Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photobox : foto's uploaden op hun site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photobox : foto's uploaden op hun site

    Hoe lang duurt het om +- 100 beelden ( +- 3 MB ieder) te uploaden naar hun site ...ik heb een telenet internet verbinding en pc is ook niet slecht.

    Thanks

  • #2
    Re: photbox : foto's uploaden op hun site

    16 minuten en 23 seconden in de daluren bij Telenet.
    Bij ADSL maakt dal of piek niets uit... maar duurt 't enkele minuten langer...

    Het maakt toch niets uit hoelang uploaden duurt bij een kabelverbinding...
    Je klikt op verzenden en doet iets anders op je computer, ik bedoel ge moet er niet op zitten wachten...

    Comment


    • #3
      Re: photbox : foto's uploaden op hun site

      Ik had de vraag gesteld omdat ik net een upload gedaan had vanaf een cd rom vanuit een pc op mijn werk ....en het duurt +- 3 minuten per foto.

      Ik zal het dus straks proberen bij mij thuis vanaf mijn harde schijf

      Comment


      • #4
        Re: photbox : foto's uploaden op hun site

        Oorspronkelijk geplaatst door zive
        Ik had de vraag gesteld omdat ik net een upload gedaan had vanaf een cd rom vanuit een pc op mijn werk ....en het duurt +- 3 minuten per foto.

        Ik zal het dus straks proberen bij mij thuis vanaf mijn harde schijf
        3 minuten is wel wat lang idd... Zal wel sneller gaan vanaf de harde schijf.

        Comment


        • #5
          Re: photbox : foto's uploaden op hun site

          Oorspronkelijk geplaatst door mic
          3 minuten is wel wat lang idd... Zal wel sneller gaan vanaf de harde schijf.

          Nieuwe poging gedaan vandaag : resultaat is beter : 88 beelden ( +- 335 MB)
          overgezet in +- 2 uur. Wat wel raar was : eerste uur amper 21 fotos overgezet maar rest ( 67 beelden) ging 3 maal sneller.
          Order is dus gedaan en op basis van de status van de bestelling zouden ze al geprint zijn.
          Wanneer mag ik ze in mijn bus verwachten ????

          Comment


          • #6
            Re: photbox : foto's uploaden op hun site

            Oorspronkelijk geplaatst door zive
            Nieuwe poging gedaan vandaag : resultaat is beter : 88 beelden ( +- 335 MB)
            overgezet in +- 2 uur. Wat wel raar was : eerste uur amper 21 fotos overgezet maar rest ( 67 beelden) ging 3 maal sneller.
            Order is dus gedaan en op basis van de status van de bestelling zouden ze al geprint zijn.
            Wanneer mag ik ze in mijn bus verwachten ????
            Ze zitten overmorgen in je brievenbus.

            Idd, ik heb 't ookal voorgehad dat de snelheid enorm varieert...
            De beste tijd hier in Benelux is tussen drie en half vijf s'nachts dan gaat het 't snelst.. Waarschijnlijk omdat er dan minder dataverkeer is. Dat zal aan de fille op 't internet liggen he?

            Comment


            • #7
              Re: photbox : foto's uploaden op hun site

              Hier zelfde ervaring, snelheid varieert, ook via FTP.

              Maar wat service en snelheid van de verwerking betreft :

              Vorige vrijdag rond 18:00 locale tijd heb ik een bestelling geplaatst en maandagochtend werden ze al thuis geleverd !

              Ook op de kwaliteit niks aan te merken.

              Mvg,

              Comment


              • #8
                Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
                Hier zelfde ervaring, snelheid varieert, ook via FTP.

                Maar wat service en snelheid van de verwerking betreft :

                Vorige vrijdag rond 18:00 locale tijd heb ik een bestelling geplaatst en maandagochtend werden ze al thuis geleverd !

                Ook op de kwaliteit niks aan te merken.

                Mvg,
                Nieuwe bestelling gedaan vandaag : het ging ( veel ) vlugger.
                Bestelling van gisteren nog niet ontvangen ...het zal voor morgen of overmorgen zijn zeker.

                Vraagje : hoe zijn de resultaten van de A4 's ??

                Comment


                • #9
                  Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                  Ik heb nog geen A4 formaat besteld, ga dat ook eens uittesten met de volgende bestelling

                  Mvg,

                  Comment


                  • #10
                    Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                    Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
                    Vorige vrijdag rond 18:00 locale tijd heb ik een bestelling geplaatst en maandagochtend werden ze al thuis geleverd !
                    Dan was mijn pakketje de buurman van't jouwe... ook vrijdag bestelling geplaatst, maandag al thuis.
                    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                    Comment


                    • #11
                      Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                      Oorspronkelijk geplaatst door mic
                      Ze zitten overmorgen in je brievenbus.

                      Idd, ik heb 't ookal voorgehad dat de snelheid enorm varieert...
                      De beste tijd hier in Benelux is tussen drie en half vijf s'nachts dan gaat het 't snelst.. Waarschijnlijk omdat er dan minder dataverkeer is. Dat zal aan de fille op 't internet liggen he?
                      De verpakking van Photobox voor hun grotere formaten is altijd goed in orde. De A4's zitten stevig in karton verpakt en de grotere formaten worden in een kartonnen rol verstuurd.

                      Het enige wat ik tot nu toe opgemerkt heb, is dat als je een bestelling plaatst vlak voor een feestdag (Belgische) het pakket er dan merkbaar langer over doet dan bij een doordeweekse dag. Maar dat ligt aan onze Post en niet aan Photobox.

                      Zo heb ik na de eindejaarsperiode eens twee weken gewacht op een bestelling. Photobox heeft de foto's dan zonder problemen opnieuw afgedrukt omdat ik er van overtuigd was dat het pakket verloren was gegaan. Resultaat: de reprint twee dagen later in mijn brievenbus en nog eens twee dagen later toch nog de originele bestelling in mijn bus. Maar hun service is onberispelijk.

                      Greetz
                      Woozle
                      One's never alone with a rubber duck
                      Nikon D70 - Canon A70

                      Comment


                      • #12
                        Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                        Net een bestellling toegekregen, mijn eerste daar, moet zeggen foto's zien er in alle geval goed uit

                        Comment


                        • #13
                          Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                          Ik maak mijn foto's met een 5mpixel toestel. De meeste van mijn foto's zijn circa 1,5 tot 3 MB groot.

                          Als ik de geselecteerde foto's (voor 10x15) nu eerst resize naar 1200x1800 (300dpi), moeten de foto's toch kleiner worden, en zou ik voldoende kwaliteit moeten overhouden, of maak ik hier een foutje?

                          Dit resizen in batch lukt ook heel goed met Picasa dacht ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: photbox : foto's uploaden op hun site

                            [QUOTE=Tommie1]Als ik de geselecteerde foto's (voor 10x15) nu eerst resize naar 1200x1800 (300dpi), moeten de foto's toch kleiner worden, en zou ik voldoende kwaliteit moeten overhouden, of maak ik hier een foutje?
                            [QUOTE]

                            Meer moet dat niet zijn

                            Of toch : eventueel klein beetje verscherpen na downsampling.

                            Comment

                            Working...
                            X