Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

    Ik ga binnenkort een DSRL camera kopen en wel een Canon 30D. Als lenskeuze kwam ik zelf uit op de EF-S 17-55 f/2.8 IS en de EF 70-300 f/4-5,6 IS.

    Na wat praten (bij de fotozaak) ben ik toch gaan twijfelen aangezien men had mij daar de EF 24-105 f/4L IS en de EF 70-300 f/4-5,6 IS aanbevolen met daarbij de EF-S 10-20 f/3.5-4.5 en/of EF 17-40 f/4L.

    De EF-S 17-55 f/2.8 IS heeft goede testresultaten. Heeft iemand al ervaring met deze lens? Hij lijkt mij qua bereik ideaal voor de 30D als kitlens/walk-around. Wellicht koop ik dan later nog de EF-S 10-20 f/3.5-4.5 erbij voor wat extra groothoek.

    Ik wil de knoop snel doorhakken. Eerst volgende verre reis staat gepland voor 2 september en wil uiteraard nog even oefenen.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

    Voor zover ik weet wordt de 17-55 nog niet uitgeleverd op dit moment... Dus nog even wachten op hands-on ervaring....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

      Hij wordt wel al geleverd hoor.

      Ik vraag me af waarom ze die lens afraden in de winkel, en je een lens aanraden die volgens mij een minder interessant bereik aanbiedt

      Ik zou wel serieus nadenken over die 70-300 IS, en die evt vervangen door een 70-200/4.0
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        Voor zover ik weet wordt de 17-55 nog niet uitgeleverd op dit moment... Dus nog even wachten op hands-on ervaring....

        Is een perfecte lens en een echte aanrader. Gewoon uittesten. Kunt u op de 300D, 350D, 20D en 30D gebruiken.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Ik zou wel serieus nadenken over die 70-300 IS, en die evt vervangen door een 70-200/4.0
          ik heb een 70-300 IS in bestelling (verwacht eind deze maand), maar ik heb ook lang getwijfeld tussen deze en de 70-200 f4 ... ik heb gekozen voor de IS eigenlijk, maar is de 70-400 f4 nu echt zo'n goede lens ? De 70-300 is toch nog 100mm verder en heeft IS, voor een L met IS moet ik al naar de 70-200 f2.8 IS gaan en die is een beetje duur op dit moment.

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Reeds bekend met de EF-S 17-55 f/2.8 IS?

            Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
            ik heb een 70-300 IS in bestelling (verwacht eind deze maand), maar ik heb ook lang getwijfeld tussen deze en de 70-200 f4 ... ik heb gekozen voor de IS eigenlijk, maar is de 70-400 f4 nu echt zo'n goede lens ? De 70-300 is toch nog 100mm verder en heeft IS, voor een L met IS moet ik al naar de 70-200 f2.8 IS gaan en die is een beetje duur op dit moment.

            Johan
            De vergelijkingen die ik heb gezien spreken boekdelen. IS is erg handig, dat niet, maar optisch is er een groot verschil tussen beide lenzen.
            Nu ben ik misschien niet de beste raadgever, ik zelf gebruik nooit meer dan 200 mm , en dat is dan op een 5D

            sugar

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment

            Working...
            X