Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

    Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van een lichtsterk teleobjectief.
    Mijn oog is gevallen op de Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM. Ik zou hier dan ook (soms) een 1,4 converter bij willen gebruiken.
    Ik lees in de diverse fora regelmatig dat dit objectief problemen geeft in combinatie met de D70. Dit beteft dan focusproblemen en scherpte.
    Ik heb zelf een D50 maar over de combinatie met deze sigma is niet veel
    te vinden (waarschijnlijk omdat het niet echt een logische combinatie is,
    een instapbody en een toch behoorlijk prijzige lens).
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze combinatie of die weten
    waar deze focusproblemen door ontstaan en of ik die ook mag verwachten bij een D50 ? Ik heb namelijk ook al over problemen gelezen met andere Nikon body's (D1H geloof ik).
    Verder zijn alle gebruikerservaringen met deze lens, met welke body ook, welkom. Ik heb uiteraard de zoekfunctie ook al gebruikt maar wie weet zijn er inmiddels weer nieuwe ervaringen.
    Bij voorbaat dank voor de reacties.
    Van alles...

  • #2
    Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

    Vraag maar even aan Hellcat , die heeft hem ook geloof ik , en ie hangt er nog een hele reeks extenders bij met resultaat ook
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

      Heeft geen Nikon...

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

        Ik heb deze lens voor ongeveer 1600 euro op ebay gezien. Maar ja is dit verstandig??????

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

          Ja en zelfs voor 1499 bij Topfoto. Deze hebben echter helaas gisteren het laatste exemplaar verkocht. Ik was net te laat . Het ging hierbij wel om de niet DG versie maar of dat nu zo veel uitmaakt. Voor de DG versie vragen ze
          2499. Dan toch maar beter in Nederland kopen.....
          Van alles...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

            Okay dan, dat is wel een nette prijs. Weet iemand of het veel uitmaakt dat DG. En of er nog meer van dit soort aanbiedingen zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

              Ik zit net als u te zoeken naar een betaalbare sigma zoemlens.
              Mijn ogen zijn gevallen op de sigma 70-200 voor nikon D70.http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=8857
              mss is dat voor jou ook een optie, of moet het een 300 zijn?

              Heeft iemand daar soms ervaring mee?

              Konijnenberg is nu ook in België te vinden.
              _____________________
              Ballenpletser Nikon D 70 en wat lenzen, SB 600 en statief.
              http://www.dacarkes.net/foto's.html

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                Is idd een mooi lensje. Maar ik wil deze lens naast sportfotografie gaan gebruiken met een 1.4 converter op Safari. Dus denk dat ik met 200 toch wel tekort kom. Dan maar via Ebay bestellen denk ik dus.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door Paulovski
                  Is idd een mooi lensje. Maar ik wil deze lens naast sportfotografie gaan gebruiken met een 1.4 converter op Safari. Dus denk dat ik met 200 toch wel tekort kom. Dan maar via Ebay bestellen denk ik dus.
                  daar moet je voor oppassen hé als je bij die in Hongkong besteld,
                  je zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen als de douane je lens onderschept (wat niet onwaarschijnlijk is).
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ballenpletser
                    Ik zit net als u te zoeken naar een betaalbare sigma zoemlens.
                    Mijn ogen zijn gevallen op de sigma 70-200 voor nikon D70.http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=8857
                    mss is dat voor jou ook een optie, of moet het een 300 zijn?

                    Heeft iemand daar soms ervaring mee?

                    Konijnenberg is nu ook in België te vinden.
                    Ik wil inderdaad persé een 300mm en dan wil ik 'm ook gaan gebruiken met een 1,4 converter. 200mm is echt te kort voor vogels. Behalve voor erg tamme exemplaren uiteraard. Het prijsverschil is wel behoorlijk groot.
                    Maar als je genoeg hebt aan 200mm (eventeel ook met converter) dan is dit
                    wel een prima optie. Ook de 70-200 2.8 staat als zeer goed bekend.
                    Van alles...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                      Hi, ik gebruik de sigma 120-300 op een D200. Voor sport is het een ideale lens lijkt me. Voor vogelfotografie heb je denk ik meer aan een prime, omdat je de zoom toch niet gebruikt en met converters erop waarschijnlijk betere resultaten verkrijgt. Aangezien ik hoofdzakelijk vogels fotografeer, zit ik er dan ook hard aan te denken om hem om te ruilen voor een goede prime.
                      Verder heb ik de indruk dat de lens geen 300mm haalt. Bij een test met een 1.4 converter erop had hij een grotere uitsnede als mijn nikon 80-400. Hij doet het prima op een D70, dus ik neem aan ook op een D50. Wat de AF betreft, wanneer je af-punt heel even van het onderwerp afgaat, gaat de af direct naar achteren. Heb hierdoor wel eens de AF achter het onderwerp liggen, maar dat ligt naar mijn mening aan de gebruiker. Al met al een prima lens...
                      Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                        Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en de lens besteld bij Corne.
                        Inclusief de 1,4 en 2,0 converter.

                        Edwin, je hebt volledig gelijk als je zegt dat voor vogels een prime beter is.
                        Maar ik ga hem wel voor vogels gebruiken maar niet voor vogels alleen.
                        Een zoom vind ik toch wat praktischer. Het verlies aan beeldkwaliteit neem ik
                        maar op de koop toe. Ik fotografeer ook veel stadsvogels en die komen vaak zo dichtbij dat een 300mm prime zelf teveel van het goede is. Je kunt dan uiteraard wel weer naar achter maar toch....
                        En wat je zelf al zei, voor sport is een zoom weer beter. Al met al voor mij de keuze om toch een de zoom te nemen.
                        En nu maar wachten tot ik 'm in handen heb....... (minimaal 2 weken)
                        Van alles...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                          Verder heb ik de indruk dat de lens geen 300mm haalt. Bij een test met een 1.4 converter erop had hij een grotere uitsnede als mijn nikon 80-400
                          Dat kan zowel aan de 120-300, de 1.4TC als de 80-400 liggen... Ik heb een hele tijd terug eens een testje gedaan tussen de Canon 1.4TC en de Sigma tegenhanger... Een van de opmerkingen die ik daar had, was dat de Sigma meer mm's als eindresultaat geeft dan de Canon (getest op een 70-200/4.0)...

                          Ik heb de 120-300 kunnen testen op de vorige Fotokina en was ongelofelijk onder de indruk van de lens. Zelfs op 2.8 is die enorm scherp, snelle AF...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                            Maar waar kan ik deze lens nu het beste kopen. Iemand suggesties?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 120-300mm F2.8 EX IF HSM op D50

                              Oorspronkelijk geplaatst door Paulovski
                              Maar waar kan ik deze lens nu het beste kopen. Iemand suggesties?
                              Wil je de DG of de oudere versie ? Ik weet van de oudere versie nog een
                              exemplaar te koop voor 1799. Is een showroommodel geweest.
                              Van alles...

                              Comment

                              Working...
                              X