Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Serienummer Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Serienummer Nikkor

    Ik ben mijn boeltje eens aan het inventariseren. Kwestie van serienummers te kunnen opgeven als er ooit iets gestolen wordt - alhoewel ik niet echt geloof dat het veel helpt.

    Van mijn D70 body was dat redelijk eenvoudig te vinden. Van mijn laatste lens ook, het stond namelijk op het garantiebewijs. Maar dan heb ik nog twee oude lenzen (minstens 15 jaar, maar wel al CPU lenzen), en ik vind daar geen serienummer op. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het gaat om een AF 35-70 3.3-4.5 toenmalige kitlens (bij de F601-m) en de 70-210 4-5.6.
    (En ja, ik weet wel dat die twee laatsten niet zo fantastisch veel waard meer zijn )
    ViV - Mijn foto's

  • #2
    Re: Serienummer Nikkor

    Oorspronkelijk geplaatst door viv
    Ik ben mijn boeltje eens aan het inventariseren. Kwestie van serienummers te kunnen opgeven als er ooit iets gestolen wordt - alhoewel ik niet echt geloof dat het veel helpt.

    Van mijn D70 body was dat redelijk eenvoudig te vinden. Van mijn laatste lens ook, het stond namelijk op het garantiebewijs. Maar dan heb ik nog twee oude lenzen (minstens 15 jaar, maar wel al CPU lenzen), en ik vind daar geen serienummer op. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het gaat om een AF 35-70 3.3-4.5 toenmalige kitlens (bij de F601-m) en de 70-210 4-5.6.
    (En ja, ik weet wel dat die twee laatsten niet zo fantastisch veel waard meer zijn )
    Kijk eens op de diafragmaring. Het is soms wel moeilijk te zijn want het is in zwart gegraveerd.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Serienummer Nikkor

      hallo :

      heb ook nog zo'n 35-70 lens van mijn F401.
      Ben eens gaan kijken .... heb dan mijn vergrootglas bovengehaald en ...
      op de diafragma ring vind je aan de andere kant van de cijfertjes, helemaal onderaan het serie nummer. Het is gegrafeerd in het zwart en dus bijna niet te zien.

      Ik geef toe dat ik ook een beetje geholpen werd door


      "Serial number stamped on aperture ring, usually opposite from the aperture scale. On ED lenses the serial number is usually on the plate carrying the lens designation. These numbers are small, uncolored and difficult to find unless you know where to look."



      gtx
      BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
      It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

      Comment


      • #4
        Re: Serienummer Nikkor

        Asjemenou... Inderdaad, op de diafragma ring. Goed verstopt.

        Bedankt!!!
        ViV - Mijn foto's

        Comment

        Working...
        X