Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke ?

    Heeft iemand ervaring met één van volgende objectieven,

    Nikor AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR
    Nikor AF 24-85 f/2.8-4D IF

    De 24-120 is verleidelijk maar ik denk dat de 24-85 betere kwaliteitsbeelden oplevert of ben ik verkeerd ?

    Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

  • #2
    Re: Welke ?

    Mss volledig naast de kwestie maar ik heb sinds kort de tamron 28-75 2.8 en dat lensje heeft me echt meer dan verbaast ! , en ze is nog goedkoper ook , ik gebruik wel de Canon versie maar dat maakt niks uit waarschijnlijk , ik zou zeggen probeer deze eens even te lenen van iemand , zal je niet teleurstellen !
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Welke ?

      Geen ervaring met bovenstaande lenzen, maar als ge het voor dat specifiek bereik doet : ik heb de Sigma 24-135 2.8-4 en ik moet zeggen die valt goed mee en is nog relatief goedkoop ook. Ik gebruik die nogal eens voor "verplichte nummers" : schoolfeest, prijsuitreiking, jubileum, die soort dingen en dan is dat bereik handig. Ge krijgt (beperkt) een groep personen erop je kan er (weerom beperkt) portretjes mee zoomen.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Welke ?

        Bedankt voor de reactie.

        Ik kan een 2de hands Nikor 28-105 kopen (met macro functie) aan een goede prijs ik denk dat ik daarvoor zal gaan. Wat ik er over gelezen heb is lovend.
        Het is een ouder type lens maar wel een D type maar in perfecte staat.
        Hopelijk is het geen miskoop.

        Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Welke ?

          ik heb o.a. de 24-120 VR .. en 't is een super lens, maar softer dan bv. de Tamron 28-75 f2,8 die ik ook heb. De VR heeft echt toegevoegde waarde, de 5x zoom is voor evenementen een heel handig bereik, en de scherpte valt beter mee dan er soms over gezeurd wordt. Ik heb in ieder geval al heel wat publicaties van foto's met die lens gehad. De reden dat ik ze nu minder gebruik is dat ik nu meer foto's neem waar de lichtomstandigheden en de actie van het onderwerp smeken naar een snellere lens (lees f2,8 nodig bij lowlight indoor sport)

          persoonlijk denk ik niet dat de 24-85 f 2,8-4D IF betere resultaten geeft.

          Comment


          • #6
            Re: Welke ?

            Oorspronkelijk geplaatst door spogy
            Bedankt voor de reactie.

            Ik kan een 2de hands Nikor 28-105 kopen (met macro functie) aan een goede prijs ik denk dat ik daarvoor zal gaan. Wat ik er over gelezen heb is lovend.
            Het is een ouder type lens maar wel een D type maar in perfecte staat.
            Hopelijk is het geen miskoop.

            Groeten
            Spogy
            Dit is mijn standaardlens en ik ben er heel tevreden over
            Verwacht echter niet te veel van de macrofunctie, je kan enkel tot 2:1 gaan (maar toch mooi meegenomen)
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment

            Working...
            X