Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inflitsen mat Nikon D70S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inflitsen mat Nikon D70S

    Solgens de gebruiksaanwijzing zou de D70S bij sterk tegenlicht automatisch met de juiste kracht inflitsen om sterke schaduwen op te lichten.

    Meerdere pogingen om dit te bereiken gaven geen succes.
    Wat zou ik verkeerd kunnen doen.
    Werkt dit enkel in stand Auto of in P,S,A ??

    wie heeft een duidelijk antwoord voor mij
    Dank U

  • #2
    Re: Inflitsen mat Nikon D70S

    In PSAM kan je op het flitser knopje drukken (links naast de flitser) om de flitser op te laten klappen. Dan flitst hij automatisch mee.
    Let wel, de flits mode is in M een beetje anders dan PSA.
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

    Comment


    • #3
      Re: Inflitsen mat Nikon D70S

      Regelt de flits dan ook zelf de nodige sterkte om enkel de schaduwen op te lichten ?

      Comment


      • #4
        Re: Inflitsen mat Nikon D70S

        Ja, in PSA krijg je automatisch een zogenaamde balanced fill flash. In M krijg je een andere flits (gebaseerd op een spot of center meting als ik het me goed herinner). In PSA kan het eigenlijk niet mis gaan. Wel even voor zorgen dat je sluitertijd goed staat, want ik heb nog wel eens wat zitten klooien met te lange sluitertijden. Dan is de belichting perfect, maar krijg je vervelende bewegingsonscherpte (die ik toen niet wou )

        Gewoon even testen werkt het beste. Succes

        ps. Ik heb op een ander forum (niets met fotografie te maken) een onderwerpje staan over die fill flash (ik snapte het verschil in flits belichting tussen PSA en M niet). Misschien dat je daar ook nog iets van kan leren: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=23153

        pps. Als dat linkje niet mag dan spijt me dat zeer en hoor ik het graag, dan haal ik hem er weer af.
        Last edited by Sandeman; 21 mei 2006, 13:40.
        -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

        Comment


        • #5
          Re: Inflitsen mat Nikon D70S

          Oorspronkelijk geplaatst door Sandeman
          Ja, in PSA krijg je automatisch een zogenaamde balanced fill flash. In M krijg je een andere flits (gebaseerd op een spot of center meting als ik het me goed herinner). In PSA kan het eigenlijk niet mis gaan. Wel even voor zorgen dat je sluitertijd goed staat, want ik heb nog wel eens wat zitten klooien met te lange sluitertijden. Dan is de belichting perfect, maar krijg je vervelende bewegingsonscherpte (die ik toen niet wou )

          Gewoon even testen werkt het beste. Succes

          ps. Ik heb op een ander forum (niets met fotografie te maken) een onderwerpje staan over die fill flash (ik snapte het verschil in flits belichting tussen PSA en M niet). Misschien dat je daar ook nog iets van kan leren: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=23153

          pps. Als dat linkje niet mag dan spijt me dat zeer en hoor ik het graag, dan haal ik hem er weer af.
          Hartelijk dank Sandeman,
          je hebt mij fantastisch geholpen

          Comment


          • #6
            Re: Inflitsen mat Nikon D70S

            Oorspronkelijk geplaatst door Sandeman
            Ja, in PSA krijg je automatisch een zogenaamde balanced fill flash. In M krijg je een andere flits (gebaseerd op een spot of center meting als ik het me goed herinner). In PSA kan het eigenlijk niet mis gaan. Wel even voor zorgen dat je sluitertijd goed staat, want ik heb nog wel eens wat zitten klooien met te lange sluitertijden. Dan is de belichting perfect, maar krijg je vervelende bewegingsonscherpte (die ik toen niet wou )

            Gewoon even testen werkt het beste. Succes

            ps. Ik heb op een ander forum (niets met fotografie te maken) een onderwerpje staan over die fill flash (ik snapte het verschil in flits belichting tussen PSA en M niet). Misschien dat je daar ook nog iets van kan leren: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=23153

            pps. Als dat linkje niet mag dan spijt me dat zeer en hoor ik het graag, dan haal ik hem er weer af.
            Ik wim even terugkomen op die " te lange sluitertijd ", ...Ik mag dus waarschijnlijk niet lager dat 1/60 ' maar ook niet sneller dan 1/500

            Comment


            • #7
              Re: Inflitsen mat Nikon D70S

              Oorspronkelijk geplaatst door weemaes
              Ik wim even terugkomen op die " te lange sluitertijd ", ...Ik mag dus waarschijnlijk niet lager dat 1/60 ' maar ook niet sneller dan 1/500
              Hmmm, dat vind ik een beetje vreemd. De langste tijd kan je -ergens- in een persoonlijk menu instellen (dat was mijn fout dus met die lange sluitertijden, ik had die maximale sluitertijd veel te hoog gezet ).
              Volgens mij zou je toch sneller dan 1/500 moeten kunnen. Hoewel ik me wel afvraag of de flitser het dan nog aan kan. Ik denk dat je dan onderbelichte foto´s krijgt, maar technisch zou het -denk ik- moeten kunnen.

              Geen idee dus wat de reden hiervan zou kunnen zijn. Misschien iemand anders hier met iets meer ervaring??
              -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

              Comment


              • #8
                Re: Inflitsen mat Nikon D70S

                Oorspronkelijk geplaatst door Sandeman
                Geen idee dus wat de reden hiervan zou kunnen zijn. Misschien iemand anders hier met iets meer ervaring??
                een D70 is beperkt tot 1/500 voor flitssynchro.

                een D200 & D2X kunnen samen met een SB600 of SB800 wel onbeperkt hoger via de "automatische focalblade functie"

                Comment

                Working...
                X