Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart-wit bij weergave TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart-wit bij weergave TV

    Hoi allemaal,

    ik heb een samsung s 600, en als ik deze op de tv aansluit met de bijgeleverde kabel krijg ik me fotos in zwart-wit.

    iemand enig idee hoe dit kan? ligt dit aan me tv?

    ik hoor het graag,

    groetjes Roland

  • #2
    Re: zwart-wit bij weergave TV

    Oorspronkelijk geplaatst door rolfpoland
    ik heb een samsung s 600, en als ik deze op de tv aansluit met de bijgeleverde kabel krijg ik me fotos in zwart-wit.
    Je samsung levert waarschijnlijk een NTSC signaal en je TV verwacht een PAL gecodeerd signaal. Twee mogelijkheden: je camera op PAL zetten (als die dat kan) of je TV op NTSC (of wellicht op automatische detectie). Note: met name de oudere Europese TV's ondersteunen soms geen NTSC. De beste optie is je camera op PAL...

    Comment


    • #3
      Re: zwart-wit bij weergave TV

      hoi joost,

      bedankt voor je snelle reactie, ik zal de handleiding is er erbij zoeken en kijken of het mogelijk is het signaal te veranderen.

      Me tv is inderdaad al wat jaartjes oud, sony triniton.

      ik laat nog even weten of het gelukt is

      groetjes Roland

      Comment


      • #4
        Re: zwart-wit bij weergave TV

        Als het niet het NTSC probleem is, kan het zijn dat de aansluiting van je TV op S-VHS of Hi8 is ingesteld in plaats van gewoon video signaal.

        Ik moet op mijn TV dit altijd terug wijzigen omdat voor mijn videocamera s-vhs moet ingsteld worden.
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

        Comment

        Working...
        X