Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot A610/A620 en filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot A610/A620 en filters

    Hallo iedereen,

    Ik ben reeds enkele maanden in het bezit van een Powershot A620. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Ik overweeg echter om een lensadapter aan te schaffen om daarop een polarisatiefilter aan te brengen. Deze zomer ga ik op reis naar Spanje en ik zou graag foto’s nemen van de kustlijn (veel waterdamp in de lucht) en de rotspartijen om eventueel te laten uitvergroten, en daarop zouden een mooie blauwe hemel en iets meer verzadigde kleuren niet misstaan.
    Ik ben nogmaar een beginneling in de fotografie, en weet dus niet echt of een filter op een dergelijk toestel veel effect heeft of niet.

    Zijn er hier ook mensen die filters gebruiken op hun A610 of A620 via een lensadapter (een LA-DC58F van Canon met schroefdraaddiameter van 58mm of een LensMate-adapter)?
    Weet iemand een degelijke circ polarisatiefilter (58mm) van rond de €50? (van Hama heb ik er al één gevonden, maar weet niet hoe het met de kwaliteit zit…)

    mvg

  • #2
    Re: Canon Powershot A610/A620 en filters

    Koop geen accessoires voor een compact als de A620. Het is een fantastisch toestelletje, ik heb het ook, maar waarom zou je dure accessoires kopen? Koop een 350, 20 of 30D als je met filters wil gaan werkenof speciaal wil gaan doen. Dergelijk toebehoren raak je achteraf wel kwijt, dat voor de A620 niet.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment

    Working...
    X