Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de kamera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de kamera

    door mijn hobby dat nu bijna mijn beroep is moet ik eigelijk over een 2de kamera beschikken mijn e10 is nu in reparatie bleef gewoon hangen als ik de 2/3 achterelkaar maakte wilde dan ook niet foto maken maar ook niet uit. batterijen verwijderd en dan werkte alles weer. wilt type zou het beste zijn vb nikon 775 of olypus c40. jaja je heb met de 775 gewerkt hoe is de kwaliteit.
    jack


  • #2
    Hallo Jack-l,

    Ik heb met beide toestellen gewerkt (Nikon 775 en Olympus C-40).
    De Oly C-40 is duidelijk beter van kwaliteit (ook een 4MP camera) dan de Nikon 775 (2.1Mp) maar er is uiteraard ook een groot prijsverschil.
    Voor zijn prijs is de Nikon 775 een goed toestel, maar je moet er de "Nikon" kleuren bijnenemen - en dat is weer wat wennen als je een Oly gewoon bent
    Oly is neutraal van kleur terwijl de Nikon meer een rode zweem heeft (had mijn CP990 ook). Is dus een kwestie van persoonlijke smaak.
    De Nikon gebruikt CF geheugen, de C-40 Smartmedia. Hangt er dus ook een beetje vanaf welke type geheugen je al hebt.
    Dat als je een kleine camera zoekt.

    De Oly c2100uz is momenteel aan een "stuntprijs" te krijgen en is ook een aanrader - als je hem nog kunt vinden ...
    Een 2.1 Mp camera van uitstekende kwaliteit.
    En ja, als je hobby bijna je beroep is, dan is een 2de camera eigenlijk een "must".

    Groeten,
    Jaja

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      en of je de oly-c2100uz nog zal vinden, blijft de vraag ...

      Trouwens, ik dacht gehoord te hebben dat de oly 700uz ook "gedumpt" wordt ?

      embee

      "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4

        en of je de oly-c2100uz nog zal vinden, blijft de vraag ...


        embee

        "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."

        Ik heb bijna gans Vlaanderen moeten afbellen om toch nog een 2100 UZ te vinden. Is me vorige dinsdag uiteindelijk nog gelukt in Gent-centrum ... maar het was daar ook het laatste exemplaar in de winkel

        Nikon D80

        Comment


        • #5
          bedank voor het advies tot woensdag heb ik de tijd endan moet ik kiezen.. Maar ik heb ook een verhaal gelezen van erik voor 990 of 995 van nicon.ik heb nog 64cf. maar o die prijs. mvg jack

          Comment


          • #6
            Ik zag gisteravond in Auchan te Ronq (fr) nog de Olympus C2100 liggen € 760.72.

            't Is maar dat er nog steeds te vinden zijn dus.

            mvg,
            peter

            Comment

            Working...
            X