Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens kopen

    is het verstandig een tweedehands lens te kopen
    wat zouden jullie doen als je moest kiezen voor een EF 70-200mm f/2.8L IS USM
    of een 85-f1,2

    ik wil het gebruiken in een sporthal waar de belichting niet geweldig is

    wie kan mij helpen

    gr

    monique

  • #2
    Re: lens kopen

    Da's nu eens een moeilijke zeg. Voor in een gewone sporthal is de 85mm 1.2 het neusje van de zalm. Voor echt grote hallen is de 70-200 dan weer beter. De 70-200 is meer inzetbaar op andere terreinen, is polyvalenter. De 85 zal ongetwijfeld scherper zijn.
    Kunt ge ze niet alle twee kopen
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: lens kopen

      Heb al 3x willen antwoorden maar het is zoooooo moeilijk.Dat van die alle twee kopen durfde ik niet zeggen Je hebt het mooi gezegd Elsan maar ik zou voor de 70 - 200mm gaan.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: lens kopen

        ik kan een 85 f1,2 tweedehands kopen en ben nog aan het zoeken naar een 70-200 moet ik bij deze dan echt is kopen

        is al zo vaak besproken maar wat nu de een zegt ja en de ander nee

        help

        Comment


        • #5
          Re: lens kopen

          Ik denk dat allbei kopen de beste oplossing bied
          zoals al gezegd is, 85mm is zeer scherp & de 70-200 heeft zo zijn mogelijkheden.
          SHARPimages.be

          Comment


          • #6
            Re: lens kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door monique12
            ik kan een 85 f1,2 tweedehands kopen en ben nog aan het zoeken naar een 70-200 moet ik bij deze dan echt is kopen

            is al zo vaak besproken maar wat nu de een zegt ja en de ander nee

            help
            Een Sigma 70-200EX ga je mss goedkoper op de kop kunnen tikken (hoewel : wie verkoopt dat ?) en is zeker ook excellent glas. Als je die 85mm voor een zacht prijsje kan kopen zou ik die zeker niet laten liggen. Voor volleyball, baket, judo, dergelijke dingen kom je er al een eind mee. Die 85 gaat een prima scherpte hebben en je kan nog altijd gaan croppen.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: lens kopen

              Ik zou zeker voor de 70-200 gaan, de 85mm is een buitengewoon objectief maar niet geschikt voor sport, door de vrij trage autofocus, daarom is dit objectief meer geschikt als je rustig kan werken zoals in de studio voor portret bijvoorbeeld. Het je zin (budget) voor de twee dan is er geen probleem, maar als sport de bedoeling is de 70-200 de beste keuze.


              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: lens kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Ik zou zeker voor de 70-200 gaan, de 85mm is een buitengewoon objectief maar niet geschikt voor sport, door de vrij trage autofocus, daarom is dit objectief meer geschikt als je rustig kan werken zoals in de studio voor portret bijvoorbeeld. Het je zin (budget) voor de twee dan is er geen probleem, maar als sport de bedoeling is de 70-200 de beste keuze.


                MVG, Jeff
                Jeff: daar gaan we weer
                de 85 f1.2 zou beter geschikt zijn voor binnenhallen met weining licht
                ook de 70-200 maar niet voor hallen met te weinig licht

                help help ik weet het niet meer

                Comment


                • #9
                  Re: lens kopen

                  Welja, een 85 1.8 + 70-200 2.8 . Die 1.8 is een pak sneller dan de 1.2 en die halve stop zal het echt niet maken, de scherptediepte op 1.2 is zo klein dat het ook echt moeilijk zal worden om (juist) scherp te stellen. Of koop een 70-200 en bekijk naderhand even als je lichtgevoeliger nodig hebt. Dan zie je ook als je die afstand 85 wel wil gebruiken, misschien heb je dan liever een 50 1.4, omdat die afstand 85 al in de 70-200 range zit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door monique12
                    Jeff: daar gaan we weer
                    de 85 f1.2 zou beter geschikt zijn voor binnenhallen met weining licht
                    ook de 70-200 maar niet voor hallen met te weinig licht

                    help help ik weet het niet meer
                    Monique,

                    Geloof me voor sport de 70-200 en als je een 85mm wil is er nog altijd de 1.8 versie, nieuw voor 360 Euro te koop. De 1.8 is dan nog sneller van autofocus de F1.2 geeft zeer bijzondere beelden op F1.2 maar door de erg geringe scherptediepte is dit een specialeke !

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment

                    Working...
                    X