Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mallorca

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mallorca

    Dit jaar ga ik wrs in de zomer op vakantie naar Mallorca, ik ga voor uit te gaan, te rusten, maar natuurlijk ook voor foto's te nemen. Waar moet ik zijn, welke excurties en dergelijke?



    Groetjes,
    StevenVH

  • #2
    Re: Mallorca

    1 dag Palma zelf (stad), dan twee dagen wagentje huren, en eerst rechterkant, dan linkerkant.


    Overnachten ietsje onder el Arenal, alle rust, leuke kust, en toch snel El Arenal en Palma zelf te bereiken (iets boven Cap Blanc of zo)

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Mallorca

      2 dagen wagen huren is ideaal om 't eiland te verkennen

      't westen is bergachtig

      NW: Kaap Formentor

      jeepsafari

      treintje vanuit Palma naar Puerto Soller
      en dan verder met boot
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Mallorca

        We waren recent een weekje op Mallorca (de week na Pasen) en moet zeggen dat het fooooooooooormidabel meegevallen is. We verbleven in RIU Tropical op cala dominges, weliswaar een ietwat rustiger regio op het eiland. We huurden een auto voor 4 dagen en deden op die 4 dagen slechts de helft van het eiland.
        Het eiland leent zich ook heel goed voor het fietsen, heel goede mogelijkheden tot het huren van een fiets.
        Wij deden op dag 1 Puerto Christo met de grotten van Drach (zeker de moeite waard) - Arte met zijn mooie vestingen en reden via Manacor terug.
        Op dag 2 reden we naar Cap Formentor onderweg via Pollenca en een natuurgebied juist voor Pollenca. We reden terug via Inca en het Klooster van ST Luc.
        Dag 3 was voor Porto Colon en de markt van Felanitx en diverse andere kleine inhammetjes.
        Dag 4 reden we tot Playa de Palma en via verschillende mooie strandjes terug naar de Oostkust.

        Kort samengevat een vakantie om zeker te herhalen en dan de andere zijde van het eiland he.

        Alvast een goede vakantie toegewenst.
        Groeten
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Mallorca

          Hoi, StevenVH

          ik ben afgelopen september voor de 5e keer op Mallorca geweest. Wij huren daar altijd 3 dagen een auto ( BMW Z4 , zelf zal ik hem nooit rijden maar dan even genieten 3 dagen lang)
          Wij gaan altijd de 1e dag naar Palma, daar kun je aardige foto's maken , o.a van de kathedraal ( staat al wel jaren in de steigers) . Diezelfde dag rijden we meestal door naar Portas Nous , dat is een beetje de haven waar de rijke stinkerds komen, dus daar zul je zeker ferrari's , porsches enz. zien , en uiteraard enorme jachten.

          De andere dagen besteden we meestal aan voornamelijk de westkust, die vinden wij toch wel erg de moeite waard. Als je langs de kust rijdt staan er af en toe zelfs van die "fotopunt' borden.Ook het plaatsje “Soller” is wel de moeite om eens te gaan kijken.


          ps. als je een auto gaat huren , wij gaan altijd bij : http://www.autosroig.com/rent-a-car-...e-majorca.html

          erg goede ervaringen mee.

          Prettige vakantie
          Last edited by pasjoo; 24 mei 2006, 16:29.
          Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
          http://marcelmol.smugmug.com/

          Comment

          Working...
          X