Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pimpeltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pimpeltje

    lang geleden dat ik nog eens iets getrokken heb (zie de nummering rechtsonder ) Maar vandaag, toen ik in de tuin aan werken was, trok een jong pimpelmeesje mijn aandacht met zijn gekwetter.

    Na een kwartiertje zat hij daar nog altijd op zijn ouders te roepen ... tja die vroeg er dus echt om om op de foto te gaan.

    Maar zelfs met zo'n gewillig onderwerp was dat niet makkelijk. Eerst vond ik mijn 300 mm niet en toen ik eindelijk ter plaatse gearriveerd was met mijn geschut bleken de pillen van mijn flitser leeg (en zonder invulflits trekt perrush gene foto ) ... dus den deze terug naar binnen om opgeladen pillekes te gaan pakken.

    Al helemaal over mijn toeren kwam ik, weer een kwartier later, terug aan bij mijn slaapboom ... en gelukkig zat die kleine springer er nog altijd in.

    Al bij al ben ik content met het resultaat ... maar het was duidelijk dat ik het 'niet meer gewoon' was

    ohja, tevens ook mijn eerst showcase foto met de 20D

    --



    --
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: Pimpeltje

    Vertederend beeld, op die leeftijd zie je ze niet vaak

    Comment


    • #3
      Re: Pimpeltje

      Mooi jongske!

      Grtz,Fabienne
      Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Pimpeltje

        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        ... bleken de pillen van mijn flitser leeg (en zonder invulflits trekt perrush gene foto ) ...
        ... en dat is een schande

        Een oude vos verleert z'n streken niet... enz...
        Knappe prent met - voor jouw doen - een beetje een 'warrige' achtergrond.
        Lekker scherp, mooi onderwerp

        Euuuh, meen je dat nu echt - nog niet begonnen met het nieuwe vlinderseizoen ??? Je gaat me toch niet vertellen dat Perrush nog geen foto's geeft geschoten
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Pimpeltje

          leuke opname en zou als de ouders, zingen piepen de jongen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Pimpeltje

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
            ... en dat is een schande

            Een oude vos verleert z'n streken niet... enz...
            Knappe prent met - voor jouw doen - een beetje een 'warrige' achtergrond.
            Lekker scherp, mooi onderwerp

            Euuuh, meen je dat nu echt - nog niet begonnen met het nieuwe vlinderseizoen ??? Je gaat me toch niet vertellen dat Perrush nog geen foto's geeft geschoten
            Greetz, Kariboe
            Volledig mee eens!!! Niet zo lang meer wachten.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Pimpeltje

              Prachtige foto en waarneming

              Comment


              • #8
                Re: Pimpeltje

                wow, mooie foto,

                en begin maar gauw met het vlinderseizoen
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Pimpeltje

                  ja, de vogel staat er toch maar zeer mooi op ! nu nog een ouder die het jong komt voeren! mooi shot!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pimpeltje

                    Mooi jonkske

                    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                    ohja, tevens ook mijn eerst showcase foto met de 20D
                    En? Niet teleurgesteld? Ik gebruik nu de 2 naast elkaar en heb al verschillende shots met de 20D gemist gewoon omdat hij veel te traag is ivgl met de 1D Mk2. Ik spreek niet van de AF maar gewoon van de shutter lag. Als je een tijdje met de 20D alleen bezig geweest bent wordt je het wel gewoon, maar toch... Ook zijn de beelden uit de 20D héél wat softer dan deze uit de 1D MkII. Al bij al heb ik gemengde gevoelens over de 20D, ik vind die niet zóveel beter dan mijn D60.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pimpeltje

                      Ik vind het een mooi plaatje, maar begrijp niet de flits niet
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pimpeltje

                        Euuuh, meen je dat nu echt - nog niet begonnen met het nieuwe vlinderseizoen ??? Je gaat me toch niet vertellen dat Perrush nog geen foto's geeft geschoten
                        toch wel, heb dit jaar nog geen enkele keer 'weg' geweest

                        En? Niet teleurgesteld? Ik gebruik nu de 2 naast elkaar en heb al verschillende shots met de 20D gemist gewoon omdat hij veel te traag is ivgl met de 1D Mk2. Ik spreek niet van de AF maar gewoon van de shutter lag. Als je een tijdje met de 20D alleen bezig geweest bent wordt je het wel gewoon, maar toch... Ook zijn de beelden uit de 20D héél wat softer dan deze uit de 1D MkII. Al bij al heb ik gemengde gevoelens over de 20D, ik vind die niet zóveel beter dan mijn D60.
                        nee, niet bepaald. Het is een andere categorie, maar daar zijn behoorlijke foto's mee te maken imho. Voor mij is het gewicht doorslaggevend. Als die mkII lichter geweest was had ik 'em misschien niet weggedaan, maar hij wasme gewoon te zwaar.

                        Ik vind het een mooi plaatje, maar begrijp niet de flits niet
                        Wat begrijp je dan niet ?? Met flits heb je geen harde schaduwen EN komt je onderwerp iets meer los van de achtergrond (onderwerp wordt ietsje extra belicht)
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pimpeltje

                          Mooi,

                          Zo stilletjes aan komt hij op temperatuur.
                          Groetjes
                          ----JO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pimpeltje

                            Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                            Mooi,
                            Zo stilletjes aan komt hij op temperatuur.
                            Stilletjesaan 't Is verdorie al juni .
                            Hoewel, met dat rotklimaat van de laatste maand(en) kan je wel stellen dat de natuur en de seizoenen 2 maanden achterop zijn geraakt.
                            Misschien dat we het lang weekend van 1 november weer in onze short kunnen rondhossen
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pimpeltje

                              Perrushiaans krijgt een nieuwe betekenis ... . Knap beeld hoor ...
                              greetz
                              Tom

                              http://www.tomlinster.be
                              http://www.pbase.com/flinster

                              Comment

                              Working...
                              X