Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

    Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!


    Thursday, May 25, 2006

    News from Reuters: Canon considers halt to film camera development


    Canon has issued a Service Notice regarding the Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens ...

    Service Notice: EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Lens May Result in Insufficient Resolution

    To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens:
    Thank you very much for your patronage of our products. We have recently become aware of a phenomenon in which some images captured by the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM lens appear in insufficient resolution. This phenomenon may be seen at the edge of the frame at the 300mm setting when the camera is held vertically. We have been studying the symptoms of this phenomenon in order to determine its precise cause and to develop an appropriate remedy. We will inform you on this Web site as soon as this remedy has been decided, which, at this point should be by the end of June 2006. We are very sorry for the inconvenience this phenomenon represents for customers who use this lens and appreciate your patience as we work to resolve it.

    Contact Information for inquiries: Call Center
    1-800-828-4040 (toll free)
    8AM to Midnight - Monday to Friday
    10AM to 8PM - Saturdays
    Email: carecenter@cits.canon.com
    CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

  • #2
    Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

    en ik ging er net eentje kopen ...
    twijfel nog altijd tussen deze 70-300 IS en de 70-200 f4, het bereik lijkt me niet echt een probleem, maar die IS lijkt me wel goed.
    Zou de lens vooral gebruiken om op circuit foto's te maken van wagens die voorbij racen ... de 70-200 IS 2.8 is 'net iets' te duur op dit moment.

    Ik hoor niets dan goed over de 70-200 f4, maar is die voor mijn gebruik ook aan te raden of spaar ik toch beter door voor een 2.8 IS versie ?

    Heb een 100-400 IS kunnen testen ... zware lens om handheld te werken, op een monopod werkt ze wel vlot, maar als je de lens van 400 naar 100 mm trekt voel je de lucht gewoon langs je hand glijden ... wat dit doet voor stof op de sensor zal ik beter niet weten zeker ?

    Wat doe ik nu best, de 70-300 IS die nog steeds in bestelling is toch afblazen en voor de 70-200 f4 gaan ?

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

      Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
      en ik ging er net eentje kopen ...
      twijfel nog altijd tussen deze 70-300 IS en de 70-200 f4, het bereik lijkt me niet echt een probleem, maar die IS lijkt me wel goed.
      Zou de lens vooral gebruiken om op circuit foto's te maken van wagens die voorbij racen ... de 70-200 IS 2.8 is 'net iets' te duur op dit moment.

      Ik hoor niets dan goed over de 70-200 f4, maar is die voor mijn gebruik ook aan te raden of spaar ik toch beter door voor een 2.8 IS versie ?

      Heb een 100-400 IS kunnen testen ... zware lens om handheld te werken, op een monopod werkt ze wel vlot, maar als je de lens van 400 naar 100 mm trekt voel je de lucht gewoon langs je hand glijden ... wat dit doet voor stof op de sensor zal ik beter niet weten zeker ?

      Wat doe ik nu best, de 70-300 IS die nog steeds in bestelling is toch afblazen en voor de 70-200 f4 gaan ?

      Johan
      Die 70-300 gaat evenveel luchtverplaatsen. Heb je al eens aan een 300/4.0 IS of een 400/5.6 gedacht, mooie lenzen voor op het circuit
      En als je de 100-400 te zwaar vindt, zou ik de 70-200 IS ook maar uit je hoofd zetten, kijk de lenschart van Canon maar eens na

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

        Verdraaid, ik wilde hem net ook gaan kopen.
        Beter te wachten tot na juni???
        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

        Comment


        • #5
          Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

          Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
          Heb een 100-400 IS kunnen testen ... zware lens om handheld te werken, op een monopod werkt ze wel vlot, maar als je de lens van 400 naar 100 mm trekt voel je de lucht gewoon langs je hand glijden ... wat dit doet voor stof op de sensor zal ik beter niet weten zeker ?

          Johan
          Dat dacht ik drie jaar geleden ook,maar na één maand en tot hiertoe......te zwaar,dat vind ik niet en ik ben geen gespierde hoor.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

            Gewoon om te weten. Wie van jullie die die lens heeft zou die dan terugbrengen?
            Ik heb er nl. één gekocht bij Corné maar weet niet goed wat ik dan uiteindelijk zou doen. Ik weet nu van dat mankement van die lens maar ben toch tevreden over die lens.
            Vinden jullie dat toch zulks niet kan voor een lens van bijna 600 euro?
            Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

            Comment


            • #7
              Re: To Customers Who Use the EF 70-300 f/4-5.6 IS USM Telephoto Zoom Lens

              Hello,

              ik zou er mij niet al te veel zorgen over maken, zelf twijfel ik nog altijd tussen deze 70-300 IS en de 70-200 f4 lens (moet wel deze week nog beslissen, heb ze volgende week maandag nodig). Maar ik zal mij hierdoor niet laten tegenhouden om toch eventueel voor de 70-300 IS te kiezen.

              Vermits Canon zo'n statement doet zullen we wel een oplossing voorstellen voor de mensen die deze lens al gekocht hebben, als deze lens voor jou past, gewoon kopen, persoonlijk gebruik ik de 'verticale' stand van mijn camera héél zelden (neem foto's voor op een website, vermist het scherm in horizontale stand staat zijn normaal gezien mijn foto's ook in 'landscape', dus ik verwacht niet echt problemen.

              Johan

              Comment

              Working...
              X