Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen via pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen via pc

    Ik heb ondervonden dat ik met Eos Utility mijn camera kan bedienen via de pc. Ik kan via de usb rechtstreeks mijn camera bedienen (sluiter, diafragma, iso,...)
    Ik kan via de pc foto's maken of met de camera zelf, de foto's worden direct opgeslaan in de gewenste directory, hierbij wordt niet weggeschreven naar de geheugenkaart.

    Heel handig, alleen zit ik met die kabel... ik weet dat er een draadloos systeem is welk via lan werkt, maar dit kost belachelijk veel geld (900€ zelf voor een filetransmitter die doogewoon bestandjes verzend, je kan hier nog niet eens iets interactief mee. Tzal wel 800€ zijn voor de naam in dit geval) en hierbij worden de foto's eerst weggeschreven naar de geheugenkaart en daarna pas verstuurd via lan. Ik heb zelfs ooit mogen testen en vind het niet denderend snel. Daarbij werkt het ook niet mijn camera. Dat even ter zijde.

    Ik weet dat je via bluetooth kan printen met de camera maar zou het niet mogenlijk zijn via bluetooth de foto's naar de pc te sturen? (bluetooth is normaal toch iets universeel?) Misschien met een stick? Ik weet niet als die systemen bestaan. Dit werkt ook niet heel snel, dat weet ik, maar het zou in iedergeval gratis zijn en de geheugenkaart valt weg. Iemand die meer weet, mag het altijd meedelen THX
    Last edited by Maarten_T; 24 mei 2006, 14:08.

  • #2
    Re: Fotograferen via pc

    Welke camera heb je dan? Printen via bluetooth?

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen via pc

      Wel, ik dacht dat nutteloze blauwe knopje linksboven op mijn camera daarvoor diende. Of moet je dan nog de camera aan de printer koppelen?

      foto

      Nu in feite maakt het niet uit, maar draadloze usb bestaat de dag van vandaag nog niet zeker?

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen via pc

        Dat nutteloze knopje is inderdaad wat het is: een nutteloos knopje. Ook al zou draadloos USB bestaan, als er geen ondersteuning in je camera ingebouwd zit heb je er nog niets aan. Volgens mij is de enige draadloze optie die je hebt, de door jou al genoemde WiFi-oplossing.

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen via pc

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Dat nutteloze knopje is inderdaad wat het is: een nutteloos knopje. Ook al zou draadloos USB bestaan, als er geen ondersteuning in je camera ingebouwd zit heb je er nog niets aan. Volgens mij is de enige draadloze optie die je hebt, de door jou al genoemde WiFi-oplossing.
          Ik denk dat ik dan gewoon een iets langere usb kabel ga kopen

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen via pc

            Weet er iemand dat dit werkt bij nen antieken 300D ?

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen via pc

              Ik denk het wel, die software staat althans op de cd van de 300D, probeer het eens zou ik zeggen

              Comment


              • #8
                Re: Fotograferen via pc

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                Dat nutteloze knopje is inderdaad wat het is: een nutteloos knopje. Ook al zou draadloos USB bestaan, als er geen ondersteuning in je camera ingebouwd zit heb je er nog niets aan. Volgens mij is de enige draadloze optie die je hebt, de door jou al genoemde WiFi-oplossing.
                Nu kan ik via een usb kabel toch op die manier fotograferen, stel dat er een usb verbinding zou bestaan zonder draad wordt die mogenlijkheid toch niet weggenomen denk ik. Het enige verschil is dat er nu een draad is en dan niet (maar het bestaat nog niet)

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograferen via pc

                  Heb deze opzet al eens gedaan.
                  Computer 1 : goedkope 2e handse laptop met usb poort om je cam aante hangen en een (draadloze) netwerk verbinding + de soft om je cam te beturen.
                  Op deze computer laat je 'Remote Assistance' toe (er vanuit gaande dat je WINXp hebt. in het andere geval zijn er progjes zoals VNC,Dameware etc )

                  Met computer 2 neem je het scherm van Computer 1 over en gebruik je het cam sturings pakket op computer 1. Evt kan je zelfs over een netwerk directory de foto's wegschrijvzen op Computer 2 als de verbinding snel genoeg is.

                  Een laptop (met deftige batterij) en draadloos als computer 1 heeft het voor deel dat je dit bvb ook buiten kunt zetten voor schuwe dieren terwijl jij binnen zit. Je hoeft dant ook geen 30 m meter netwerk kabel te kopen.

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograferen via pc

                    Kan je dan gewoon geen bluetooth-dongle aan de camera hangen (met adaptertje uiteraard tss de cam & dongle) ?
                    En dan door de dongle op de laptop alles ontvangen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograferen via pc

                      Wat je bedoelt is eigenlijk een USB kabel zonder kabel .
                      Als je die kan vinden, ben ik ook kandidaat. Tot hier toe heb ik ze nog niet gezien.

                      Als het een usb netwerk kaart is, denk ik niet dat je cam er raad mee weet, die nl. geen kaas gegeten van netwerk protocols.

                      En de netwerk kaart, die stuurt geen USB signalen de lucht in.

                      Jo.

                      Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                      Kan je dan gewoon geen bluetooth-dongle aan de camera hangen (met adaptertje uiteraard tss de cam & dongle) ?
                      En dan door de dongle op de laptop alles ontvangen ?
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograferen via pc

                        Awel, ik weet niet als die dingen bestaan hé, daarom vraag ik het

                        Alles kan bijna draadloos tegenwoordig dus ik vroeg mij af als er een andere oplossing was voor de usb kabel verbinding. Misschien een bluetooth zender wat je via usb in de camera plugt die enkel een signiaal naar de laptop/pc doorzend. Tzal wel niet bestaan, maar wie weet voor ooit dan maar

                        Het zou gewoon heel gemakkelijk zijn voor studiofotografie, dan kan je direct op je scherm zien wat je doet, je foto's worden direct op de harde schijf geplaatst. Nu dan nog maar met kabel. Een usb kabel van 2 meter bestaat dat misschien of gaat dat ook niet zover zonder versterking?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograferen via pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                          Een usb kabel van 2 meter bestaat dat misschien of gaat dat ook niet zover zonder versterking?
                          Ik heb hier een usb-kabel van 1m+2m verlenging...
                          Sommige apparaten werken, andere dan weer niet...
                          Hangt ervan af hoeveel stroom het apparaat nodig heeft via usb...
                          Maar ik geloof dat ge het aantal stroom kunt aanpassen per USB-poort... ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograferen via pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                            Ik heb hier een usb-kabel van 1m+2m verlenging...
                            Sommige apparaten werken, andere dan weer niet...
                            Hangt ervan af hoeveel stroom het apparaat nodig heeft via usb...
                            Maar ik geloof dat ge het aantal stroom kunt aanpassen per USB-poort... ?
                            Ik weet het zo niet direct, ik heb het alleen nog maar op de laptop getest. Ik zal het straks eens met verlengkabel proberen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograferen via pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                              Kan je dan gewoon geen bluetooth-dongle aan de camera hangen (met adaptertje uiteraard tss de cam & dongle) ?
                              En dan door de dongle op de laptop alles ontvangen ?
                              Nee, helaas. Een dongle doet op zich niets. Je zult een processor nodig hebben en software / drivers die de dongle aansturen en gebruiken. Die processor zit wel in de camera maar er is geen software en er zijn geen drivers die detecteren dat er een dongle is aangesloten om daar vervolgens ook gebruik van te maken. Het is overigens niet onmogelijk om zulke functionaliteit via een firmware-update later toe te voegen maar dat zal dan van de camerafabrikant moeten komen.

                              Comment

                              Working...
                              X