Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mus (Updated)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mus (Updated)

    Heb eerlijk gezegd m'n twijfels over deze foto. Door de hoge ISO aardig wat ruis die de details wat verloren doet gaan, aan de andere kant vind ik 'm ook te mooi om weg te doen en niet aan jullie te laten zien. Kan het nog?


    Exposure Time 1/1000 sec
    Aperture f/9
    ISO Equivalent 1600

    [EDIT]
    Ik ben erg blij met de opbeurende commentaren en omdat daarnet het weer wat opklaarde ben ik nog eens de tuin ingestapt. Ze waren er nog, gelukkig.

    Alles manueel op 1600 ISO, iets kortere sluitertijd gekozen met een iets groter diafragma. Dat laatste bemoeilijkt de zaak wel want dan wordt de DOF nog kleiner maar ik kreeg twijfels of het gebrek aan detail wel kwam door de ruis en niet door de beweging van de vogels. Daarom de sluitertijd nog wat verkort. Hier twee voorbeeldjes:



    Last edited by Leonidas; 21 mei 2006, 15:28.

  • #2
    Re: Mus

    Ik persoonlijk...?Neen,niet wegdoen,heeft iets heel speciaal!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Mus

      Zeker niet wegdoen, maar jeetje.. als je zo'n plaatje toch eens haarscherp en met alle goede instellingen zou weten te schieten
      Daar droom ik van.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Mus

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
        als je zo'n plaatje toch eens haarscherp en met alle goede instellingen zou weten te schieten
        Ik doe mijn best. Als het weer weer wat beter is zal ik nieuwe pogingen ondernemen. Mussen genoeg in de tuin. (Halverwege de zomer, als alle legsels uitgekomen zijn, hebben we er vaak meer dan 70 tegelijk ). Het is ondoenlijk, gezien de snelheid van de vogels, ze met de lens te volgen en dan ook nog te focussen. Bij deze foto had ik dan ook van tevoren manueel gefocust en dan maar wachten tot er een mus ongeveer op de juiste afstand door het beeld kwam (vanaf statief gewerkt). Ze zijn inmiddels zo aan me gewend dat ik ze met de camera tot op 2 a 3 meter mag benaderen. Ik moest naar f/9 gaan om voldoende centimeters DOF te krijgen en langer dan 1/1000 seconde geeft alleen maar bewogen beelden.

        Comment


        • #5
          Re: Mus

          "Technisch" gezien is het geen topper, maar hij is toch wel mooi op de één of andere manier. Zeker niet voor de prullebak
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Mus

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
            Ik doe mijn best. Als het weer weer wat beter is zal ik nieuwe pogingen ondernemen. Mussen genoeg in de tuin. (Halverwege de zomer, als alle legsels uitgekomen zijn, hebben we er vaak meer dan 70 tegelijk ). Het is ondoenlijk, gezien de snelheid van de vogels, ze met de lens te volgen en dan ook nog te focussen. Bij deze foto had ik dan ook van tevoren manueel gefocust en dan maar wachten tot er een mus ongeveer op de juiste afstand door het beeld kwam (vanaf statief gewerkt). Ze zijn inmiddels zo aan me gewend dat ik ze met de camera tot op 2 a 3 meter mag benaderen. Ik moest naar f/9 gaan om voldoende centimeters DOF te krijgen en langer dan 1/1000 seconde geeft alleen maar bewogen beelden.
            Ik kan me best voorstellen dat het heel moeilijk is. Vooral het scherpstellen. DIe beesten zijn zo vliegensvlug Daarom vind ik dit ook al een heel knap plaatje
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Mus (Updated)

              Tekst en foto's toegevoegd in #1.

              Comment


              • #8
                Re: Mus (Updated)

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                Tekst en foto's toegevoegd in #1.
                Je geeft me wel de kriebels om dit ook een keer te proberen
                Ik vind no2 ook ERG gaaf. 3 trouwens ook Jeetje.. gewoon blijven posten. Erg mooie actieshots!!!
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Mus (Updated)

                  Mooi man,prachtig om te zien onder welke hoek zo'n vogeltje aankomt.
                  Zit beweging in,mooi hoor en de ruis nemen we er nu wel even bij.
                  Met zoveel vogeltjes in je tuin,moet het te zeker te doen zijn om een topper te maken,zeker weten.


                  Grt,
                  Hexagon
                  Grt,
                  Hexagon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mus (Updated)

                    Mooi zo'n vogeltjes in de vlucht!

                    Grtz,Fabienne
                    Spiegels zouden er goed aan doen, even na te denken voor ze de beelden terugkaatsen.
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mus (Updated)

                      Technisch mss geen hoogstandjes, maar toch de moeite !
                      Opletten : "vogelen" werkt verslavend
                      fotosite

                      Comment

                      Working...
                      X