Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

    Beste,

    Ik heb net een Canon EOS 350D gekocht en ik heb reeds een 18-55mm lens op mijn toestel.
    Nu ben ik op zoek naar een grotere lens voor sportfotografie (kitesurfen, zeilwagen races). Ik heb deze 70-300mm lens gevonden van Tamron.



    Ook deze lens vond ik, van sigma.



    Wat is jullie mening over deze lenzen?

    Vriendelijke groeten,

    Wouter
    Last edited by FlySurferke; 29 mei 2006, 15:23.

  • #2
    Re: 70-300mm lens

    Ik had de APO versie van de Sigma 70-300. En voor zijn geld (250€) was dit beslist een goeie lens. En mooi scherp over het hele bereik. Alleen vond ik de AF wat traag , en is ze helaas stukgegaan na 14 maand. (AF mechanisme).
    Deze heb ik ondertussen vervangen door de EX 70-200 f 2.8. Duure maar zeer goede lens !
    http://fstopsandpitstops.blogspot.com/

    http://rinosnaps.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: 70-300mm lens

      Die twee zitten ook absoluut niet in een vergelijkbare categorie.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: 70-300mm lens

        Hmmm probleem is dat ik foto's will nemen van zeer snelle sporten. Maar het moet wel een degelijke zoom bevatten.
        Iemand nog een ander lens?

        Comment


        • #5
          Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

          Het ligt misschien niet in je prijsklasse, maar voor zijn prijs is de Canon 70-200 F4 zeker een aanrader.

          Groetjes,

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

            Nu ik heb mezelf er al bij neer gelegd dat ik er met een goedkopere lens niet geraak
            Oja laat ik er ook even bij vertellen dat als ik foto's trek van zeilwagenracen en kitesurfen er veel wind staat en dat het dus meestal niet echt zonnig is

            Dus fire away met de lenzen die denken die voldoen aan mijn "eisen". (en mocht je de prijs weten mag je die er ook telkens bij plaatsen)

            Groeten
            Last edited by FlySurferke; 31 mei 2006, 10:16.

            Comment


            • #7
              Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

              Als je in soms slechte lichtomstandigheden foto's moet maken en dan nog van snel bewegende objecten dan zou ik zelfs denken aan de canon 70-200 F2.8 L IS USM lens. Dit is natuurlijk wel een prijsklasse hoger (ongeveer 1700 euro) maar dit is echt wel een razendsnelle lens die ook goed presteert in lichtarme situaties. Ik gebruik deze lens bijvoorbeeld om foto's te maken van het veldrijden. Voordeel voor jou is ook dat deze lens beter bestand is tegen vocht en stof dan vele andere lenzen en dat kan wel eens handig zijn op het strand.
              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

              Bezoek mijn foto's online

              Comment


              • #8
                Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                Zou deze lens geschikt zijn?

                Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

                Groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                  Zelf heb ik geen ervaring met de Sigma 70-200 maar hier op het forum lopen er meerdere leden rond die dat wel hebben. Doe anders maar eens een search hier en je zal zien dat je dan veel over deze lens zal vinden.
                  Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                  Bezoek mijn foto's online

                  Comment


                  • #10
                    Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                    Canon 70-200 2.8 zonder de IS functie kost meteen stukje meteen dan z'n grotere broer met IS. Als je mogelijkheid hebt tot het gebruiken van statief of monopod op het strand kan je voor 1200eur die lens al kopen..

                    Ik kijk er ook naar uit, na de zomer zal ik deze mss kunnen kopen

                    grtz
                    Tevreden Canonist

                    Comment


                    • #11
                      Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlySurferke
                      Zou deze lens geschikt zijn?

                      Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

                      Groeten
                      Is één van de allerbeste lenzen voor sportfotografie die je kunt vinden : scherp, snel en lichtsterk.
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door FlySurferke
                        Zou deze lens geschikt zijn?

                        Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

                        Groeten
                        Vast en zeker. Ik heb ze maar dan voor Nikon. Het enige is dat je outdoor zit en daarvoor zou het kunnen dat 200 niet genoeg tele is. Maar je kan hier, moest het nodig zijn, een Sigma TC 1.4 op zetten, waardoor op ±300 bij F4 komt, zonder te sterk door kwaliteitsverlies afgestraft te worden.
                        Als je zeker bent dat je van begin meer tele nodig hebt, ga je misschien beter ineens voor de 100-300/F4 van Sigma maar die heeft dan weer iets minder mogelijkheden als je indoorsport wilt gaan trekken.
                        Ik vind de mogelijkheid met TC interessanter, daar je dit zonder probleem in een latere fase kunt bijkopen en door erop of eraf te zetten zo een beetje van de twee werelden kunt mee eten.
                        Overigens zul je voor de Canon ook zulke combinatie kunnen vinden, alleen is de Sigma combi iets budget vriendelijker.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlySurferke
                          Zou deze lens geschikt zijn?

                          Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

                          Groeten
                          Ik heb deze. Ze is snel, maar niet zo snel als de duurdere van Canon. Ik ben van Wetteren, dus als je daar in de buurt woont, mag je ze wel eens komen proberen.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                            Ik heb deze. Ze is snel, maar niet zo snel als de duurdere van Canon. Ik ben van Wetteren, dus als je daar in de buurt woont, mag je ze wel eens komen proberen.

                            Dave
                            Ze schijnt op Nikon sneller te zijn. Voor mij is ze in ieder geval snel.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Outdoor fotografie (sport) nieuwe lens nodig

                              Als je ergens aan zee woont mag je mijn 70-200 2.8L zeker eens komen proberen, maar kan je al verklappen dat als je vanop het strand kitesurfers gaat vastleggen je tekort komt met die 200mm!

                              Comment

                              Working...
                              X