het allemaal duidelijker als er gemeld werd als iemand geband wordt ?

    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

    Comment


    • #3
      idd bingel, zo heb ik ook al een tijdje niets meer gehoord van Boogie en Zippo
      mvg,
      Geronimo
      www.geronimosite.net

      Comment


      • #4
        Originally posted by bingel
        mijn conclusie kan alleen maar het feit zijn dat er dingen achter de schermen gebeuren waar anderen buiten gehouden worden
        als er iets achter de schermen gebeurt,dan is dat denk ik in de eerste plaats omdat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen (zoals bv. de boel opzettelijk verzieken) en dan is het beter dat niet heel het forum daarmee geconfronteerd moet worden, maar dat het netjes achter de schermen wordt opgelost. (we komen hier tenslotte om iets over digitale fotografie bij te leren, en niet om de soap-gebeurtenissen van een lid te volgen)

        Als iemand verdwijnt kan dat zijn omdat die persoon om een of andere reden zelf niet meer de mogelijkheid heeft om hier te komen: geen internet, vakantie, ziek etc

        of omdat ie dingen heeft gedaan die echt niet door de beugel kunnen, en dat de moderators niet anders kunnen dan ingrijpen .. daar zijn het ook moderators voor. Als (en ik zeg als) ze ingegrepen hebben, dan zullen ze daar zeker hun redenen voor gehad hebben, en hoeft niet iedereen alle details te kennen (ik toch niet, ik kom voor de fotografie)

        soit, we zijn hier maar om ons met onze passie bezig te houden .. en als een vriend met wie je die passie deelde plots wegblijft zonder afscheid kan ik begrijpen dat je je vragen stelt

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Er zijn inderdaad geregeld forumleden die ineens verdwijnen en dan soms maanden later weer opduiken of helemaal niet meer - en naar het waarom hebben we ook het raden.
          Geen idee dus ...
          Andere hobby's? Naar het buitenland vertrokken? Geen tijd? Overleden?
          Dat weten wij dus ook niet ...

          Er zijn al forumleden "de toegang tot het forum ontzegd onder hun oude forumnaam" (ik dacht in totaal nu 6 op al die tijd) - maar W00ha is daar zeker niet bij.
          Als iemand de toegang ontzegd wordt, dan is dat steeds het gevolg van een hele polemiek die eraan voorafgegaan is - en er wordt in eerste instantie getracht om dit verbannen te vermijden, maar soms kunnen we niet anders ...
          Alvorens iemand de toegang te onzeggen onder zijn oude forumnaam krijgt hij/zij de gelegenheid om hun "fout" te herstellen, maar als daar niet op ingegaan wordt, tja ...
          Forumleden werden verbannen voor aanhoudende negatieve stemmingmakerij en het opzettelijk manipuleren van de challenge. En "verbannen" betekent in dit geval dus dat ze geen toegang meer hebben onder hun "oude" forumnaam.
          In dat kader hebben we op 5 december 2002 de "open brief" gepubliceerd.
          (Eerste en sticky topic van het Algemeen forum).

          De reply "... en dat xxxxx en de anderen nog lang mogen wegblijven" zegt niets over "inside informatie", wel over hoe men over bepaalde personen denkt ...

          Wat betreft de "die hards" van dit forum - die zijn er natuurlijk - maar dan enkel maar door hun zeer actieve deelname aan het forum, niet vanwege een "voorkeursbehandeling" door de crew. Daardoor pikken ze waarschijnlijk meer infomatie mee dan anderen - en trekken dan hun (vaak terechte) conclusies.

          Een "verbanning" gebeurt enkel met instemming van de ganse BD-crew en daar hebben andere forumleden niets mee te maken - ook de "die-hards" niet ...
          En dat doen we als crew liefst "discreet" en enkel als het niet anders kan - en dan nog na de nodige afwegingen ...

          Jaja
          namens de BD-crew
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Die bewuste zin komt van mij en is dan ook mijn persoonlijke mening waarvoor ik de volledige verantwoordelijkheid voor op mij neem. Het was allereerst zeker niet de bedoeling om er andere mensen mee te kwetsen. De mensen die mij een beetje kennen weten dat, mensen die mij (nog) niet kennen, bied ik mijn verontschuldigingen aan voor mijn crue uitspraak. De dingen die gebeurd zijn, zijn gebeurd en liggen achter ons. Ik zal dus om het vuur een beetje te blussen mijn zin verwijderen in desbetreffend topic.

            En goede vraag... waar is wOOha gebleven ???


            Greetingzz,
            Canon 6D

            Comment


            • #7
              En wat te denken van:
              Banderas, svda, Graaff, Kika.....

              Ach, tis een komen en gaan op zo'n forum.

              Jacki
              Meer foto's op Mukblog

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jacki
                En wat te denken van:
                Banderas, svda, Graaff, Kika.....

                Ach, tis een komen en gaan op zo'n forum.

                Jacki
                Voor zover ik het weet is Banderas een sportman ( tri-athlon ) en komt ie beslist weer, maar ik ken die seizoenen zo niet. Als die mannen trainen hebben ze zeer weing tijd voor andere dingen.

                Svda heeft na enkele problemen hier, het forum bewust verlaten, hetgeen velen ook betreuren, maar persoonlijke keuzes moet je accepteren. Ze had er ook een grondige reden voor.

                Van de ander twee zou ik het niet zo direct weten.

                Als hun emailadres nog werkt, kan je hen steeds eens mailen. Werkt het niet dan veronderstel ik dat ze met rust wiilen worden gelaten.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  bedenk ook dat sommigen het gras aan de overkant ontdekken en hun bijdrage kleiner en kleiner wordt en uiteindelijk zie je slechts zeer sporadisch of bijna niet meer.

                  Dat zijn puur persoonlijke dingen, dat plan je niet, het gebeurt meestal heel langzaamaan.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Hier nog een reden waarom je een tijdje niets van iemand gehoord hebt, nl. mijzelf het zijn namelijk hoogdagen in de verkoop ('t is kerstmis of zoiets ) en als ik 's avonds laat thuiskom is spijtig genoeg mijn kaarsje uit...... Maar het einde is in zicht, vanaf 1 januari kan er weer veel tijd besteed worden aan het "BD-Forum"

                    Peter
                    Turn beauty inside out!

                    Canon Stuff

                    http://users.telenet.be/Drah/

                    Comment


                    • #11
                      @JaJa : Bedankt voor de verhelderende uitleg, ik vroeg me maar af of je zomaar plots kunt gebannen worden voor het minste akkefietje, dat zou erg zijn voor een BD verslaafde zoals ik ben

                      @Tom Bombadil : Je zult wel redenen hebben voor je uitspraak, en ik voelde me zeker niet gekwetst want ik kende de betreffende personen ook niet. (ik ken hier eigenlijk niemand, ken zelfs niks van fotografie).Als iemand met meer dan 2000 postings die hier veel mooie dingen heeft laten zien plots verdwijnt dan vind ik dat jammer, en stel ik mij daar vragen bij.
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Bingel,

                        Neen hoor, je wordt zeker niet "verbannen" van BD bij het minste "akkefietje".
                        Ik denk dat we een zeer tolerante crew zijn en er moeten echt al herhaaldelijk "zware" inbreuken gebeuren alvorens we iemand verbannen - en alvorens dat dan gebeurt heeft hij/zij nog steeds een kans op "herstel" - maar ja, als je die niet aangrijpt ...

                        Dus, als iemand met 2.000 postings "plots" verdwijnt - dan gaan we daar héél zeker onze redenen voor gehad hebben - reken maar.

                        Jaja
                        Namens de BD-crew

                        Originally posted by bingel
                        @JaJa : Bedankt voor de verhelderende uitleg, ik vroeg me maar af of je zomaar plots kunt gebannen worden voor het minste akkefietje, dat zou erg zijn voor een BD verslaafde zoals ik ben

                        @Tom Bombadil : Je zult wel redenen hebben voor je uitspraak, en ik voelde me zeker niet gekwetst want ik kende de betreffende personen ook niet. (ik ken hier eigenlijk niemand, ken zelfs niks van fotografie).Als iemand met meer dan 2000 postings die hier veel mooie dingen heeft laten zien plots verdwijnt dan vind ik dat jammer, en stel ik mij daar vragen bij.

                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jaja
                          Hallo,

                          Als iemand de toegang ontzegd wordt, dan is dat steeds het gevolg van een hele polemiek die eraan voorafgegaan is - en er wordt in eerste instantie getracht om dit verbannen te vermijden, maar soms kunnen we niet anders ...
                          Welke polemiek is er voorafgegaan aan het verbannen van Zippo en Boogie van het BD-forum ? Ik ben een intensieve deelnemer en lezer van BD-forum en heb van een "hele polemiek" van hun kant nog nooit iets gemerkt.

                          Alvorens iemand de toegang te onzeggen onder zijn oude forumnaam krijgt hij/zij de gelegenheid om hun "fout" te herstellen, maar als daar niet op ingegaan wordt, tja ...
                          Welke gelegenheid hebben zij gekregen en waarop zijn zij aangesproken door jullie ?

                          Forumleden werden verbannen voor aanhoudende negatieve stemmingmakerij en het opzettelijk manipuleren van de challenge. En "verbannen" betekent in dit geval dus dat ze geen toegang meer hebben onder hun "oude" forumnaam.
                          Als je daarmee bedoelt de door wie ook weer aangehaalde gegeven enen aan Tinne, dan kan ik daar alleen op antwoorden, dat de rating loopt van 10 tot 1 en dat mijn mening is, dat op grond van het geven van een 1 niet iemand van het forum mag worden verbannen.

                          In dat kader hebben we op 5 december 2002 de "open brief" gepubliceerd.
                          (Eerste en sticky topic van het Algemeen forum).

                          De reply "... en dat xxxxx en de anderen nog lang mogen wegblijven" zegt niets over "inside informatie", wel over hoe men over bepaalde personen denkt ...

                          Wat betreft de "die hards" van dit forum - die zijn er natuurlijk - maar dan enkel maar door hun zeer actieve deelname aan het forum, niet vanwege een "voorkeursbehandeling" door de crew. Daardoor pikken ze waarschijnlijk meer infomatie mee dan anderen - en trekken dan hun (vaak terechte) conclusies.

                          Een "verbanning" gebeurt enkel met instemming van de ganse BD-crew en daar hebben andere forumleden niets mee te maken - ook de "die-hards" niet ...
                          En dat doen we als crew liefst "discreet" en enkel als het niet anders kan - en dan nog na de nodige afwegingen ...
                          ZO DISCREET zelfs dat degene die verbannen wordt hiervan niet eens in kennis wordt gesteld...

                          Jaja
                          namens de BD-crew
                          Hannie

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tom Bombadil
                            Die bewuste zin komt van mij en is dan ook mijn persoonlijke mening waarvoor ik de volledige verantwoordelijkheid voor op mij neem. Het was allereerst zeker niet de bedoeling om er andere mensen mee te kwetsen. De mensen die mij een beetje kennen weten dat, mensen die mij (nog) niet kennen, bied ik mijn verontschuldigingen aan voor mijn crue uitspraak. De dingen die gebeurd zijn, zijn gebeurd en liggen achter ons. Ik zal dus om het vuur een beetje te blussen mijn zin verwijderen in desbetreffend topic.

                            En goede vraag... waar is wOOha gebleven ???


                            Greetingzz,
                            Van mij had je de bewuste zin mogen laten staan. Dat heet verantwoording nemen voor het door jou geuite... Degenen die van het forum zijn verwijderd zijn ook niet meer in staat om replies te deleten, zo ze hieraan behoefte mogen hebben. Door het deleten van kwetsende of anderszins negatieve uitingen (die ook door andere forumleden wordt gebezigd), onstaat een eenzijdig beeld.
                            Hannie

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jaja
                              Hallo Bingel,

                              Neen hoor, je wordt zeker niet "verbannen" van BD bij het minste "akkefietje".
                              Ik denk dat we een zeer tolerante crew zijn en er moeten echt al herhaaldelijk "zware" inbreuken gebeuren alvorens we iemand verbannen - en alvorens dat dan gebeurt heeft hij/zij nog steeds een kans op "herstel" - maar ja, als je die niet aangrijpt ...

                              Dus, als iemand met 2.000 postings "plots" verdwijnt - dan gaan we daar héél zeker onze redenen voor gehad hebben - reken maar.

                              Jaja
                              Namens de BD-crew

                              Zie mijn andere reply op deze topic.
                              Hannie

                              Comment

                              Working...
                              X