Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor binnensport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor binnensport

    Ik heb een canon 350 eos
    objectieven: efs 18-55 mm van canon
    tamron af 70-300 1:4-5.6 ld tele-macro (1:2)


    wat kunnen jullie mij aanraden ik heb dus een lens nodig waarmee ik prachtige foto van het handballen kan maken (hal met geringe licht)

    bedankt alvast

    gr

    Monique

  • #2
    Re: welke lens voor binnensport

    Niet de goedkoopste maar voor dit werk zou ik deze toch overwegen
    EF 70-200mm f/2.8L IS USM
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor binnensport

      Ik volg macroshopper hierin. In sommige sporthallen is het licht dermate slecht dat je wel met een f/2.8 lens moet werken. Met een 70-200 beschik je dan meestal ook over genoeg zoom om een actie dichtbij te halen.
      De 70-200 heb je in verschillende prijsklasses.
      Van tegen de 1000 euro tot bijna 2000 euro.
      Voor zo'n 900 euro kan je de Sigma aanschaffen waar toch heel veel mensen erg tevreden van zijn.
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor binnensport

        kan ik deze lens voor meerdere doeleinden gebruiken

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor binnensport

          Oorspronkelijk geplaatst door karlito
          Ik volg macroshopper hierin. In sommige sporthallen is het licht dermate slecht dat je wel met een f/2.8 lens moet werken. Met een 70-200 beschik je dan meestal ook over genoeg zoom om een actie dichtbij te halen.
          De 70-200 heb je in verschillende prijsklasses.
          Van tegen de 1000 euro tot bijna 2000 euro.
          Voor zo'n 900 euro kan je de Sigma aanschaffen waar toch heel veel mensen erg tevreden van zijn.
          In sommige sporthallen is het licht dermate slecht dat je met 2.8 niet toekomt. Met afstanden van 70-200 mm moet je al close werken, dus heb je relatief snelle sluitertijden nodig. Actie dichtbij halen is niet moeilijk, maar ze fatsoenlijk in beeld krijgen is wat anders. Voor basketbal, vollybal, zaalvoetbal, daar heb je toch niks aan +150mm, enkel als je een portret wilt maken, waarvoor er waarschijnlijk geen licht genoeg is (dus zal je moeten doodflitsen of een statief meenemen en wachten op een moment dat ze stilstaan.) Afstanden van 30-100mm lijken mij veel interessanter om dit te doen.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor binnensport

            Oorspronkelijk geplaatst door monique12
            kan ik deze lens voor meerdere doeleinden gebruiken
            Tuurlijk, waarom niet? De 2.8 variant is gewoon wat lichtsterker dan de 4.0 variant. De inzetbaarheid is alleen maar groter omwille van iets lichtsterker... Voor sommige mensen zal het meergewicht van de 2.8 wel een nadeel vormen tov de 4.0.

            Anderzijds zou ik voor de aangehaalde zaalsporten zelfs nog wat lichtsterker durven denken, maar dan wel met vaste brandpuntsafstand... zoals de 85/1.8 vb...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor binnensport

              Oorspronkelijk geplaatst door monique12
              kan ik deze lens voor meerdere doeleinden gebruiken
              Je kan hem ook gebruiken om je te verdedigen als iemand te handtastelijk wordt . Enkel niet van te dicht want ze heeft geen macro mogelijkheid.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor binnensport

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                Je kan hem ook gebruiken om je te verdedigen als iemand te handtastelijk wordt . Enkel niet van te dicht want ze heeft geen macro mogelijkheid.

                Hubert
                Met een voorzetlenske erop kun je zelfs nog macro-inspiratie opdoen
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor binnensport

                  voor mijn zelfverdediging neem ik gewoon mijn bodyquard mee
                  dus de EF 85mm f/1.2L USM is voor mij dus nog een betere optie!!

                  want het dichterbij halen kan ik ook met photoshop doen
                  alleen is deze lens dan ook nog wel voor andere doeleinden te gebruiken krijg je buiten dan geen overbelichting

                  gr

                  monique

                  bij deze een tweetal foto´s die ik vorig jaar van de jagt heb genomen
                  Last edited by monique12; 2 juni 2006, 12:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor binnensport

                    Oorspronkelijk geplaatst door monique12
                    alleen is deze lens dan ook nog wel voor andere doeleinden te gebruiken krijg je buiten dan geen overbelichting

                    gr

                    monique
                    Waarom zou je overbelichting krijgen?
                    f1.2 is één diafragmawaarde - de programma's passen desgewenst het diafragma aan de passende snelheid aan. Zodra je buiten komt krijg je hogere snelheden bij dezelfde diafragmawaarde waardoor de belichting correct is (allez in de meeste gevallen dan toch).
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor binnensport

                      is er een goedkopere versie van 85 1,2

                      wat is het verschil tussen sigma lenzen en die van canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor binnensport

                        Bij je eerste foto zou ik,qua comp,rechts een stukje wegcroppen en een iets grotere sluitersnelheid nemen zodat je minder kans hebt op bewegingsonscherpte en meteen zit je dan beter met de belichting want hier zit je op het randje van overbelichting.Toch knap gedaan
                        Nr2 vind ik prachtig maar hier mocht je het diafr. eentje verder dichtknijpen.
                        Algemene indruk...als nieuwkomer met eerste foto's
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor binnensport

                          Oorspronkelijk geplaatst door monique12
                          is er een goedkopere versie van 85 1,2

                          wat is het verschil tussen sigma lenzen en die van canon
                          Sigma is een ander merk, wat ook camera's maakt, maar ook flitsers en lenzen voor de meeste fotomerken (Canon, Nikon, Minolta, Olympus nu ook?). Meestal zijn deze lenzen niet zo goed als de - in dit geval - Canon lezen, maar dat is niet atlijd het geval (vb. 50-500, 150, 120-300 etc..)

                          Er is een Canon 85 1.8, hier heeft Sigma geen alternatief voor, de Canon 85 1.8 is ook helemaal niet zo duur als de 1.2 L.
                          De 1.8 is ietsje sneller in focussen, misschien wel handig voor sport, zo scherp als de 1.2 gaat hij niet zijn, maar toch nog atlijd héél scherp

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor binnensport

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                            Bij je eerste foto zou ik,qua comp,rechts een stukje wegcroppen en een iets grotere sluitersnelheid nemen zodat je minder kans hebt op bewegingsonscherpte en meteen zit je dan beter met de belichting want hier zit je op het randje van overbelichting.Toch knap gedaan
                            Nr2 vind ik prachtig maar hier mocht je het diafr. eentje verder dichtknijpen.
                            Algemene indruk...als nieuwkomer met eerste foto's

                            oeps dankje

                            voor mij is het allemaal nog algabra wat je schrijft ik hoop dat ik binnenkort ook weet wat diafr. dichtknijpen betekend
                            ga de curcus doen die bij jou op de site staat

                            nr2 is in een reflex genomen met mijn tamron macro lens dus als je dat weet vind ik dat ik een beetje geluk heb gehad

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens voor binnensport

                              ik hoor ook verhalen over filters wat moet ik mij hier bij voorstellen

                              Comment

                              Working...
                              X