Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

    Aan de knutselaars...heeft iemand dit al uitgeprobeerd? Lijkt me wel interessant.
    http://hem.passagen.se/birchs/TTL_ring_flash/

    Grt,
    JanMetDeFlitsPet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

    Ziet er op het eerste gezicht interessant uit, maar toch vrees ik dat de effectieve lichtopbrengst erg beperkt zal blijven met 6 fibertjes van 1mm.
    Enkel te gebruiken volgens mij voor "close-up" macro foto's (typisch compacts en prosumer camera's) - waar je tot op enkele cm's van je onderwerp moet naderen - en minder geschikt voor échte macrolenzen op DSLR, die verder van het onderwerp verwijderd blijven (zeker de 100 - 180mm macro varianten).

    Just my 2 cents
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

      Wel, het is ook de bedoeling dit te gebruiken voor macrofotografie...en inderdaad...6 fibertjes is wat weinig. je kan er uiteraard heel wat meer gebruiken. Als je een flits van 2cm op 1 cm hebt dan kan je er theoretisch al een 200 gebruiken, wat dan ook weeral teveel is.
      Misschien iemand een idee waar je POF's (plastic optical fibers) kan kopen?

      Thx,
      JanMetDeFiberPet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

        Lijkt mij vrij intressant maar waar kan je die onderdelen voor specifiek toestel vinden (in mijn geval Canon G6)

        Zou het zeker en vast uit testen, zolals GeertB zegt voor prosumers de ideale oplossing
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

          Wel...je moet het natuurlijk niet exact hetzelfde maken. Het kan volgens mij veel gemakkelijker. Alleszins...als ik die POF's vind (en als die uiteraard niet pokkeduur zijn), dan ga ik me eens aan een prototype wagen. En ik zou zeggen...voor een G6 moet dat ook lukken.
          Het verrast me wel dat er nog niemand zoiets uitgeprobeerd heeft.
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

            JanMetDePet

            'k Zou zeggen, hou ons (mij) op de hoogte.
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

              Zal ik zeker doen Soeki Wan. Het is uiteindelijk de bedoeling dit uit te testen op een lens (50 1.4) die ik omgekeerd ga plaatsen op mijn nikkor 105 2.8 (macro) want ik verwacht dat ik in die situatie zeker wat extra licht kan gebruiken.Ik ben momenteel wel nog aan het wachten op mijn 50 1.4 lens. Ondertussen kan ik dus nog wat zoeken naar de fibers.
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

                Neen niet echt , maar is mischien wel iets mee te doen , eens gegoogle bij vezelkabel voor verlichting en volgende gevonden.

                IN het geval waar het licht pas zichtbaar wordt aan het einde van de fiber spreekt men van endlight.
                Naast endlight is er ook Sidelight licht is te zien over de volledige lente van de kabel.
                Op beide kabels kunnen endpieces geplaatst worden soort lampjes of lensjes. (vooral dat laaste lijkt me iets).
                kabels kunnen uit bundels van verschillende vezels bestaan.(zo hoeft er geen wirwas van draden te zijn, en indien het lukt kan ik mij voorstellen dat je wel een paar geintresseerden rond het toestel zou krijgen.

                groeten Luc.
                BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                Comment

                Working...
                X