Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een aantal begrippen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een aantal begrippen ...

    Hoi, zoals in een ander topic vermeld, ben ik op zoek naar een compacte digi. Na al heel wat reviews gelezen te hebben, springen er twee voor mij uit, nl. Canon Powerschot 610 en Sony dsc W30 of W50 (in mindere mate de s600).

    Ik vind technische gegevens over sluitertijd, aperture, iso, ruis ... kan iemand mij es uitleggen wat hiermee bedoeld wordt en hoe je dit moet interpreteren (zo meen ik begrepen te hebben dat bijv. een korte sluitertijd gewenst is bij bewegende beelden, veel iso bij slechte lichtomstandigheden ... maar hoe zit dat met aperture, hoe kan je ruis voorkomen, etc.) Ik weet dat het moeilijk is om twee toestellen met mekaar te vergelijken, want wat de ene belangrijk vindt is dan weer niet belangrijk voor de andere. Daarom zou ik graag die termen hierboven leren begrijpen, interpreteren en toepassen, zo kan ik hopelijk adhv de technische gegevens zelf een goede keuze maken.

    Voor de moment gaat mijn voorkeur uit naar de Sony, aangezien die zeer snel zouden zijn en voor de rest ook goed kwaliteit, aan de Canon zitten dan weer een aantal meer snufjes en zou bijna even snel zijn.

    Kunnen jullie mij een beetje inwijden in bovenstaande termen?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    K

  • #2
    Re: Een aantal begrippen ...

    Een aantal begrippen kan je terugvinden in de BD verklarende woordenlijst onder de "Tips" sectie. Dit is de rechtstreekse link er naartoe.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment

    Working...
    X