Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde van België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ronde van België

    Met de plaatstelijke ronden van de openingsrit van de Ronde van België rond mijn huis kon ik de kans natuurlijk niet laten liggen om wat foto's te nemen. Een volledig album vind je op Flickr.

    Het peloton speelt geen rol meer in de plaatselijke rondes en moet achter de wagen van de koersdirecteur blijven omdat de koplopers ze bijna ingehaald hebben.


    Echt rijden doen de mannen in het peloton ook niet meer. Ze hebben dus alle tijd om eens mooi naar het vogeltje te kijken


    De winnaar heeft daar echter geen oog voor en geeft alles om niet meer ingelopen te worden door Tom Boonen.


    P.S.: Zoals je kunt zien is er nogal veel ruis op de foto's. Ik heb dan ook een beginnersfout gemaakt. In het weekend foto's gaan trekken van een basketbalwedstrijd (die foto's zijn voor binnenkort) en vergeten om mijn ISO weer naar beneden te halen. Vandaag dus alles op ISO 800 getrokken .
    Last edited by McSerial; 4 augustus 2011, 17:44. Reden: wijziging van locatie
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

  • #2
    Re: Ronde van België

    Zoals je zelf aangeeft, veel ruis, zeker op die laatste. Die nochthans een heel goede had kunnen zijn. De actie druipt eraf
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

    Comment


    • #3
      Re: Ronde van België

      inderdaad wat ruizig, maar toch wel goed hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ronde van België

        Deze zijn echt te goed om niks aan te doen. Download de gratis Helicon Noise filter eens en bewerk je originelen
        Een vlugge toepassing op de meest ruisvolle (en dan nog op de gecomprimeerde versie) :



        Alleen opletten dat je er niet het laatste korreltje uitwilt want dan ga de foto platwalsen.
        Normaal ga je op de full versie een beter resultaat kunnen bekomen. Eventueel een lichte verscherping toepassen bij het opnieuw resizen gaat je weinig scherpteverlies kosten.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Ronde van België

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          Deze zijn echt te goed om niks aan te doen. Download de gratis Helicon Noise filter eens en bewerk je originelen
          Ik heb eens gekeken, maar spijtiggenoeg is Helicon Noise filter enkel beschikbaar voor windows en daar ik met een mac werk kan ik het dus niet gebruiken. Maar toch bedankt voor de tip. Kent iemand gelijkaardige programma's die wel op mac werken (OS X 10.3.9)?
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

          Comment


          • #6
            Re: Ronde van België

            Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
            Ik heb eens gekeken, maar spijtiggenoeg is Helicon Noise filter enkel beschikbaar voor windows en daar ik met een mac werk kan ik het dus niet gebruiken. Maar toch bedankt voor de tip. Kent iemand gelijkaardige programma's die wel op mac werken (OS X 10.3.9)?
            Noise Ninja en Neat Image, maar ik vind persoonlijk Neat Image nogal agressief
            ingrijpen op de scherpte. Noise Ninja ken ikzelf nauwelijks.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Ronde van België

              eerst en vooral: superjammer van die iso; k hoop dat je dat niet meer vergeet te wijzigen , want anders waren die foto's super hoor
              nu dus reactie op de foto's, alle ruis wegdenkend ....
              foto 1: knap moment vastgelegd, het "overleg" met de koersdirectie
              foto 2: zou ik persoonlijk recht zetten en croppen tot onder stuur van renner; maar ja (heb op zo'n uitspraken al reactie gehad), da's persoonlijk - voor de rest: schonen grijns
              foto 3: knap, da's de beste hé; maar jammer voor t onderste van t wiel en die 'vlammekes' linksonder
              Keep on doing the good work !!

              Comment


              • #8
                Re: Ronde van België

                Bedankt voor de reacties.

                @ArkanB: ik zal de ISO zeker niet meer vergeten, dat is zeker .
                Die 'vlammekes' op de derde foto zijn de blaadjes van een struik waar ik me achter verscholen had. Zoals je ziet rijdt de renner op het fietspad, dus moest ik me achter die struikjes opstellen. Alhoewel ik graag een goede foto heb, ben ik toch niet bereid een aanrijding te veroorzaken. En aan de snelheid waarmee die mannen komen afgevlamd had ik niet de tijd om de compositie helemaal perfect te maken. Maar de foto was inderdaad beter geweest zonder struik en met een volledig wiel.
                Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                Comment


                • #9
                  Re: Ronde van België

                  Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
                  Bedankt voor de reacties.

                  @ArkanB: ik zal de ISO zeker niet meer vergeten, dat is zeker .
                  Die 'vlammekes' op de derde foto zijn de blaadjes van een struik waar ik me achter verscholen had. Zoals je ziet rijdt de renner op het fietspad, dus moest ik me achter die struikjes opstellen. Alhoewel ik graag een goede foto heb, ben ik toch niet bereid een aanrijding te veroorzaken. En aan de snelheid waarmee die mannen komen afgevlamd had ik niet de tijd om de compositie helemaal perfect te maken. Maar de foto was inderdaad beter geweest zonder struik en met een volledig wiel.
                  volgende keer dus ook haagschaar, trimmer, snoeischaar in je fototas stoppen

                  Comment

                  Working...
                  X