Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

    Weet iemand of de Sigma 400mm F5.6 APO lens werkt op de Canon eos 20D?

  • #2
    Re: Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

    Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die niet zou werken, behalve als die lens een vatting zou hebben voor Nikon of Minolta of zo ...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

      Omdat ik meende gelezen te hebben dat Sigma deze lenzen (want zijn van 2002) rechipte... maar dat ze met deze service gestopt zijn...

      ziehier een klein stukje hierover :

      "The tested sample had no real issues on the EOS 350D but older samples with an old firmware may even lock up your camera. This is especially likely for the older variants with a conventional AF motor (non-HSM). Unfortunately Sigma doesn't seem to be able to provide firmware updates for all these 400mm lenses anymore. "

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

        mm, dan kan je inderdaad nog moeilijk van 'service' spreken

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 400mm F5.6 APO op 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos
          Weet iemand of de Sigma 400mm F5.6 APO lens werkt op de Canon eos 20D?
          Heb hier zelf een Sigma 400mm F5.6 APO lens met canon vatting die inmiddels al 15 jaar oud moet zijn, van deze lens zijn er over de jaren verschillende versies gemaakt dus welke je precies bezit weet ik niet.
          De mijne werkt in elk geval maar beperkt en is helemaal niet scherp te krijgen met autofocus op de 350D, manueel daarentegen wel. Is ook enkel te gebruiken in AV mode op f5,6, bij het veranderen van diafragma krijg ik error 99. Tijdje geleden ook Sigma gecontacteerd met de vraag om te rechippen maar door gebrek aan reserve onderdelen niet mogelijk.
          Optische prestaties van deze lens vind ik anders heel goed, maar ja

          Comment

          Working...
          X