Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Tamron

    Beste,

    Kheb even hulp nodig

    Welke van de 2 lenzen zou ik het best kopen?Ik heb een Canon EOS 350D en wil vooral sportfoto's maken in de buitenlucht (zeilwagenraces, kitesurfen,...)

    Ik twijfel tussen deze 2 :
    Tamron 70-300 f4-5, 6 AF
    Sigma 70-300 APO DG

    Groeten,

    Wouter

  • #2
    Re: Sigma of Tamron

    Oorspronkelijk geplaatst door FlySurferke
    Beste,

    Kheb even hulp nodig

    Welke van de 2 lenzen zou ik het best kopen?Ik heb een Canon EOS 350D en wil vooral sportfoto's maken in de buitenlucht (zeilwagenraces, kitesurfen,...)

    Ik twijfel tussen deze 2 :
    Tamron 70-300 f4-5, 6 AF
    Sigma 70-300 APO DG

    Groeten,

    Wouter
    Ik vrees dat geen van beide lenzen echt 100% zal voldoen aan je eisen, je zal een compromis moeten maken tussen prijs en kwaliteit. Zoals ik zie zijn geen van beide lenzen lichtsterk, maar bij goed daglicht is dat nog een beetje op te vangen. Wordt het minder klaar dan ga je licht tekort komen om snel te kunnen focussen, eigenlijk is een 2.8 lichtsterke lens nodig, dan heb je dus de keuze de goedkopere Sigma 70-200 en de hele dure Nikkor 70-200 VR. Een derde mogelijkheid is een Nikkor 80-200 f/2.8 die je, denk ik toch, ik occasie kan vinden rond de 500€ ( de gewone versie toch, niet de AFS versie )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Tamron

      Die nikkors gaan toch niet werken op zijn 350D zenne.

      Jo.

      Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
      Ik vrees dat geen van beide lenzen echt 100% zal voldoen aan je eisen, je zal een compromis moeten maken tussen prijs en kwaliteit. Zoals ik zie zijn geen van beide lenzen lichtsterk, maar bij goed daglicht is dat nog een beetje op te vangen. Wordt het minder klaar dan ga je licht tekort komen om snel te kunnen focussen, eigenlijk is een 2.8 lichtsterke lens nodig, dan heb je dus de keuze de goedkopere Sigma 70-200 en de hele dure Nikkor 70-200 VR. Een derde mogelijkheid is een Nikkor 80-200 f/2.8 die je, denk ik toch, ik occasie kan vinden rond de 500€ ( de gewone versie toch, niet de AFS versie )
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Tamron

        Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
        Die nikkors gaan toch niet werken op zijn 350D zenne.

        Jo.
        Woehaaaaa wat een lapsus , dat komt er van als je er van uitgaat dat iedereen met Nikon werkt . . .

        Honderdduizendmaal mijn excuses voor deze lapsus
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Tamron

          Als ik zou moeten kiezen tussen de twee die je voorstelt, dan zou het de Sigma worden.
          Over die lens is er hier trouwens al heel wat info te vinden.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Tamron

            Voor buitenlucht zou ik me zéker niet blauwbetalen aan een 2.8 versie

            De 70-200 f4 is héél goed, maar nog altijd redelijk duur. Die sigma(70-300) is eigelijk best wel goed hoor, maar toch een stuk minder al die hierboven.

            Comment

            Working...
            X