Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips aub!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips aub!

    hallo,

    na 3 jaar met een cybershot toeristenkodakske te hebben rondgesleurd werd het nu eindelijk is tijd om iets deftigers aan te schaffen en heb ik me dus een EOS 350D gezorgd.
    als beginneling met spiegelreflex werd dit toestel me aangeraden..
    de meesten onder u zullen wel met nog veel beter materiaal werken veronderstel ik.
    ik ben nog volop bezig met het toestel te verkennen en aant proberen de "vaktermen" aan te leren.

    ik wil me als webmaster van een auto-gerelateerde website vooral toeleggen, op het fotograferen van fietsen.
    (grapje dus ) autos natuurlijk.

    nu de tips,
    ik weet:
    -vermijd storende situaties in de achtergrond.
    -let op de hoek waaruit je schiet.
    -let vooral op de zon en weerkaatsingen.
    -...
    -...

    de basisprincipes weet ik dus...
    waar ik nog tips over zou willen weten is bv. hoe schitteringen van de zon op blinkende/chromé delen behouden.
    meestal blijft er hiervan maar weinig tot niets over terwijl het soms net dat ietske meer aan een foto kan geven, maar het lukt me niet zo'n fotos te maken...
    verder zoveel mogelijk tips en nuttige info die bruikbaar kan zijn voor mij in mijn 'quest' naar perfecte autofoto's.

    enkele van mijn recente foto's die gerust bekritiseerd mogen worden:
    18-55 objectief gebruikt.
    (als je kritiek geeft denk er dan aan dat ik beginneling ben en soms nog niet aan al de termen aan uit kan.)

    het weer zat niet mee..


    volgende zijn op een treffen genomen dus helaas veel storende objecten...
    polarisatiefilter gebruikt.



    voila...
    laat maar komen zou ik zeggen...
    verbeter mij!!

    ps: fout gepost? alvast mijn excuses.
    Last edited by WD40; 16 mei 2006, 14:38.

  • #2
    Re: tips aub!

    of deze in dit forum thuis hoort, bepaal je grotendeels zelf, maar als je ecte kritiek wil krijgen dan post je beter in Fotodiscussie. Of zo...

    vwb de foto's is alleen de 1e eigenlijk redelijk te noemen. Zeker als de auto's echt mooi uit moeten komen, dan moet je zoveel mogelijk de omgeving vermijden. Dus composeren todat de auto je beeld grotendeels vult. In de tweede plaat is de achtergrond te nadrukkelijk aanwezig, en de derde is een camping-kiekje.
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment

    Working...
    X