Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround objectief voor Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allround objectief voor Canon 350D

    Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR IF

    Is dit een goed allround objectief voor een Canon 350D ?
    Stap voor het eerst over op een DSLR en wil zo min mogelijk wisselen van objectieven, dichtbij en veraf fotograferen an natuurlijk kwaliteit.

    Groeten,

  • #2
    Re: Allround objectief voor Canon 350D

    Hallo,

    Ben je in dat geval niet teveel breedhoek kwijt? Ik doe nu net mijn 24-85 van de hand omdat in mijn geval de brede kant niet breed genoeg is.

    Ik ken de kwaliteit niet van deze lens, maar iets als een 18-200 lijkt me misschien beter geschikt, al zul je inboeten qua scherpte en contrast. Die 100mm verschil aan de tele kant daar zou ik me geen zorgen over maken, maar die 18-24 zou je wel missen, volgens mij.

    Maar het is het een of het ander, ofwel beperk je je zoombereik en moet je wisselen, ofwel zijn je foto's minder scherp uit de doos als met een nauwere zoom of een prime.

    Groetjes,

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Allround objectief voor Canon 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door G. Niezink
      Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR IF

      Is dit een goed allround objectief voor een Canon 350D ?
      Stap voor het eerst over op een DSLR en wil zo min mogelijk wisselen van objectieven, dichtbij en veraf fotograferen an natuurlijk kwaliteit.

      Groeten,
      Wel wat je vraagt bestaat niet. Een allround objectief dat alles kan en erg goede kwaliteit levert is een illusie.
      Je kan één van de 18-200 lenzen kopen (beter bereik), maar die dingen zijn traag en optisch geen wonders.

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Allround objectief voor Canon 350D

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Je kan één van de 18-200 lenzen kopen (beter bereik), maar die dingen zijn traag en optisch geen wonders.
        Wat betekent "optisch geen wonders" ?

        Ik overweeg ook zo'n lens maar ben wat afgeschrikt omdat iedereen maar zegt dat die lenzen op niks trekken, maar hoe erg is het eigenlijk ?

        Stel nu dat je afdrukt op A3, ga je dan al automatisch een erbarmelijke afdruk hebben of moet je er met je neus tegen gaan staan en op zoek gaan naar de fouten ?

        Comment


        • #5
          Re: Allround objectief voor Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door Arise
          Wat betekent "optisch geen wonders" ?

          Ik overweeg ook zo'n lens maar ben wat afgeschrikt omdat iedereen maar zegt dat die lenzen op niks trekken, maar hoe erg is het eigenlijk ?

          Stel nu dat je afdrukt op A3, ga je dan al automatisch een erbarmelijke afdruk hebben of moet je er met je neus tegen gaan staan en op zoek gaan naar de fouten ?
          Op een A3 ga je zeker verschillen zien. Ik ken maar één persoon die kan uitmaken of jij met de kwaliteit kan leven, en dat ben jijzelf
          Als je echt kwaliteit wil, moet je echt iets anders kopen

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Allround objectief voor Canon 350D

            Ze hebben last van vignetering en vertekening, beide kun je in PS wel corrigeren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Allround objectief voor Canon 350D

              Heb al vanalles gehad en getest.
              En nu ben ik pas tevree met mijn walk lenske van 18-125
              Wat groothoek en redelijk tele op een canon 300en350D met zijn 1.6 vergroting is dat dan een 28-200mm
              Heb er ens eentje gekocht een Sigma 28-300
              Was niet slecht maar dat gemis aan groothoek is toch wel pijnlijk hoor.
              Was er eens mee naar Brugge gegaan en heb het mij beklaagd en deze lens terug te koop gezet en verkocht .
              Dat maakt juist ons voordeel egenover de compacte cameras dat wiselen.
              Akkoord ik begrijp dat sommige mensen niet graag wisselen ik ook normaal niet maar toch voor sommige objecten is het nodig om te wisselen.
              Zie mijn signiatuur ik gebruik steevast de 18-125 voor als ik op stap ga.
              En mijn Tamron gebruik ik thuis als ik in de tuin zit voor mijn bloemen eens te fotograferen, kan een beetje makro aan en dde lens zelf is niet zo duur.
              De prime gebruik ik dan weer voor binnenshuis omdat deze lichtsterk is.
              Ook dit lensje is niet duur en zeker een aanwinst voor portretten en dergelijke waar er weinig licht is.
              De 28-300 is niet slecht maar zoals ik vermelde dat gemis he die 18 mm die heb je toch wel nodig als je wat gebouwen wil trekken.
              Anders wat ook niet slecht is is de 18-200 van Sigma of Tamron als je zelf niet al te hoge eisen stelt aan hetgeen je fotografeerd.
              Wil niet zeggen dat je met deze lenzen niet mooie fotos kan maken.
              Er zijn altijd betere maar ook duurdere lenzen

              Grts
              Formatje

              Comment


              • #8
                Re: Allround objectief voor Canon 350D

                Enkele jaren geleden toen ik mijn eerste dslr kocht, de canon 300D, had ik net dezelfde (meestal logische) ingesteldheid als beginner als jij nu. Toen dacht ik ook, waarom niet die 28-300 kopen. Tiptop bereik (behalve groothoek, wat ik toen trouwens ook niet wist), waardoor ik nooit van lens hoef te wisselen. Als ik die lens koop, hoef ik er geen andere bij te kopen dacht ik toen. Zogezegd zo gedaan.... 300D en tamron 28-300 besteld.

                Als leek vond ik de kwaliteit wel ok, in elk geval beter dan mijn compactje, maar na een paar maanden intensief gebruik leer je snel de beperkingen (kwaliteit: soft, contrast, scherpte, f6.3, etc...allemaal niet zo schitterend) van zo'n objectieven. Ik kan niet zeggen dat ik er geen knappe plaatjes mee getrokken heb, verre van, maar toch wou ik betere foto's, niet qua inhoud maar qua beeldkwaliteit... betere optiek dus...

                En ik die dacht nooit geen andere objectieven nodig te hebben...
                lol, heb nu een 17-40, 28-70, 70-300, 50mm en een 105mm.
                Dus in 3 stappen van 17mm naar 300mm, met 2 primekes ertussenin.

                maw... koop beter geen 28-300 en start met bijv. de 17-85, of de 17-55.
                ok, ze zijn duurder, maar liever iets meer betalen zodat knappe foto's qua compo en inhoud er ook daadwerkelijk goed uitzien. Aanvaard als regel dat hoe groter de zoomfactor is van het objectief, hoe minder goed de beeldkwaliteit zal zijn.
                Last edited by yowan-kenobi; 22 mei 2006, 06:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Allround objectief voor Canon 350D

                  Ik vind de sigma 18-200 een goede all-round lens, mits enige opmerkingen
                  . heel leuk zoombereik (10 x zoom)
                  . groothoek voldoende (18mm is meestal voldoende 24mm is dikwijls net niet)
                  . lichte en compacte lens
                  . kwaliteit is heel behoorlijk (akkoord de canon lenzen zijn ietje beter)
                  . goedkoope lens.
                  . weinig lichtsterke lens (3.5 - 6.5) , dat vind ik het grootste nadeel.

                  De 18-200 vind ik een een prima all-round lens zolang het klaar genoeg is,
                  er zijn nl vaak problemen bij avond/nacht/binnen fotografie.
                  Daarvoor heb je echt een andere lens nodig;
                  of als je ook daarvoor de all-round lens nodig hebt : de 17/55 2.8 IS !
                  Al bij al blijft de sigma 18-200 mijn favoriete zomerse vakantie lens!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allround objectief voor Canon 350D

                    Tja ik ben ook met de 28-300 begonnen....
                    Nu gebruik ik ze bijna niet meer.

                    Op mijn 300D had ik met de 28-300mm en de kitlens (18-55) een mooi bereik.
                    Helaas begon ik na een aantal maanden ook in te zien dat de scherpte niet alles was...

                    Ik heb toen een Canon 10D gekocht en daar past de 18-55 niet op en heb dus iets anders moeten zoeken..
                    Omdat ik niet veel geld te besteden had heb ik toen gekozen voor de 18-125 van sigma... En ik moet zeggen, daar ben ik zeker niet ontevreden over..
                    Eigenlijk ben ik daar heel tevreden over...

                    Oke, niet zo scherp als mijn 70-200F4L, maar toch wel lekker scherp.
                    Scherper dan de kitlens van 18-55 en de 28-300.

                    En ik weet ook wel dat er veel betere lensjes zijn, maar daarvoor moet je ook dieper in de buidel tasten, en dat gaat niet altijd.

                    Ik ben dus heel tevreden met mijn 18-125 van Sigma.. Dat is eigenlijk de lens die ik het meeste gebruik nu !
                    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allround objectief voor Canon 350D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Michael_VB
                      Ik vind de sigma 18-200 een goede all-round lens, mits enige opmerkingen
                      . heel leuk zoombereik (10 x zoom)
                      . groothoek voldoende (18mm is meestal voldoende 24mm is dikwijls net niet)
                      . lichte en compacte lens
                      . kwaliteit is heel behoorlijk (akkoord de canon lenzen zijn ietje beter)
                      . goedkoope lens.
                      . weinig lichtsterke lens (3.5 - 6.5) , dat vind ik het grootste nadeel.

                      De 18-200 vind ik een een prima all-round lens zolang het klaar genoeg is,
                      er zijn nl vaak problemen bij avond/nacht/binnen fotografie.
                      Daarvoor heb je echt een andere lens nodig;
                      of als je ook daarvoor de all-round lens nodig hebt : de 17/55 2.8 IS !
                      Al bij al blijft de sigma 18-200 mijn favoriete zomerse vakantie lens!
                      Zou dit een goede lens zijn als je vooral de camera gebruikt om mooie vakantie foto's te maken, auto's fotografeert en close ups.
                      Ik gebruik de camera ook graag voor zonsondergang foto's enzo.

                      GreetzzZ..
                      - Canon EOS 350D - EF-S Canon 18-55f/3.5-5.6 - 1GB SanDisk Ultra II -

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allround objectief voor Canon 350D

                        Bedankt voor alle tips.

                        Ik denk dat ik het dan tch bij meerdere lenzen moet houden, daar ik nogal op de kwaliteit van het beeld let.

                        Canon EOS 350D 18-55mm + 55-200mm kan ik als combinatie heel goedkoop krijgen. Is dit de moeite waard?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Allround objectief voor Canon 350D

                          Als all-round combinatie en met de wensen die je hebt zou ik de volgende lens nemen
                          EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                          Ik ben zelf niet zo'n super tele fanaat. Ik heb gemerkt dat ik de meeste situaties geen groter bereik nodig heb dan dit. Af en toe is 85mm natuurlijk te kort, maar dat moet je maar ondervinden. Ik kan alleen maar aanraden om met 1 lens te beginnen en dan stilaan verder uit te breiden en niet in 1 keer een volledige set lenzen te kopen je gaat te veel bezig zijn met het materiaal in plaats van het 'leren' fotograferen.
                          Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                          Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allround objectief voor Canon 350D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven
                            Als all-round combinatie en met de wensen die je hebt zou ik de volgende lens nemen
                            EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                            Ik ben zelf niet zo'n super tele fanaat. Ik heb gemerkt dat ik de meeste situaties geen groter bereik nodig heb dan dit. Af en toe is 85mm natuurlijk te kort, maar dat moet je maar ondervinden. Ik kan alleen maar aanraden om met 1 lens te beginnen en dan stilaan verder uit te breiden en niet in 1 keer een volledige set lenzen te kopen je gaat te veel bezig zijn met het materiaal in plaats van het 'leren' fotograferen.
                            Oké, lijkt me inderdaad een goede lens voor wat ik ermee wil. Wel een beetje prijzig...

                            Bedankt!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allround objectief voor Canon 350D

                              Zo, mijn nieuwe camera is binnen.

                              Upgrade na 3 jaar met mijn Nikon CP 5700 naar een Canon 350D met 17-85 IS USM lens, grip, polarfilter en zonnekap.

                              Ben nog niet erg tevreden over de foto's maar dat zal wel komen. Eerst het apparaat goed leren kennen.

                              Wel een supermooie lens, die 17-85. Ontzettend snel en voelt erg solide aan.

                              Nog tips van gebruikers die ook de overstap hebben gemaakt van compact naar 350D?

                              Comment

                              Working...
                              X