Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur camera -> Monitor PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur camera -> Monitor PC

    Beste BD-Leden,

    Ik heb een vraagje mbt titel onderwerp , ik kwam tot de conclusie dat terwijl ik foto's schoot en deze terug keek op de lcd (30D 2.5' lcd) deze beduidend lichter deruit zagen dan toen ik ze terug keek op mijn pc monitor (crt) , dit constateer ik sinds enige tijd,en helemaal na verbazing van een reportage van mn ouders hun bruilofts feest

    Iemand enig id waar dit vandaan komt/danwel op te lossen is?
    Ben niet van plan mijn instellingen van het lcd scherm van mijn camera te wijzigen, omdat deze al neutraal staan.

    bvd

  • #2
    Re: Kleur camera -> Monitor PC

    Oorspronkelijk geplaatst door Twentseboy
    Beste BD-Leden,

    Ik heb een vraagje mbt titel onderwerp , ik kwam tot de conclusie dat terwijl ik foto's schoot en deze terug keek op de lcd (30D 2.5' lcd) deze beduidend lichter deruit zagen dan toen ik ze terug keek op mijn pc monitor (crt) , dit constateer ik sinds enige tijd,en helemaal na verbazing van een reportage van mn ouders hun bruilofts feest

    Iemand enig id waar dit vandaan komt/danwel op te lossen is?
    Ben niet van plan mijn instellingen van het lcd scherm van mijn camera te wijzigen, omdat deze al neutraal staan.
    Tja, het gaat er natuurlijk om wat de goede weergave is. Wat zegt het histogram? Als je denkt dat het op de LCD goed wordt weergegeven en op je PC niet (getuige je ) dan moet je je monitorinstellingen veranderen. Als het andersom is zul je de helderheid van de LCD op de camera moeten veranderen. Dat je die niet wilt veranderen omdat die neutraal staat vind ik toch wel grote kolder. Als het daar altijd goed was, had de camerafabrikant de mogelijkheid tot instellen net zo goed weg kunnen laten.

    Comment


    • #3
      Re: Kleur camera -> Monitor PC

      Topic even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Kleur camera -> Monitor PC

        Om welke camera gaat het?
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Kleur camera -> Monitor PC

          Oorspronkelijk geplaatst door Twentseboy
          Beste BD-Leden,

          Ik heb een vraagje mbt titel onderwerp , ik kwam tot de conclusie dat terwijl ik foto's schoot en deze terug keek op de lcd (30D 2.5' lcd) deze beduidend lichter deruit zagen dan toen ik ze terug keek op mijn pc monitor (crt) , dit constateer ik sinds enige tijd,en helemaal na verbazing van een reportage van mn ouders hun bruilofts feest

          Iemand enig id waar dit vandaan komt/danwel op te lossen is?
          Ben niet van plan mijn instellingen van het lcd scherm van mijn camera te wijzigen, omdat deze al neutraal staan.

          bvd

          haha

          Comment


          • #6
            Re: Kleur camera -> Monitor PC

            Heel bekend fenomeen (10D) en ik ben er eerlijk gezegd blij mee. Als het scherm histogram geen of lichte overbelichting aangeven weet ik dat de belichting goed zit

            Liever dit dan zwaar overbelicht. Bovendien gebruik ik de LCD eigenlijk alléén voor het histogram en om te zien of de foto inderdaad enigzins geslaagd is. Veel meer heb je niet aan de LCD.

            De helderheid instellingen van de LCD hebben volgens mij ook meer met de leesbaarheid in zonnige omstandigheden te maken.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment

            Working...
            X