Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassen contrast op laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpassen contrast op laptop

    Op mijn laptop Asus A7Vc kan ik wel de helderheid aanpassen maar blijkbaar niet het contrast. Beeldschermkaart is een ATI Radeon X700.
    Via de software ook niet direct iets gezien in die richting .
    Op de grijsbalk BD is de lichte zijde perfect (alles goed te onderscheiden) maar de rechtse(donkere zijde) zijn de laatste 3 a 4 blokken niet te onderscheiden, is hier iets aan te veranderen of moeten we leven met deze "tekortkoming".
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Re: Aanpassen contrast op laptop

    Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
    Op mijn laptop Asus A7Vc kan ik wel de helderheid aanpassen maar blijkbaar niet het contrast. Beeldschermkaart is een ATI Radeon X700.
    Via de software ook niet direct iets gezien in die richting .
    Op de grijsbalk BD is de lichte zijde perfect (alles goed te onderscheiden) maar de rechtse(donkere zijde) zijn de laatste 3 a 4 blokken niet te onderscheiden, is hier iets aan te veranderen of moeten we leven met deze "tekortkoming".
    Leren mee leven. Ik heb hetzelfde, maar de eye-one display 2 slaagt er wel in deze monitor te calibreren. Uiteraard binnen de beperkingen van het scherm

    Alain

    Comment


    • #3
      Re: Aanpassen contrast op laptop

      zelfde probleem hier,

      laatste 3 zijn gewoon zwart heel licht te onderscheiden als je gecentreerd kijkt maar ik denk niet dat het ideaal staat...
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Aanpassen contrast op laptop

        Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
        Op mijn laptop Asus A7Vc kan ik wel de helderheid aanpassen maar blijkbaar niet het contrast. Beeldschermkaart is een ATI Radeon X700.
        Via de software ook niet direct iets gezien in die richting .
        Op de grijsbalk BD is de lichte zijde perfect (alles goed te onderscheiden) maar de rechtse(donkere zijde) zijn de laatste 3 a 4 blokken niet te onderscheiden, is hier iets aan te veranderen of moeten we leven met deze "tekortkoming".
        Kan je dit niet oplossen via Configuratiescherm - Vormgeving en Thema's - Beeldscherm instellingen - Geavanceerd - Kleur - Gamma?
        Of eventueel via Adobe Gamma?

        Comment

        Working...
        X