Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep: hulp gevraagd bij digitale afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep: hulp gevraagd bij digitale afdrukken

    Beste BD’ers,

    Ik wil graag enige hulp bij het uittesten van digitale afdrukken op verschillende papiersoorten. Zelf beschik ik over een Epson R800 waarbij ik Epson Premium Glossy gebruik (met handgemaakt printprofiel). Gebruikte programma's zijn Nikon Capture 4, een demoversie van C1, Photoshop en Qimage Pro.

    Ik zou graag een tweetal (of drietal) andere papiersoorten willen testen zonder daarvoor papier en profielen te moeten aankopen (stel dat het papier me niet bevalt). Mijn voorkeur gaat uit naar o.m. Moab of Ilford omdat ik daar al redelijk wat goede commentaren over gehoord heb (hier op BD en elders).

    De reden waarom ik dit vraag is de volgende: ik ben aan het uitkijken om mijn eindproject volgend jaar op de academie volledig digitaal af te leveren (dus digitale opnames én prints). Vermits ik de prints graag zelf in de hand heb, opteer ik om thuis af te drukken. Uiteraard wil ik eerst enkele testafdrukken kunnen maken zodat ik de verschillende papiersoorten naast elkaar kan vergelijken. Ik zou telkens twee of drie dezelfde foto’s willen afdrukken per papiersoort.

    Bij welke BD’er(s) mag/kan ik enkele testafdrukken komen maken? Liefst Moab of Ilford papier met handgemaakt papierprofiel, gecalibreerde monitor, Epson printer (R800, 1800, 2400,…). Vanzelfsprekend wil ik de prints vergoeden. Locatie in België maakt niet uit.

    Alvast bedankt voor de medewerking!

Working...
X