Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20 D

    Beste foto liefhebbers

    Ik ben een beginner.ik heb een canon 20 D. met een tamron lens 28 300 , ik ben niet echt tevreden over de lens , ik ben regelmatig in Thailand waar het vochtig is. ik zou graag deze lens willen aanschaffen als goede allroundlens zodat ik niet teveel moet meenemen en wisselen van lens. Canon 28-300/3,5-5,6 EF L IS USM
    wat vinden julie van deze keuze , de lens kost wel een hoop geld maar wat ik gelzen heb is het ook prima materiaal. en kan tegen vochtige toestanden.

    hartelijk dank alvast.
    Stef

  • #2
    Re: Canon 20 D

    Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
    Beste foto liefhebbers

    Ik ben een beginner.ik heb een canon 20 D. met een tamron lens 28 300 , ik ben niet echt tevreden over de lens , ik ben regelmatig in Thailand waar het vochtig is. ik zou graag deze lens willen aanschaffen als goede allroundlens zodat ik niet teveel moet meenemen en wisselen van lens. Canon 28-300/3,5-5,6 EF L IS USM
    wat vinden julie van deze keuze , de lens kost wel een hoop geld maar wat ik gelzen heb is het ook prima materiaal. en kan tegen vochtige toestanden.

    hartelijk dank alvast.
    Stef
    Het is zeker een prima lens als je dergelijke zoom nodig hebt zoals je ons min of meer laat verstaan en dit voor algemeen gebruik. De lens is vocht en stofbestendig en een reporterlens.
    Ga eens naar http://www.fredmiranda.com/reviews/s...page=12&stype=
    succes

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20 D

      Is een prachtig lenske en niettegenstaande zijn groot bereik redelijk scherp.

      IS werkt ook supergoed op deze lens.

      Als je een L-lens wil met een groot zoombereik dan kan dit wel je ding zijn.

      Ze kost wat geld maar anders moet ge er 2 of 3 kopen om hetzelfde bereik te overbruggen.

      Eveneens als je geen zin hebt om veel mee te sleuren of steeds van lens te wisselen is dit een zeer goede oplossing.

      Ik snap wel dat niet iedereen dezelfde mening zal hebben maar ik kan ze u ten stelligste aanraden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20 D

        De 28-300 L IS is wel stof en vochtbestendig, maar dan wel op een professionele Canonbody, niet op een 20D dus.

        Het is wel de beste lens met zo'n groot zoombereik, maar natuurlijk ook veruit de duurste.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 20 D

          Beste Foto liefhebbers

          hartelijk dank voor jullie uitleg , na het lezen van jullie reacties ben ik volledig in de war.
          Ik denk dat veel materiaal subjectief is , de een zegt dat het goed is , en dan lees ik op een ander forum dat hij de lens teruggebracht had omdat ze volgens hem op niks trok.
          Welke lens zouden jullie op de canon 20 D zetten als goede allroud lens.
          Is het waar dat er nu lenzen zijn die speciaal ontwikkeld zijn voor op digitale reflex body´s
          Bart jij trekt fantastische foto´s , echt mooi , die van Bokrijk springen er nog eens boven uit .

          Alvast heeeeeeeeel hartelijk bedankt.

          Gr Stef

          Comment


          • #6
            Re: Canon 20 D

            Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
            na het lezen van jullie reacties ben ik volledig in de war.
            Ik denk dat veel materiaal subjectief is , de een zegt dat het goed is , en dan lees ik op een ander forum dat hij de lens teruggebracht had omdat ze volgens hem op niks trok.
            Ik heb ze ook maar heb ze nog niet teruggebracht ... omdat ze net met de 10D een prachtige combinatie vormt als je op stap gaat.
            Diegene die zegt dat ze op niks trekt heeft volgens mij eerder eens (te laat) nagedacht over hoeveel geld hij wel uitgegeven had.
            Er zijn veel andere lenzen beschikbaar maar met dit bereik haal je met de 28-300 L IS wel een van de beste lenzen in huis.
            Twijfel niet te veel met wat je leest, over alles vind je wel iets negatief. Natuurlijk als je alleen negatief vind ...
            Ga gewoon voor wat je zelf verlangt en ga het gewoon zelf eens uittesten. Beslis dan of het slecht of goed is.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 20 D

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              De 28-300 L IS is wel stof en vochtbestendig, maar dan wel op een professionele Canonbody, niet op een 20D dus.
              Wa's dat nu?

              Een vochtbestendige lens blijft een vochtbestendige lens ... enkel je body is dan wel of niet vocht- en stofbestendig. De rubberen afsluiting zit trouwens ook op de lens en niet op de body.

              Ja, er kan dan stof vanuit de body in de lens geraken maar dat kan ook tijdens het monteren van de lens.

              En voor er water vanuit je body in je lens loopt ...

              Ja ... natuurlijk is de combinatie met een pro-body altijd beter maar hoeveel kopen die?
              Last edited by VerSeg; 27 mei 2006, 15:19.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 20 D

                beste raadgevers

                jullie hebben gelijk , er is altijd wel iets slechts te lezen.
                ik zal het eens moeten proberen , is er niemand toevallig die deze combinatie gebruikt ?
                Zou een winkel mij gewoon zo een lens laten gebruiken om eens te proberen?

                alvast bedankt. stef

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 20 D

                  De lens is zeker niet slecht als gezien het bereik maar denk ook toch eens na of je wel met zo een grote zware lens continu wil rondlopen. Dat valt echt niet te vergelijken met de tamron die je gewoon bent.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 20 D

                    Oorspronkelijk geplaatst door belgistef
                    is er niemand toevallig die deze combinatie gebruikt ?
                    Zou een winkel mij gewoon zo een lens laten gebruiken om eens te proberen?
                    Zoals in mijn vorige post, ik gebruik ze op de 10D.
                    Mits de 20D gewoon een opvolger is van de 10D maakt het gebruik van de lens erop geen verschil uit, u krijgt er enkel het kwaliteitsverschil van het toestel bij.
                    Dat een winkel ze u laat testen zal van de winkel afhangen ... in elk geval had ik daar de kans toe.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X