Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiger in scheervlucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reiger in scheervlucht

    Mijn eerste post bij "Dieren". Ik ben geen natuurfotograaf, maar wilde deze toch even delen...





    Een uurtje geleden genomen, manueel 1/500s bij f/8, op ISO 200 en 210 mm (x 1,6) met gebruik van Servo AF.
    Groeten, David

  • #2
    Re: Reiger in scheervlucht

    En da's meteen een knappe serie
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Reiger in scheervlucht

      Mooie serie waarvan je eerste er bovenuit steekt
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Reiger in scheervlucht

        Wie houdt wie voor het lapje?
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Reiger in scheervlucht

          En meteen een mooie reeks! Eerste geniet mijn voorkeur.

          Grtz,Fabienne
          Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: Reiger in scheervlucht

            Mooi gedaan

            ___________________________

            Nil Volentibus Arduum
            ___________________________

            Comment


            • #7
              Re: Reiger in scheervlucht

              Nog even reageren.

              Die eerste foto kan in mijn ogen nooit of te nooit.

              Als je de verhouding achtergrond/reiger bekijkt heb je de reiger geplakt op een "waterfoto".

              Of het moet zijn dat je een nieuwe minisoort hebt ontdekt/gekweekt.

              Ook de twee volgende foto's roepen bij mij vragen op in verband met de golfjes/schaduwen/reiger.

              Een uurtje geleden genomen, manueel 1/500s bij f/8, op ISO 200 en 210 mm (x 1,6) met gebruik van Servo AF
              Een uurtje geleden "gemaakt" zul je bedoelen.


              Of het moet zijn dat ik eens naar de dokter moet?
              Groetjes
              ----JO

              Comment


              • #8
                Re: Reiger in scheervlucht

                Beste jo99841,

                Deze foto's zijn echte foto's, en geen collages! Het enige wat ik heb gedaan is croppen, gebruikelijke kleur- en contrastcorrecties, en USM; that's it!

                Het groen dat je ziet op de achtergrond is een drijvend eilandje van groen, zoals je er op de Gentse binnenwateren wel meer ziet. De reiger (dat zal het toch wel zijn zeker) is net van dat eilandje weggevlogen, in de eerste foto maakt hij een bocht vlak na het opvliegen.

                Mochten dit collages zijn, dan zou ik dat potverdikke toch wel bij fotobewerking gezet hebben, want dan zouden ze toch goed geslaagd zijn, niet? Wat er mis zou zijn met de golfjes en de schaduwen zie ik echt niet. De derde foto vind ik juist geslaagd omdat het een, naar mijn maatstaven, geslaagde pan is: zie strepen in het water. En bij de eerste foto zie je zelfs nog een weerspiegeling van de poten in het water. Ongetwijfeld zitter er hier Photoshop-artiesten die met dergelijk oog voor detail zoiets kunnen samenstellen, maar ikke dus niet, en nogmaals, als dat wel zo zou zijn, dan zou ik dat zeker bij fotobewerking posten...

                O ja, het standpunt is overigens een meter of zeven boven de waterspiegel, misschien speelt dat ook een rol?

                Allez, dat is er ook weer uit

                Als extra argument nog eentje recht uit de camera, op resize het kaderke na. De reiger staat in het midden, omdat ik het middleste AF punt gebruikt heb voor de servo AF. Vandaar dat achteraf altijd een crop nodig is om het beestje uit het centrum te halen.

                Last edited by drd; 14 mei 2006, 10:13. Reden: Extra foto toegevoegd
                Groeten, David

                Comment


                • #9
                  Re: Reiger in scheervlucht

                  Oorspronkelijk geplaatst door drd
                  Beste jo99841,

                  Deze foto's zijn echte foto's, en geen collages! Het enige wat ik heb gedaan is croppen, gebruikelijke kleur- en contrastcorrecties, en USM; that's it!

                  Het groen dat je ziet op de achtergrond is een drijvend eilandje van groen, zoals je er op de Gentse binnenwateren wel meer ziet. De reiger (dat zal het toch wel zijn zeker) is net van dat eilandje weggevlogen, in de eerste foto maakt hij een bocht vlak na het opvliegen.

                  Mochten dit collages zijn, dan zou ik dat potverdikke toch wel bij fotobewerking gezet hebben, want dan zouden ze toch goed geslaagd zijn, niet? Wat er mis zou zijn met de golfjes en de schaduwen zie ik echt niet. De derde foto vind ik juist geslaagd omdat het een, naar mijn maatstaven, geslaagde pan is: zie strepen in het water. En bij de eerste foto zie je zelfs nog een weerspiegeling van de poten in het water. Ongetwijfeld zitter er hier Photoshop-artiesten die met dergelijk oog voor detail zoiets kunnen samenstellen, maar ikke dus niet, en nogmaals, als dat wel zo zou zijn, dan zou ik dat zeker bij fotobewerking posten...

                  , misschien speelt dat ook een rol?
                  O ja, het standpunt is overigens een meter of zeven boven de waterspiegel
                  Allez, dat is er ook weer uit

                  Als extra argument nog eentje recht uit de camera, op resize het kaderke na. De reiger staat in het midden, omdat ik het middleste AF punt gebruikt heb voor de servo AF. Vandaar dat achteraf altijd een crop nodig is om het beestje uit het centrum te halen.
                  O ja, het standpunt is overigens een meter of zeven boven de waterspiegel
                  Allez, dat is er ook weer uit
                  Sorry, ik baseerde mij op het groen in de achtergrond. Ik dacht dat het kleine waterplantjes waren aan de kant van een vijver.

                  En op 7 meter hoogte en de mangrote varens of wat het ook mogen zijn hebben mij misleid.

                  Ik zal dan toch eens naar de dokter moeten


                  Dan vind ik je derde foto het best geslaagd. Roept(nu niet meer ) het minste twijfels op.

                  Nogmaals sorry
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reiger in scheervlucht

                    Geen probleem, Jo!

                    Iedereen bedankt voor de goede reacties overigens!
                    Groeten, David

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reiger in scheervlucht

                      Sorry, ik baseerde mij op het groen in de achtergrond. Ik dacht dat het kleine waterplantjes waren aan de kant van een vijver.

                      En op 7 meter hoogte en de mangrote varens of wat het ook mogen zijn hebben mij misleid.
                      Die varens die je ziet Jo zijn planten van de Waterzuring en die kunnen met gemak bladen krijgen van meer dan een meter.

                      Denk ook dat het gezichtsbedrog meespeeld vanaf het hoge standpunt.

                      ___________________________

                      Nil Volentibus Arduum
                      ___________________________

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reiger in scheervlucht

                        Actie mooi vastgelegd

                        Comment

                        Working...
                        X