Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje

    met welk objectief voor een Nikon D70 kan zou ik mooie close-up foto's kunnen maken van insecten of vogeltjes , moet wel een redelijke prijs zijn dus liefst niet boven de 500 EUR als dat bestaat
    Nikon D70 + Nikon 50 mm , AF-S Nikkor 18-70 mm , AF Nikkor 70-300mm

  • #2
    Re: Vraagje

    Volgens mij kun je voor dat bedrag een Sigma 105 Macro kopen. Die is algemeen bekend als een uitstekend macro-objectief.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje

      Als je iets meer uit kunt/wilt geven kun je beter een Sigma 150mm of 180mm
      macro kopen. Zeker als je 'm ook voor vogeltjes wilt gebruiken.
      ook voor insecten is dit beter. Voor bloemen maakt het weer niet uit, dan is 105mm ook prima.
      Is wel iets boven de 500 euro maar het zeker wel een redelijke prijs aangezien we hier over toplenzen praten.
      Van alles...

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut
        dan is 105mm ook prima.
        Is wel iets boven de 500 euro
        Nee ik zag hem net staan bij de fotovakhandel voor €499, dus on-line waarschijnlijk nog wel goedkoper te vinden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
          Nee ik zag hem net staan bij de fotovakhandel voor €499, dus on-line waarschijnlijk nog wel goedkoper te vinden.
          Ik denk dat dat "Is wel iets boven de 500 euro" sloeg op de Sigma 150 of 180...

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje

            wat te denken van de nikon 60mm micro als je hem niet voor macro gebruik ook als portretlens een van nikons beste lenzen zoek ze eens tweedehands niemand doet ze bijna weg maar na wat wachten en zoeken wel te vinden rond de 300 a 350€
            Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje

              hallo :

              de Tamron SP AF90MM F/2.8 Di Macro 1:1

              Review and sample images. Since 1979, Tamron has produced 90mm macro lenses whose optical quality has rivaled the extraordinary Micro-Nikkors. Some photographers claim to have preferred the Tamron over the Nikkor because of its superior handling of out-of


              +/- 400 euro

              gtx
              BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
              It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje

                hallo :

                bij nader inzicht ...
                misschien is de tamron 90 lens voor insecten toch wel wat kort ?
                een 150 mm lijkt me dan idd beter.
                Die beestjes blijven helaas niet stilzitten


                Je vroeg ook nog naar close up lens voor vogels .... hmmm ... denk dat dit eerder een tele zoom lens vraagt. Ik zie dat je een 70-300 hebt ... misschien daarmee starten ?

                gtx
                BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
                It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                  Ik denk dat dat "Is wel iets boven de 500 euro" sloeg op de Sigma 150 of 180...
                  Dat bedoelde ik inderdaad
                  Van alles...

                  Comment

                  Working...
                  X