Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje lenzen Sony DSC-H2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje lenzen Sony DSC-H2

    Vandaag heb ik mijn nieuwe "speelgoed" binnen gekregen, namelijk de Sony DSC-H2.
    Voordien had ik een DSC-V1, die ik gekocht had met een aantal filters en lenzen.
    Bij de V1 moest ik daar van die grote adapters opschroeven, op mijn lenzen van 52mm (2x AF Telephoto en 0.45x wide). Het zijn lenzen van Digital Optics.
    Nu heb ik bij de technische specificaties van de H2 gelezen dat de filterdiameter 58mm is.
    Nu vroeg ik me af wat ik nodig heb om deze lenzen te kunnen gebruiken op mijn nieuw toestel.
    Ik vermoedde een ring van 58mm - 52mm, maar ben niet 100% zeker. En het forum weet zeker meer dan ik alleen, dus vandaar mijn vraag.
    Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden.

    groetjes,
    Vicky

  • #2
    Re: vraagje lenzen Sony DSC-H2

    Vicky,

    er bestaan inderdaad verloopringen waarmee je filters kunt uitwisselen met verschillende filtermaten, de zgn. step-up en step-downringen.
    Zijn bij de beter gesorteerder fotowinkel te krijgen voor een paar euro.

    Maar: je hebt denk ik een klein probleem: en dat is dat je vorige camera een filtermaat had van 52 mm en je nu een filtermaat hebt van 58mm. Dat houdt dus in dat je filters en lenzen te klein zijn. Hier zijn wel step-upringen voor, maar dan zit er toch iets in je beeld. 't is een beetje lastig uit te leggen, maar je gaat net de verkeerde kant op zeg maar...en dus krijg je hoogstwaarschijnlijk last van vignetting...

    Groet,
    Michael
    www.lowspark.nl

    Comment

    Working...
    X