Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thuis afdruk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • thuis afdruk

    ik druk heel af en toe eens een foto thuis af op mijn HP printer. Ik gebruik hiervoor ook het HP foto papier. Maar als er daar 1 druppel water opvalt op die foto zie je dat direct. Nu is mijn vraag, kan ik dit met iets oplossen. Kan ik hier een fixatie laag aanbrengen of een ander techniek. Wie weet raad ???

  • #2
    Diake, ik heb wel eens gelezen over spuitbussen met een soort fixeer stof. Ook is er papier dat hier tegen kan. Heb laatst op de HCC een kilo gekocht, de verkoper had papier in een bak met water liggen, beweerde dus dat het watervast is. Heb het alleen nog niet getest.

    dus kijk een rond op het internet

    rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

    Comment


    • #3
      Heb het op de stand van Canon of Epson (weet niet goed meer) op media planet vorig jaar gezien. Een A3-afdruk die er net was uitgerold, waar ze een glas water overheen kapten.

      De druppels bleven liggen alsof ze op een formica keukenblad lagen.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Een goede oplossing is plastificeren. Voor een paar duizend frank, sorry, voor een vijftigtal euro heb je reeds een toestel. Je kan dan ook goedkoper papier gebruiken. Ik gebruik dan een soort visitekaart-papier, kost een factor 10 minder dan fotopapier. Plastiek hoesjes komen op ongeveer .1 € het stuk. Bestaat ook in A3, is dan wel een ietje duurder.
        Geplastificeerde foto's kan je doorgeven zonder ongerust te hoeven zijn over vlekken of beschadiging, zelfs op café, in restaurants, buiten bij regenweer en bij eender welke natte toestanden.
        Groetjes,
        Patric.

        Comment


        • #5
          Ik heb WATERVAST papier.
          Op computerbeurzen kan je fotopapier kopen dat watervast is.
          Die mannen maker er reclame mee door zo'n foto in een kom water te steken. En de inkt gaat niet af.
          En het is nog goedkoop ook.

          Comment

          Working...
          X