Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[green]foto's gevelgroen gezocht: dringend!!![/gre

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [green]foto's gevelgroen gezocht: dringend!!![/gre

    Goeimiddag!

    Graag een oproepje... ik ben momenteel bezig met het opstellen van een brochure rond 'Gevelbegroening' (in opdracht van Bos & Groen, Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Nu zijn we nog dringend op zoek naar fotomateriaal om onze brochure op te fleuren! Wie kan ons hierbij helpen? Vooral mooie beelden van gevelgroen aan particuliere huizen worden gezocht! Natuurlijk wordt naam van fotograaf vermeld! Kan je ons helpen??? Mail me dan maar...: brecht.vermote@agr.kuleuven.ac.be

    Dringend... liefst tegen begin januari!!!
    Alvast bedankt! Prettige feesten!

  • #2
    Wacht even... lees ik dit nu goed ?
    Een centrum van de KUL wordt door de Vlaamse Gemeenschap gesponsord om een brochuurtje samen te stellen over gevelbegroening en moet hier foto's komen sprokkelen ?
    Sjonge.

    Tom

    Comment


    • #3
      Jaja,
      maar zelf foto's van gevelbegroening maken in de winter valt nogal tegen.
      De blaadjes zijn dan al weg hé. Vandaar dus de oproep.

      Jeroen
      www.vildaphoto.net

      Comment


      • #4
        Sorry hoor, maar hier ik wel effe iets over kwijt !
        Ik heb er geen enkel probleem mee dat de overheid iets uitbesteedt, integendeel; maar ik ken de wereld wel een beetje....in deze sfeer gaat voor niks de zon op. Als je een overheidsopdracht aanvaardt ( of gegund wordt) dan krijg je daar een vergoeding voor ( en zelfs de KUL is geen liefdadigheidsinstelling). Ik vind het dus niet evident dat iemand "zomaar" ( met naamsvermelding zelfs) een foto ter beschikking stelt.
        Wij blijven dan wel amateurs....maar er zijn grenzen.
        De tarieven vind je bvb op www.fotografen.nl
        Afhankelijk van de oplage en de grootte van de gepubliceerde foto spreken we al snel over 250 euro per foto...

        Brecht het is niet persoonlijk bedoeld hoor ( ik ken je niet), jij zal je job ook maar moeten doen veronderstel ik, maar ik vind dit dus niet kunnen.
        Peter

        http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

        Comment


        • #5
          Ach Peter,

          ik maak er mij niet druk om hoor... Trouwens, wie niet vraagt, nie weet... Enkele mooie foto's zijn ondertussen al binnen gelopen. Bedankt hiervoor! Mocht er nog iemand willen helpen (en er geen 250 euro voor hoeft ), laat maar komen...

          vriendelijke groet...

          Comment


          • #6

            Neemt niet weg dat een overheidsopdracht aan een universitair centrum dikwijls een verkapte vorm van subsidie is...
            Dan maak ik me de bedenking: een folder over groene gevels, die bestaat voor 90% uit foto's van zulke gevels. En die hebben jullie dus niet. Dat lijkt op snel-snel nog iets ineenflansen om de subsidie toch een beetje te rechtvaardigen.
            Maar ik sta uiteraard open voor het tegendeel indien gestaafd

            Mvg,
            Tom

            Comment


            • #7
              Inderdaad, wij hebben deze foto's niet... vandaar onze oproep!

              Om nu te zeggen, dat er rap-rap iets in elkaar wordt geflanst, lijkt me toch wat overdreven. De brochure is enkel een heel klein deeltje van mijn werk van de vorige 5 maanden... Maar daar gaat deze topic niet over, dus...

              En geef toe, een foto zegt in een brochure nog altijd meer dan woorden...

              vriendelijke groet

              Comment


              • #8
                Ach Peter,

                ik maak er mij niet druk om hoor... Trouwens, wie niet vraagt, nie weet... Enkele mooie foto's zijn ondertussen al binnen gelopen. Bedankt hiervoor! Mocht er nog iemand willen helpen (en er geen 250 euro voor hoeft ), laat maar komen...

                vriendelijke groet...
                Brecht, ik snap deze reactie echt niet hoor !
                Ik maakte me ook helemaal niet druk ( tot nu toe dus )
                Je insinueert alsof ik zou zijn op geld....dan ken je me dus niet ( maar dat is voor jouw rekening).Als je op mijn posting wil reageren doe dat dan liefst behoorlijk: mijn punt was en is dat jullie voor zulke opdrachten betaald worden ( publiceer het bedrag maar dat je er voor krijgt dan praten we wel verder) en dat ik het dan op z'n minst eigenaardig vind dat je zonder verdere vergoeding beroep doet op de medewerking van anderen....( of ga je ook aan een drukker vragen of ie zin om eens een brochure te drukken ) Ik mag daar toch wel vragen over stellen zeker ?
                I rest my case en hoop dat iedereen doet wat ie wil/moet doen
                Dus: lees eerst de tekst eer je reageert.
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment


                • #9
                  Alé Peter zo geagiteerd of zit er iets achter wat wij niet weten ?
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Beste Peter,

                    eerst en vooral: excuus voor gelijk welke (onbewuste) insinuaties in vorige reply's en in de nog komende...

                    Ik hoef me mijns inzien helemaal niet te rechtvaardigen voor 't werk dat ik doe (en de centjes die ik ervoor krijg...). Ik ben gewoon op zoek naar leuke foto's en dacht hier iets gevonden te hebben, vandaar mijn oproep... Maar blijkbaar is dergelijke oproep niet voor iedereen zo logisch. Ik heb er in ieder geval niet bij stilgestaan en wil dat eigenlijk ook niet echt doen (vandaar: dit is laatste reactie hierop...).

                    En nu terug naar mijn brochuurtje...
                    Prettige Feesten!

                    Brecht

                    Comment


                    • #11
                      Man man, wat een herrie!! Ik heb Brecht reeds een aantal foto's gestuurd en heb er echt niet bij stil gestaan om er geld voor te krijgen hoor. Moet er nu in deze maatschappij voor alles betaald worden? Als er een foto van mij in de brochure terechtkomt en mijn naam staat er bij (dat is natuurlijk wel een vereiste) dan ben ik al zeer blij. Het zou misschien anders liggen als je speciaal voor een bepaald onderwerp de baan op gaat maar mijn toezendingen zijn enkele vakantiefoto's die ik vorig jaar heb genomen.

                      Voila, ik laat het hierbij (met het risico dat IK nu een bak kritiek over me ga krijgen - so be it ...)

                      Groetjes,
                      Giant Pat
                      Do or Do Not - There is no try ...
                      www.giantpat.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by unick

                        Neemt niet weg dat een overheidsopdracht aan een universitair centrum dikwijls een verkapte vorm van subsidie is...
                        Hmm, ze hebben gewoon geen volk om het zelf te doen. Dat is geen "subsidie" maar "uitbesteding".

                        Dan maak ik me de bedenking: een folder over groene gevels, die bestaat voor 90% uit foto's van zulke gevels. En die hebben jullie dus niet. Dat lijkt op snel-snel nog iets ineenflansen om de subsidie toch een beetje te rechtvaardigen.
                        Maar ik sta uiteraard open voor het tegendeel indien gestaafd
                        staving van het tegendeel :
                        Brecht is de laatste 5 maand bezig geweest met literatuur verzamelen, ze te lezen en er een lijvig rapport over te schrijven. En geloof me of geloof me niet maar het valt niet mee om degelijke literatuur over stedelijk groen te vinden. We hebben het geluk gehad om de juiste persoon tegen het lijf te lopen in Duitsland. Dat wil dus ook zeggen dat alle literatuur in het Duits is. Oftewel: er was dus _niemand_ in Vlaanderen die zonder er verschillende maanden en een hoop geld (allée ja, "hoop") aan te spenderen iets te weten kon komen over gevelbegroening.
                        Je denkt misschien (of eerder waarschijnlijk) "So what?". Heb je al eens een plant tegen je muur gezet om ze een jaar later weer uit te trekken omdat ze bleek te woekeren of omdat je bevestiging naar beneden kwam? Indien wel dan heb je al gemerkt dat het toch net iets ingewikkelder is dan je dacht. Dit is natuurlijk een digicamforum dus de meeste mensen hier zullen er niet van wakker liggen maar tuinen en alle vormen van groen in steden zijn wel degelijk belangrijk voor veel mensen.
                        Over de brochure: dat zal een leesbare brochure zijn waar dus alle saaie getallen etc uitgegooid zijn en die dus tot de essentie herleid is. De fotootjes dienen om het geheel wat op te fleuren en om een aantal dingen te illustreren. Illustratie zal vooral via tekeningen zijn maar een foto is zoveel aangenamer (en dat zal iedereen hier wel beamen ).

                        En Peter:
                        het bedrag voorzien in het contract voor fotomateriaal etc is 0 EUR. Dat is dus helaas helemaal niet voorzien. Waarom niet? Omdat het voor ons nu eenmaal niet de gewoonte is om brochures te maken voor de overheid en we daar dus niet aan gedacht hadden. t Is niet omdat je aan de unief werkt dat je alles weet en overal aan denkt hé . Maar we zullen er nu wel aan denken in het geval dat er nog eens iets gedaan moet worden waarin we ook illustraties moeten zorgen.
                        Vorig jaar heb ik een brochure gemaakt over groendaken (waarvoor bepaalde gemeenten overigens subsidie geven als je dat wil aanleggen. t is maar dat je het weet) en dat was eigenlijk de eerste keer dat de Vl. Gem. bij het Labo Bos, Natuur en Landschap kwam aankloppen voor het verzamelen van de nodige kennis over iets dergelijks en er een brochure over te maken. Toen stond er zelfs niet vermeld dat er foto's gezorgd moesten worden maar toen de tekst ingeleverd werd bleken ze dat plotseling toch te verwachten. Ik had het geluk dat er bedrijven in België zijn die groendaken aanleggen en dus zeer snel reageerden op de vraag of ze foto's wilden geven voor de brochure.

                        Unick, vind je het echt zo raar dat we hier komen voor foto's? De kwaliteit van de foto's die ik hier al gezien heb ligt angstaanjagend hoog. Als je de macro's van Tinne (of Monique. Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed) bekijkt weet je al genoeg. En hier zijn veel mensen die het voor de fun doen en gewoon blij zijn als hun foto's gebruikt kunnen worden. (En we hadden geen budget. Maar als we dat wel gehad hadden zouden we hier ook gekomen zijn. Maar dan konden we natuurlijk wel een vergoeding geven wat nu helaas niet kan.)

                        En om even terug te komen op het budget:
                        het kost absoluut minder aan de Vl. Gem. om een ingenieur een paar maanden via de unief in contract te nemen (waar het eigenlijk op neer komt) dan hem zelf aan te nemen. (Oftewel: we verdienen echt geen bergen geld hoor. Daarvoor gaan we beter ergens elders.)

                        Groetjes

                        Jeroen
                        www.vildaphoto.net

                        Comment


                        • #13
                          Mijn foto's komen dus niet in aanmerking want die kosten 330 Euro per stuk...
                          (Ben vandaag m'n tweede Jaguar gaan bestellen)

                          Comment


                          • #14
                            Jeroen, versta me aub niet verkeerd hé ( en ik heb geen zin om een polemiek tegen wie of wat ook te beginnen): maar de vraag kwam toch op z'n minst eigenaardig over. Ik twijfel geen seconde aan de deskundigheid en inzet van jullie, wel integendeel.
                            Mijn punt is dit: dat soort overheidsopdrachten zijn over 't algemeen redelijk goed gehonoreerd ( niet riant maar toch redelijk, er worden daar o.a. onderzoekers mee betaald; ik neem aan dat ik je niet moet uitleggen hoe die zaken ( politiek) verdeeld worden).
                            Als ik dan ook weet hoe de Slangen-sen van deze wereld worden gehonoreerd, welke budgetten de Vlaamse Overheid uittrekt voor media-mededelingen ( reclame) enz....dan lijkt mijn opmerking toch terecht niet ?
                            Maar soit: het is wat het is en ik hoop echt dat jullie het project goed afronden; en misschien kan het zelfs online zetten:dan kunnen we met z'n allen het resultaat bekijken.
                            Succes ermee !

                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben blij dat ik Brecht (hopelijk) een plezier heb kunnen doen met een fotootje. En klimop blijft groen zelfs in de winter!
                              Groetjes,
                              Patric.

                              Comment

                              Working...
                              X