Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stomme vraag, hoop op slim antwoord

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stomme vraag, hoop op slim antwoord

    Even mezelf voorstellen,
    ik ben een computer analfabeet!

    ik zou heel graag mijn fotootjes kunnen laten zien, hier.
    Daarvoor moet ik mijn fotootjes dus online krijgen, en het dunkt me dat de gemakkelijktste methode een eigen webalbum, of website is.

    Hoe begin ik hieraan? Is er misschien een heel eenvoudige methode?

    Alsjeblieft niet teveel in vaktermen antwoorden, mijn computer kennis stopt echt bij windows.
    Trotse bezitter van een Canon Powershot S30 !!!

  • #2
    Ik probeer....
    Je hebt een provider normaal gezien; als het goed is krijg je van die provider webruimte ter beschikking ( bvb bij skynet of pandora). Het eerste dat je doet is die webruimte activeren: meestal via de helppagina's te vinden hoe je dat moet doen....
    Als dat gebeurd is kan je foto's naar je eigen webruimte opladen. Dat gebeurt met behulp van een paar programma's; vb. Ftp Lite of zo
    Dan zou de foto op je eigen "site" staan en dan is het een kwestie van die link te copieren naar hier ( met het pictogrammetje 'insert image' ( =vierde laatste).
    Succes ermee
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Hallo Pieter,

      Veel computeranalfabeten (zoals ikzelf) maar ook niet computer-analfabeten, hebben hun foto's op www.pbase.com gezet.
      Je moet wel een bijdrage storten om je foto's direct te kunnen doorlinken, maar pbase is gewoon geweldig en wordt gerund door een jonge student, dus dat had ik en velen met mij er graag voor over. Erg moeilijk is het niet; zelfs ik kon het...
      Succes !!!
      Hannie

      Comment


      • #4
        Ff uitgebreide uitleg, zo duidelijk mogelijk:

        Als je telenet hebt en je webspace is nog NIET geactiveerd dan kan je dit doen volgens de uitleg op deze url:



        voor Skynet is het deze url:



        Hierna ga je best naar deze website:
        http://www.smartftp.com/download/mirrors.php en download daar het programma SmartFtp. Dit is een Ftp-programma wat wel makkelijk is om mee te werken. Let wel: dit is Engels, de Ned. versie is er ook maar als je die wil moet je nog een extra file downloaden.
        Als het programma gedownload is dan installeer je het (dubbel klikken op de file, next next next, Finish)

        Als dit alles gebeurd is start je dit programma, je krijgt nu een eenmalig opstartschermpje te zien, hier druk je gewoon op ok. Dan kom je in een scherm met 1 venster: je local browser, deze werkt volledig hetzelfde als je windows verkenner.

        Vanboven heb je adress staan. Dit is het ftp adres van bv je internetprovider. Als je bij Telenet bent vul je volgende gegevens in:
        Bij address: users.pandora.be
        Voor skynet is dit users.skynet.be denk ik
        Bij login: je login van telenet, bij mij is dat Q******.
        Bij paswoord: je paswoord van telenet.

        Deze login is dezelfde als de login van je mail, het paswoord ook.

        als je het paswoord ingevuld heb druk je gewoon op enter. Heb je per ongeluk al ergens anders geklikt zal er zich geen nieuw venster openen. In dit geval druk je FTP (links boven) en dan op "Connect". Je krijg nu waarschijnlijk twee schermpjes over elkaar geopend. Je kan nu in je werkbalk klikken op een icoontje wat twee venstertjes boven elkaar laat zien, dit is het vierde icoontje van rechts te beginnen. Hierdoor worden de kadertjes onder elkaar gezet en heb je een duidelijk overzicht. Een van de twee schermjes is nu je Local Browser (je windows verkenner). Indien je dit gesloten hebt kan je dit altijd terug oproepen met Ctrl + L te drukken. Het andere is je FTP-venster.

        Om nu de fotos online te zette klik je in je local browser op de file die je op internet wil zetten, je houdt je muisknop ingedrukt en sleept het naar het andere venster, in het rechter gedeelte. Nu zal het uploaden naar internet van je file beginnen.

        Als dit gedaan is kan je naar het forum komen en hier het volgende doen:

        voor telenet:

        Druk op het image icoon in het venster waar je het bericht typt, je ziet dan de IMG tags met [ ] errond en eentje om het af te sluiten. Hiertussen type je: http://users.pandora.be/usernaam/foto.jpg

        voor skynet hetzelfde maar dan http://users.skynet.be/usernaam/foto.jpg

        Je usernaam is in dit geval de naam van je website, bij telenet kan je deze vrij kiezen, bij skynet weet ik dit niet vanbuiten.

        Ik hoop dat je een beetje geholpen bent hiermee, vragen mag je natuurlijk altijd nog laten weten,

        prettige feestdagen,

        Lexieke
        .:www.shadowarts.be:.

        Comment


        • #5
          of..... Lees de FAQ van BD en de FAQ van je ISP
          Met vriendelijke groeten,
          Ronald
          www.konings.biz

          Comment


          • #6
            lexieke, bedankt voor de geweldige uitleg!!!

            al de rest ook natuurlijk, maar ik heb de uitleg van lex gevolgd en ben er zonder problemen geraakt!

            Ik moet blijkbaar nog wel mijn fotookes resizen, anders geraken er nie veel op en zijn ze ni echt gemakkelijk te bekijken.

            bedankt allemaal!
            Trotse bezitter van een Canon Powershot S30 !!!

            Comment


            • #7
              Geen prob, moest er nog iets niet lukken laat je het maar weten,

              mvg,

              Lexieke
              .:www.shadowarts.be:.

              Comment


              • #8
                Toffe uitleg Lexieke, ferme bijdrage!!
                Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

                Comment

                Working...
                X