Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diascanner Nikon LS 2000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diascanner Nikon LS 2000

    Ik heb sinds mijn overschakeling naar nieuwe PC met windows XP, problemen om mijn diascanner aan de praat te krijgen. Even wat meer uitleg, heb 2 scanners de diascanner dus, en een Afga flatbedscanner (Snapscan). Ja ik weet dit al redelijk oude aparaten maar ze werken nog. De scsi kaart in de de vorige pc was defekt gegaan en omdat toen reeds de aanschaf van een nieue overwoog het geen scsi kaart voor in de pc gekocht maar een usb overgang kabel van adaptec (USB2XChange). Dit werkte allemaal perfekt. (windows 98). Alles overgezet naar nieuwe pc, deze herkent usb overgang en de 2 scanners in configuratiescherm "hardware" staat dat alles goed werkt. Maar krijg als ik de scanners wil gebruiken de fout melding dat pc geen scanners kan vinden.
    Hier op het forum al gezocht zonder echte resultaten.
    Ook op het net werden enkele oplossingen gegeven (andere fourms en site's over scanners ed) maar geen enkele die werkt.
    En nu komt het meest bizarre, met de origenele software van de snapscan werkt deze dus niet maar heb op de site van agfa een ander programma gedownload en daarmee werkt deze scanner wel!!
    Maar nu had ik nog graag mijn diascanner aan de praat gekregen. Wie kan mij helpen?

    Sorry voor de grotte tekst maar wou zou volledig mogelijk zijn.
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

  • #2
    Re: Diascanner Nikon LS 2000

    Hi Bariwo

    Als ik van u was zou ik eens gaan zoeken op de site van je diascanner naar een driver voor jou toestel maar dan voor Windows XP, volgens mij ligt het aan de drivers
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Diascanner Nikon LS 2000

      Soeiki Wan

      Ik gebruik reeds de laatst beschikbare drivers, gedownload van de Nikon site. Ook heb ik "aspi layers" geinstalleerd want dat werd ook aangeraden op door Nikon. Het rare is dat windows XP meld dat alles in orde is, maar als dan effektief wil scannen de software zegt dat er geen scanner aanwezig is. Nu ben ik aan het denken in de richting van TWAIN drivers kan dat een oorzaak zijn van mijn probleem?
      Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
      Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

      Comment


      • #4
        Re: Diascanner Nikon LS 2000

        Bariwo

        Dat kan ook een oorzaak zijn herhinner mij een vriend die kon niet printen omdat de twain driver dit verhinderde, sinds hij dit ondekt heeft leest hij steeds zijn foto's rechtstreeks uit via cardreader.
        Je hebt XP, kan je mischien proberen een nieuwe profiel aanmaken waar geen twaindriver geinstalleerd is en als je dan wil scannen met Nikon verander je van profiel.................
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Diascanner Nikon LS 2000

          Dus dit http://www.adaptec.com/worldwide/sup...aspi_471a2.exe helpt niet?

          Comment


          • #6
            Re: Diascanner Nikon LS 2000

            @ hvr_oosterzele; nep die zijn geinstalleerd maar zonder verbetering of werking met de nikonsoftware

            @ Soeiki Wan Kan je mee dan uitleggen hoe ik een profiel moet maken zonder dat er een twain driver actief is word, want daar heb in (nog) geen kaas van gegeten
            Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
            Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

            Comment


            • #7
              Re: Diascanner Nikon LS 2000

              @ hvr_oosterzele; nep die zijn geinstalleerd maar zonder verbetering of werking met de nikonsoftware

              @ Soeiki Wan Kan je mee dan uitleggen hoe ik een profiel moet maken zonder dat er een twain driver actief is word, want daar heb in (nog) geen kaas van gegeten
              Last edited by Bariwo; 27 mei 2006, 22:57.
              Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
              Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

              Comment


              • #8
                Re: Diascanner Nikon LS 2000

                Echt niemand die ook maar 1 idéé heeft??????????????
                Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                Comment


                • #9
                  Re: Diascanner Nikon LS 2000

                  denk dat het moeilijk wordt,ik heb ook de LS2000 maar dan scsi en ik krijg het alleen draaiend op Win98. XP kan ik vergeten, kan nergens de drivers vinden voor XP, met dank aan Nikon die niet zorgt dat er een goede driver voor komt.(Heb de scanner al een 3/4 jaar uitgeleent maar ja die man draait nog op, jawel windhoos 98 )
                  Dus ik zit ook met spanning te kijken of iemand anders een oplossing weet


                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diascanner Nikon LS 2000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo
                    Echt niemand die ook maar 1 idéé heeft??????????????
                    Tja, mijn LS-2000 staat in de kast stof te verzamelen. Zelfs mij 4000 ED + SA-30 wordt amper nog gebruikt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diascanner Nikon LS 2000

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Tja, mijn LS-2000 staat in de kast stof te verzamelen. Zelfs mij 4000 ED + SA-30 wordt amper nog gebruikt.
                      Zou zeggen leen hem eens uit aan mensen die nog oude dia's zouden willen inscannen. (Zou ook eens werk van moeten maken van de familie dia's in te scannen maar vind het veel geld om daarvoor alleen zo duur gerei te kopen)
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diascanner Nikon LS 2000


                        Ik heb eindelijk de (een) oplossing gevonden in het programma vuescan. Hiermee kan ik de scanner aansturen en en zelfs vele beeldverbeteringen op voorhand instellen.
                        Voor de geintresseerden je kan een trialversie downloaden op volgende http://www.hamrick.com/vsm.html hiermee kan je eens testen of voor jouw deze software ook werkt.
                        Maar als je kijkt naar de lijst van ondersteunde toestellen moet al heel veel pech hebben moest niet zo zijn.

                        Misschien nog een kleine tip, de scanner moet op staan voor je de software start
                        Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                        Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                        Comment

                        Working...
                        X