Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop via ebay vanuit hong Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop via ebay vanuit hong Kong

    Hallo,

    heeft er iemand ervaring met dingen die worden aangeboden op ebay vanuit hong kong?
    Zijn allemaal zeer goedkoop... of zit er nog een addertje onder het gras?


    thx

    Kevin
    Alles moet weg.....

  • #2
    Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

    heb al'n keer batterijen gekocht in hong-kong, redelijk snel hier, heel deel goedkoper als hier idd. Alleen moet je rekening bij douane ... kan zijn dat er nog extra kosten bijkomen soms.

    Grtz
    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
    pics @ www.thejudge.be

    Comment


    • #3
      Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

      Heb ook gehoord dat het duurder uitkomt... transportkost=hoog en douane...
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

        De meeste zijn bonafide verkopers, kan je een beetje afleiden uit de commentaren van kopers en de waardering. De dedouanering en verzending kan je tot 30% extra kosten.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          De meeste zijn bonafide verkopers, kan je een beetje afleiden uit de commentaren van kopers en de waardering. De dedouanering en verzending kan je tot 30% extra kosten.
          Niet doen!
          Mijn zending heeft 3 maanden vastgezeten bij de douane...en een flinke boete.
          Bij de eindafrekening kom je duurder uit dan hier plaatselijk te kopen.

          Groetjes,

          Ronny

          Comment


          • #6
            Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
            Niet doen!
            Mijn zending heeft 3 maanden vastgezeten bij de douane...en een flinke boete.
            Bij de eindafrekening kom je duurder uit dan hier plaatselijk te kopen.

            Groetjes,

            Ronny
            Dat hangt natuurlijk compleet af van de prijs die je betaalt bij aankoop en de manier waarop er verzonden wordt. Ik zou sowieso geen body kopen in HK, maar een lens die ik graag zou hebben, maar niet dringend is, no problem. Heb me daar ooit een Sigma 70-200 EX gekocht voor 600 €, splinternieuw met Int.Warranty en verzending inbegrepen. Hoekzoeker, handstrap en remote voor de D50 kostten me in HK net geen 100€ samen, levering inbegrepen. 't Blijft altijd een gokje natuurlijk, voor 't zelfde geld zit je levering idd vast bij de douane en lopen de kosten op. Hoewel : tegenwoordig met de prijzen van sommige internetverkopers hier wordt het verschil soms dermate dat je het risico niet hoeft te nemen.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

              idd als je koopt in Hong kong... en die adverteren veel op Ebay.. ze gooien je dood met digitale cameras... dan moet je invoerrechten betalen aan de douane.. en komt er een pak bij.

              Comment


              • #8
                Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                Reeds drie maal iets laten komen uit HK. Waarschijnlijk geluk gehad, dat zal dan na 3 keer wel op zijn zeker?
                Opvallend was dat een gewone brief uit Nederland (ik woon zowat tegen de grens) langer onderweg was dan de leveringen uit HK. Die waren hier telkens binnen de week.
                1 keer via de transportmaatschappij een toeslag betaald en dat viel mee.
                | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                  Mijn neef heeft een nieuwe Nikon D70 gekocht via Ebay uit Hong Kong, en hij betaalde 600 Euro+verzendingskosten inbegrepen hij moest dan ook nog ong. 30 euro douane kosten betalen. (Buiten dat de camera een maand vertraging had was hij tevreden).

                  Verder kocht hij ook nog een lens daar moest hij 3 weken op wachten en hij betaalde ong. 100 Euro aan de douane. (Daar had hij van verschoten want veel winst maakte hij er dus niet op, hij zei iets van 40 Euro).


                  Dus volgens mij is het mogelijk maar je moet goed kijken met wie je te maken hebt.

                  Ik zelf wil het ook proberen maar heb eigenlijk ook wat schrik ik zou hem uit Amerika halen daar verkopen ze een hele kit van Nikon D200+2 Lenzen+1 GB geheugenkaart+tas.
                  Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                    Er is weinig verschil tussen kopen in Hong Kong, of V.S., of elders buiten de E.U.

                    Zogauw je buiten de E.U. gaat, heb je te maken met importtarieven die voor fotomateriaal rond de 6% liggen. Deze worden berekend op de verkoopprijs van de bestelling, dus hoe lager de opgegeven verkoopprijs op het douanedocument, hoe lager de importheffing. Sommige leveranciers zijn heel correct en geven gewoon altijd de effectieve verkoopprijs op, andere geven een lagere prijs op, op vermelden bv. dat het een gratis "cadeau" is...

                    Ik heb ondertussen 3 lenzen met bijhorende filters in de VS besteld (niet via ebay). Op 2 lenzen heb ik 6% betaald, plus €40 transportkosten (wat als bijkomende kost nog altijd heel wat minder is dan 16 à 21% BTW + Belgische of Duitse transportkosten ). Bovendien betaal je in USD, wat meteen nog eens 25 à 30% besparing oplevert , afhankelijk van de koers van de dag.

                    Daarnaast heb ik 2 originele Minolta batterijen in China besteld en 2 filters in Hong Kong (alles via ebay). Voor geen ervan was er een importheffing. Alles binnen de 10 werkdagen ontvangen. En de totale kost was 30 tot 50% goedkoper dan het goedkoopste Europese alternatieve aanbod.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                      Wel altijd verzekerd laten verzenden natuurlijk, ook al is het iets duurder !!!
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                        naar mijn ervaring heeft de douane ook zeker geen tijd/zin/behoefte om elk pak dat van buiten de EU-zone komt te onderzoeken om te bepalen of er tol op moet worden betaald. Vooral kleinere pakjes komen er in 90% van de gevallen door zonder dat ze bekeken worden, grotere pakken passeren minder gemakkelijk.

                        Bovendien hangt het er ook vanaf wat de kennis is van de douanier in kwestie. Ik doe als andere hobby zowat aan pc 'casemodding', en bestelde in de USA wat ledjes en andere prullaria. Dat werd door de douane toch aanzien als pc-componenten en dus tol erop moeten betalen. Ik kwam er echter een paar tekort en bestelde er dus nog wat bij bij dezelfde leverancier. Het tweede pak, dat er nochtans quasi hetzelfde uitzag, zelfde afmetingen, zelfde uitleg van verkoper erop, kwam zonder problemen door de douane.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                          Op kleine pakketjes moet je door de verzender laten invullen 'Giftig product' dan maken ze het niet open en sturen ze het zo ook door. Ze zullen wel natuurlijk met een scanner kijken of het geen bom is of andere illegale dingen maar ze zullen niets vinden aangezien er niets illegaals is. Bij bv. drugs zullen ze op hun computerscherm één of ander kleur zien verschijnen.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokkos
                          naar mijn ervaring heeft de douane ook zeker geen tijd/zin/behoefte om elk pak dat van buiten de EU-zone komt te onderzoeken om te bepalen of er tol op moet worden betaald. Vooral kleinere pakjes komen er in 90% van de gevallen door zonder dat ze bekeken worden, grotere pakken passeren minder gemakkelijk.

                          Bovendien hangt het er ook vanaf wat de kennis is van de douanier in kwestie. Ik doe als andere hobby zowat aan pc 'casemodding', en bestelde in de USA wat ledjes en andere prullaria. Dat werd door de douane toch aanzien als pc-componenten en dus tol erop moeten betalen. Ik kwam er echter een paar tekort en bestelde er dus nog wat bij bij dezelfde leverancier. Het tweede pak, dat er nochtans quasi hetzelfde uitzag, zelfde afmetingen, zelfde uitleg van verkoper erop, kwam zonder problemen door de douane.
                          Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop via ebay vanuit hong Kong

                            Kopen in HongKong...geen probleem, doch je moet wel wat bedreven zijn in Ebay. Als je wat ervaring hebt, haal je direct de malafide verkopers eruit...en ik kan je verzekeren...er zitten er daar een pak.

                            Zeker niet kopen bij verkopers met geen of bijna geen feedback. Er zijn er ook die misschien 50 feedbacks hebben, doch als je nauwkeurig kijkt, dan zie je dat deze feedbacks allemaal gegeven zijn op ongeveer hetzelfde tijdstip. Verder heb je ook nog verkopers die een respectabel aantal feedbacks hebben, doch plots honderden producten te koop hebben...meestal redelijk dure dingen die voor een prikje de deur uitgaan. Zij hebben meestal een ebay account gehackt.
                            Als ik iets koop in Hong Kong is het meestal met verkopers die ettelijke duizenden feedbacks hebben...dit is volgens mij het veiligste. Echt dure dingen koop ik daar zeker niet.

                            En als je dan koopt, dan is er een grote kans bij dat je hier taxen gaat betalen.

                            Grt,
                            JanMetDePet
                            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                            Comment

                            Working...
                            X