Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwaluw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwaluw

    Lastige beestjes om te schieten, zitten geen seconde stil en vliegen om je oren
    En als ze dan gaan zitten is het vol in de wind of in de schaduw. Was ook laat in de avond, vlak voor zonsondergang. Ik ga het zeker nog eens proberen.
    Kan het? of ?

    [edit] eerste foto aangepast zonder geblurde achtergrond



    Last edited by MadMax; 24 mei 2006, 19:24.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Zwaluw

    Da's idd moeilijk en het is de eerste maal,dacht ik, dat ze zo mooi in beeld gebracht worden op BD.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Zwaluw

      Bij de eerste hang er zo een halo rond... (precies dat je de achtergrond hebt geblurred, maar niet goed...)
      en de tweede is ne moeilijkere, schaduw... en ruis hé...

      toch leuk...
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Zwaluw

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Bij de eerste hang er zo een halo rond... (precies dat je de achtergrond hebt geblurred, maar niet goed...)
        en de tweede is ne moeilijkere, schaduw... en ruis hé...

        toch leuk...
        Niet alles verklappen <grijns> Maar idd die halo moet ik nog even aanpassen. Maar ruis in de 2e? Hmm... vind dat nog wel meevallen voor ISO400 in de schaduw.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Zwaluw

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
          Niet alles verklappen <grijns> Maar idd die halo moet ik nog even aanpassen. Maar ruis in de 2e? Hmm... vind dat nog wel meevallen voor ISO400 in de schaduw.
          Ik vond het raar, want ik was deze platen niet gewoon van je...tov je andere... (kwa kwaliteit hé)
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Zwaluw

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Ik vond het raar, want ik was deze platen niet gewoon van je...tov je andere... (kwa kwaliteit hé)
            lol.. maar een rustig etende zwaan met jonkies op 4 meter of een zwaluw op 10 meter uit een schommelend bootje met een 400 uit de hand .. das nogal een verschil <grin>

            Maar je hebt gelijk hoor, ik was ook niet zo tevreden en ik zal de halo even aanpassen. Die donkere, daar kan ik weinig meer aan verbeteren.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Zwaluw

              Vindt dit een mooie waarneming want idd die jongens zitten nooit stil, ze vliegen ongeveer 90% van hun leven heb ik me wel eens laten vertellen.

              Wat voor zwaluw is dit ?
              ___________________________

              Nil Volentibus Arduum
              ___________________________

              Comment


              • #8
                Re: Zwaluw

                Oorspronkelijk geplaatst door EL Barto
                Vindt dit een mooie waarneming want idd die jongens zitten nooit stil, ze vliegen ongeveer 90% van hun leven heb ik me wel eens laten vertellen.

                Wat voor zwaluw is dit ?
                ___________________________

                Nil Volentibus Arduum
                ___________________________
                Ben niet zeker maar volgens mij de boerenzwaluw.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Zwaluw

                  Een boerenzwaluw. Dat is het inderdaad.

                  De beste manier om ze te fotograferen is in de nabijheid van een nest (niet bij het nest -we willen ze natuurlijk niet verstoren). Die zwaluwen nesten vaak in oude boerenschuren (of nieuwe), en vaak ook op redelijke hoogte. Daar zitten ze vaak even op een deurtje, een takje of komen ze via vaste routes aanvliegen. Het is zaak een boer te vinden waar zo'n beest nestelt.
                  Ik heb lang lang lang geleden zoveel geluk gehad, en veel foto's geschoten. Helaas niet van de kwaliteit die ik hier zie, dus posten durf ik ze niet Zeker niet na deze mooie foto's

                  Die tweede heeft gewoon charmes met die ruis. Dat hoort er gewoon bij! Mooie foto's
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwaluw

                    das leuk, zien we hier toch erg weinig die mooie beestjes.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwaluw

                      De eerste is voor mij geslaagd.

                      Mooi
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwaluw

                        De eerste is voor mij ook beter dan de tweede. De tweede lijkt me iets te hard geshopt.
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwaluw

                          Die eerste is geweldig Madmax. Heerlijke attente houding van de zwaluw die hard aan een badje toe is. De tweede was moeilijker om te nemen zeg je en dat is ook te zien. qua foto wel mooi met die gevorkte staart erbij, maar de kleuren kloppen helaas niet meer.
                          Groetjes Edwin
                          Mijn Foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwaluw

                            Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                            Die eerste is geweldig Madmax. Heerlijke attente houding van de zwaluw die hard aan een badje toe is. De tweede was moeilijker om te nemen zeg je en dat is ook te zien. qua foto wel mooi met die gevorkte staart erbij, maar de kleuren kloppen helaas niet meer.
                            Groetjes Edwin
                            Ik vond ook al dat de kleuren vreemd waren, zo blauw is die kop niet. Ik dacht alleen dat dit misschien een jonger exemplaar was.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwaluw

                              De tweede vind ik heel mooi van compositie, maar jammer van de kwaliteit.

                              Comment

                              Working...
                              X